Thursday 22 February 2024

Μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας: Το Stippling του Δημήτρη Γαλανάκη


Ο Δημήτρης Γαλανάκης, αυτοδίδακτος ζωγράφος με εξέλιξη από το σχέδιο στο stippling, βρίσκει έμπνευση στην Ιαπωνία και την αρχαία Ελλάδα. Έχει εργαστεί ως ρετουσέρ, αναπτύσσοντας δεξιότητες που ενισχύουν την καλλιτεχνική του ταυτότητα, με την τεχνική stippling να εκφράζει λεπτομέρεια και αντίθεση. Η συνεργασία με το ARC- Art Revisited Collective τον έχει βοηθήσει να εξελίξει την ανταλλαγή ιδεών με άλλους καλλιτέχνες. Στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των έργων του, επιδιώκοντας να επικοινωνήσουν με το κοινό που τα παρατηρεί.

Συνέντευξη στη Τέρη Πάσχου

Από τις πρώτες σας επαφές με την τέχνη μέχρι σήμερα, πώς θα περιγράφατε την εξέλιξη του καλλιτεχνικού σας ύφους και της τεχνικής stippling στη δουλειά σας;
Ως αυτοδίδακτος ζωγράφος, προσέγγισα την τέχνη βιωματικά, μέσα από την ποιότητα των καμβάδων, των χαρτιών και των χρωμάτων, αλλά και μέσα από την ιστορία των εικαστικών τεχνών. Δύσκολος δρόμος αλλά πλούσιος σε εμπειρίες. Πρώτη επαφή είχα με το σχέδιο, ακολούθησε η υδατογραφία και η ελαιογραφία. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια κατασταλάξα στο stippling. Με ενθουσίασε το πώς μπορούσα να δημιουργήσω μορφές, τοπία, ιδέες, μέσα από τις κουκίδες, με αρκετή υπομονή, πειθαρχία και ακρίβεια.

Θεωρείτε την περίοδο εργασίας σας ως ρετουσέρ ως καθοριστική για την καλλιτεχνική σας ταυτότητα; Με ποιούς τρόπους επηρέασε αυτή η εμπειρία τον τρόπο που προσεγγίζετε τη ζωγραφική;
Η εργασία μου ως ρετουσέρ με βοήθησε να εξελίξω τις δεξιότητές μου σε όλα τα επίπεδα. Η πρόσθεση και η αφαίρεση της πυκνότητας στις κουκίδες των φιλμ τετραχρωμίας δημιουργούσε άπειρα χρώματα, αποχρώσεις, βάρος και ελαφρότητα σκιάσεων με αποτέλεσμα βιβλία έργων τέχνης να αγγίζουν την τελειότητα. Όλη αυτή η εμπειρία με τις απίστευτες δυσκολίες με έκανε να προσεγγίζω τη ζωγραφική μου με σοβαρότητα και σεβασμό.

Στην καλλιτεχνική σας δήλωση αναφέρετε την Ιαπωνία ως πηγή έμπνευσης. Μπορείτε να μας πείτε πώς οι πολιτισμικές και μυθολογικές παραδόσεις της Ιαπωνίας έχουν επηρεάσει την τέχνη σας;
Η Ιαπωνία είναι μια υπέροχη έμπνευση. Υπήρξε μια χώρα κλειστή χωρίς πολλές επιρροές από τον υπόλοιπο κόσμο. Κατάφερε έτσι να διατηρήσει τις παραδόσεις της στη θρησκεία, στην κοινωνία, και στις τέχνες. Η πειθαρχία, η τιμιότητα και ο σεβασμός του λαού της πιστεύω δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο και ανεπηρέαστο.

Πώς η συνεργασία σας με τη συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC- Art Revisited Collective έχει επηρεάσει την προσέγγισή σας στην τέχνη και την ανταλλαγή ιδεών με άλλους καλλιτέχνες;
Η συνεργασία μου με τη συλλογικότητα κλείνει σχεδόν ένα χρόνο. Σε αυτό το διάστημα γνώρισα μεγάλους καλλιτέχνες, πολλά και διαφορετικά είδη ζωγραφικής. Η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, καθώς και η καθοδήγηση του Επιμελητή Πάρη Καπράλου, έχουν επηρεάσει την τεχνική, το στύλ και τον τρόπο που επικοινωνώ την τέχνη μου με το κοινό.


Η τεχνική του stippling είναι απαιτητική και χρονοβόρα. Θεωρείτε πως στην εποχή των ψηφιακών μέσων, παραδοσιακές τεχνικές που απαιτούν υπερβάλλοντα χρόνο και προσπάθεια παράγουν αποτέλεσμα υπέρτερο έναντι των σύγχρονων τεχνικών μέσων;
Ενα έργο που έχει δημιουργηθεί με την τεχνική του stippling, πέρα από την εικόνα που βλέπει κάποιος, θα αναγνωρίσει μέσα σε αυτό πειθαρχία, υπομονή, προσήλωση και σεβασμό προς την τέχνη. Δεν θεωρώ ότι είναι υπέρτερο έναντι των σύγχρονων τεχνών και ψηφιακών μέσων, αλλά είναι μια προσωπική επιλογή του καλλιτέχνη να εκφράζεται με τον παραδοσιακό τρόπο.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τη διαδικασία επιλογής των θεμάτων για τα έργα σας; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα ή συναίσθημα που επιδιώκετε να μεταφέρετε μέσω της τέχνης σας;
Η επιλογή των θεμάτων μου συνήθως γίνεται μέσα από τον αρχαίο Ελληνικό και Ιαπωνικό πολιτισμό. Μέσα από τη μίξη μυθοπλασίας και ρεαλιστικών καταστάσεων αντλώ ένα πλούτο ιδεών που μου δίνουν την δυνατότητα να μεταφέρω μηνύματα για την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής μιας άλλης μακρινής εποχής. Μηνύματα που παραμένουν σημαντικά και απαραίτητα για να υπάρχει ένα δημιουργικό πνεύμα.

Ποια η σχέση σας με την κουλτούρα της Ιαπωνίας;
Με την Ιαπωνική κουλτούρα ήρθα σε επαφή μέσω του αθλητισμού και των πολεμικών τεχνών όπου ασχολήθηκα περίπου 30 χρόνια. Έζησα για λίγο από κοντά την χώρα αυτή, ταξιδεύοντας εκεί. Γνώρισα την κουλτούρα, την φιλοσοφία και την τέχνη της. Για τον Ιαπωνικό λαό, η εντιμότητα, η εργατικότητα και ο υπερβάλλον ζήλος για οτι δημιουργεί είναι μια προσωπική εσώψυχη υποχρέωση. 

Έχοντας δουλέψει με πολλά μέσα και τεχνικές, όπως η υδατογραφία και η ελαιογραφία, ποιά στοιχεία της τεχνικής stippling βρίσκετε πιο εκφραστικά ή ικανοποιητικά;
Η τεχνική του stippling μπορεί να δημιουργήσει φωτορεαλιστικές αποτυπώσεις, ασπρόμαυρες εικόνες με υψηλή αντίθεση και αναπαραστάσεις με χαρακτηριστικό ύφος. Τα στοιχεία που μεταφέρει η τεχνική αυτή είναι η λεπτομέρεια, η υφή και η αντίθεση στην εικόνα.

Πώς αντιλαμβάνεστε τη σχέση μεταξύ της τέχνης και του κοινού; Πώς θέλετε το κοινό να αλληλοεπιδρά με τα έργα σας;
Ο μαγικός κόσμος της τέχνης απευθύνεται σε ένα κοινό που θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτό που έχει μπροστά του. Η σχέση τέχνης και κοινού είναι αναγκαία. Μέσα από τις εκθέσεις αντιλαμβάνομαι πως η επικοινωνία του καλλιτέχνη με το κοινό είναι απόλυτα συνδεδεμένες.

Ποιοί είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι στον χώρο της τέχνης;
Στόχος μου είναι να βελτιώνω συνεχώς τα έργα μου από άποψη τεχνικής, φιλοσοφίας και κατανόησης από το κοινό που τα παρατηρεί. Ενα έργο μου που θα πάρει την θέση του σε κάποιο τοίχο, πρέπει να επικοινωνεί με τον άνθρωπο που το επέλεξε.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Bulgaria Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina France Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Milano Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Santorini Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κύθνος Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα