Monday 4 September 2023

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος | Χρώμα σε Νερό 8: Φθινοπωρινές Μεταμορφώσεις


Ο εικαστικός επιμελητής  Πάρης Καπράλος απευθύνει Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προς ζωγράφους σε έκθεση σύγχρονης υδατογραφίας που διοργανώνει στην Αθήνα το Φθινόπωρο. Η έκθεση εντάσσεται στη σειρά δράσεων ΧΡΩΜΑ ΣΕ ΝΕΡΟ για την ανάδειξη καλλιτεχνών με αυτά τα μέσα έκφρασης, και αφορά καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα και τη Κύπρο, ανεξαρτήτως εθνικότητας ή καταγωγής. Οι επίσημες γλώσσες της έκθεσης είναι τα Ελληνικά και τα Αγγλικά, ενώ η έκθεση θα λάβει χώρα στον αθηναϊκό χώρο τέχνης Luminous Eye (περιοχή Ακρόπολης). Η έκθεση θα είναι παράλληλα διαθέσιμη διεθνώς διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας  ARTgrID

Για την έκθεση θα εκδωθεί κατάλογος  στην Ελληνική και την Αγγλική γλώσσα. 

Στην έκθεση θα γίνουν δεκτά έργα ζωγραφικής με υδατοδιαλυτά μέσα σε χαρτί (watermedia, ακουαρέλα, υδατοδιαλυτά μελανια,μολύβια νερού, σκόνες, φυσικές υδατοδιαλυτές χρωστικές, καθώς επίσης εναλλακτικά μέσα -π.χ. τσάι, καφές, κ.α.).

Τα έργα μπορούν να έχουν ως θέμα ανθρωποκεντρικό ή/και φυσικό τοπίο, παραδοσιακής απεικόνισης του Φθινοπώρου, αλλά ανθρωποκεντρικά έργα που εστιάζουν στη αντίληψη και τις ψυχολογικές και φιλοσοφικές μεταπτώσεις της εποχής, υπαρξιακά ζητήματα και θέματα αναζήτησης.

Εννοιολογικό πλαίσιο. Το Φθινόπωρο έχει απεικονιστεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στη Τέχνη. Αγαπημένο θέμα στην υδατογραφία από τότε που επινοήθηκε το ζωγραφικό είδος. Εποχή μυστήρια, κατά την οποία η φύση μεταμορφώνεται, οι αποχρώσεις αλλάζουν, η νύχτα προελαύνει έναντι της ημέρας. Η λέξη “Φθινόπωρο” έχει μακρά ιστορία στον Ελλαδικό χώρο: ετυμολογείται από τις λέξεις φθίνω (=λιγοστεύω) + ὀπώρα (=φρούτο), παραδίδεται πρώτη φορά γραπτώς από τον Θουκυδίδη (5ος αι.π.Χ.), αξιοποιείται εδώ και αιώνες για να περιγράψει την εποχή μετάβασης. Δεν είναι τυχαίο που τα Ελευσίνια Μυστήρια πραγματοποιούνταν τότε, όπως άλλωστε και τα Παναθήναια, για να εορταστεί η Ερχεσία (εικόνα) της θεάς Αθηνάς, κοσμοθεωρητικό σύμβολο της νίκης της αλήθειας επί του ψεύδους. Ενδιαφέρον σημασιολογικό πλαίσιο στο Φθινόπωρο προσδίδει ο Martin Heidegger, με τη θεωρία του για το “οντολογικό φθινόπωρο” στο έργο του “Sein und Zeit” (Είναι και Χρόνος), που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1927. Σε αυτό, ο Heidegger αναλύει τον χρόνο και την ύπαρξη και επιχειρεί να κατανοήσει την αλήθεια της ύπαρξης (Dasein). Σύμφωνα με αυτό, η ανθρώπινη ύπαρξη είναι συνεχής κίνηση ανάμεσα σε τρεις καταστάσεις του χρόνου: το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Ωστόσο, ο Heidegger έχει επίγνωση του γεγονότος ότι η ανθρώπινη ύπαρξη είναι πεπερασμένη και ότι ο θάνατος είναι αναπόφευκτος. Το “οντολογικό φθινόπωρο” αναφέρεται στην κατάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης που αντιλαμβάνεται την πεπερασμένη φύση της, την αναπόφευκτη κίνηση προς τον θάνατο και τη μεταβολή του χρόνου: αποτελεί την αναγνώριση της μεταβολής και της μεταμόρφωσης του κόσμου και του ίδιου του ανθρώπου, προετοιμάζοντάς την για τη μετάβαση σε μια πιο αυθεντική και ανεξάρτητη ύπαρξη.

