Η γκαλερί Gagosian στο Λονδίνο παρουσιάζει την έκθεση "The Body as Matter: Giacometti Nauman Picasso," την πρώτη που αντιπαραβάλλει γλυπτά των Πικάσο, Τζακομέττι και Νάουμαν. Η έκθεση, που θα διαρκέσει από τις 6 Ιουνίου έως τις 26 Ιουλίου 2024, φιλοξενεί περίπου 60 έργα, αποτυπωμένα σε μέταλλο ή γύψο.
Οι Πικάσο, Τζακομέττι και Νάουμαν επαναπροσδιόρισαν τη γλυπτική, πρωτοπορώντας σε νέα μέσα και καταργώντας τις παραδοσιακές μεθόδους. Το έργο του Πικάσο χαρακτηρίζεται από την μοντερνιστική ενασχόληση με το κατακερματισμένο σώμα, ενώ οι επιμήκεις φιγούρες του Τζακομέττι αποτυπώνουν τη διάλυση και την απειλή. Ο Νάουμαν, από την πλευρά του, υιοθετεί μια μεταμοντέρνα προσέγγιση, δημιουργώντας αντιμνημειακές μορφές που απαιτούν την ενεργή συμμετοχή του θεατή.
Στην έκθεση περιλαμβάνονται σημαντικά έργα, όπως το "La femme enceinte I" (1950) και το "Bras vertical" (1961) του Πικάσο, το "La jambe" (1958) και το "Grande tête" (1960) του Τζακομέττι, και τα "Henry Moore Bound to Fail" (1967-70) και "Model for Room with My Soul Left Out, Room That Does Not Care" (1984) του Νάουμαν. Ο Πικάσο, πρωτοπόρος του κυβισμού, παρήγαγε πολυάριθμα γλυπτά με πειραματική διάθεση, μοντελοποιώντας πηλό ή γύψο και κατασκευάζοντας μορφές από φτηνά υλικά.
Ο Τζακομέττι, επηρεασμένος από τον σουρεαλισμό, δημιούργησε κατακερματισμένες φιγούρες που αποπνέουν αίσθηση απειλής και θνητότητας. Ο Νάουμαν, από τη δεκαετία του 1960, ακολουθεί μια πολυδιάστατη πρακτική, παράγοντας γλυπτά και περφόρμανς που εξετάζουν τους φυσικούς περιορισμούς του θεατή, χρησιμοποιώντας γλωσσικά παιχνίδια και σκληρές εικόνες για να προκαλέσει σκέψεις.
Η έκθεση προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψει κανείς τις κοινές γραμμές και την αλληλεπίδραση των έργων αυτών των τριών σημαντικών καλλιτεχνών, που συνεχίζουν να εμπνέουν και να προωθούν τη γλυπτική.