Τα έργα σε χαρτί πρέπει να είναι κορνιζωμένα, και τα έργα σε καμβά τελαρωμένα.  

Ποιός μπορεί να συμμετέχει. Στην έκθεση μπορούν να συμμετέχουν καλλιτέχνες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, και κατοικούν στην Ελλάδα και τη Κύπρο, ανεξάρτητα από τη καταγωγή ή την εθνικότητά τους. 

Τι πρέπει να υποβάλλετε. Θα πρέπει να αποστείλετε με e-mail στο artistsartgrid@gmail.com με θέμα CIW8 τα ακόλουθα:
(1) Φωτογραφίες μέχρι 2 διαθέσιμων έργων, σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίας το κάθε έργο, μορφής jpg μεγάλου μεγέθους καλής ευκρίνειας και υψηλής ανάλυσης. Προσοχή: τα έργα δεν είναι ενδεικτικά. Εάν επιλεγείτε, μπορείτε να εκθέσετε αποκλειστικά το ή τα έργα που υποβάλατε. Έργα σε χαρτί πρέπει να αποστέλλονται φωτογραφημένα χωρίς κορνίζα/τζάμι.
(2) Στοιχεία των έργων, με σημείο αναφοράς για το καθένα την ονομασία του αρχείου (π.χ. A1.JPG) που θα πρέπει να γράφουν με αυτή τη σειρά χωρισμένα με κόμματα, Ονοματεπώνυμο καλλιτέχνη, Τίτλο έργου, Υλικά αποτύπωσης και τεχνική, Διαστάσεις (σε εκατοστά, Υψος Χ Πλάτος), Χρονολογία ολοκλήρωσης.
(3) Στοιχεια επικοινωνίας σας: Ονοματεπώνυμο, Email, τηλέφωνο επικοινωνίας. 

Σημαντικές σημειώσεις.
– Διευκρινίσεις, απορίες και ερωτήσεις αυστηρά και μόνο για τη διαδικασία της υποβολής στέλνετε γραπτώς με email στη παραπάνω  διεύθυνση υποβολής και θα απαντώνται εντός 24 ωρών.  Πληροφορίες για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης και τη πρόταση που θα σας γίνει αν και εφόσον επιλεγείτε θα δοθούν μόνο στους επιλεγέντες καλλιτέχνες, κατόπιν της υποβολής και της επιλογής τους -όχι πριν.

– Υποβολές που δεν θα περιλαμβάνουν όλα τα ζητουμενα, ή δεν ακολουθούν τον ενδεδειγμένο τρόπο διατύπωσης και αποστολής των ζητούμενων θα αγνοούνται.

– Εφόσον επιλεγείτε οι διοργανωτές θα επικοινωνήσουν μαζί σας άμεσα με απαντητικό email που θα περιλαμβάνει πλήρη ενημέρωση για τις διαδικασίες της συμμετοχής σας.

– Στην έκθεση γίνονται δεκτά τόσο νέα έργα που θα δημιουργήσετε για να υποβάλλετε, όσο και παλαιότερα έργα που έχετε, θεωρείτε ότι σας αντιπροσωπεύουν, είναι σχετικά με το θέμα, και θα θέλατε να παρουσιάσετε στην έκθεση.  

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ: μέχρι και τη Κυριακή  24 Σεπτεμβρίου 2023 στις 23:59′.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα