Η έκθεση ο κήπος, στον εκθεσιακό χώρο της ΑΣΚΤ, στην αίθουσα Νίκος Κεσσανλής, ξετυλίγει ένα πολυμεσικό πορτραίτο του Μανώλη Μπαμπούση. Το συνθέτουν παλαιά και νέαέργα της μακριάς διαδρομής του, τυπωμένες φωτογραφίες, βιντεοπροβολές εικόνων, σχέδια,εγκαταστάσεις και ηχητικά έργα. Η ποίησή του κατ’ εξοχήν ‘’poélitique’’ διατρέχει όλη τηνέκθεση.
Ο Μανώλης Μπαμπούσης, φωτογράφος, εικαστικός και αρχιτέκτονας, ομότιμος καθηγητήςτης ΑΣΚΤ, είναι ένας αιχμηρός κριτικός της καταναλωτικής κοινωνίας, των θεσμών, ακόμηκαι της τέχνης,είναι ένας «παραγωγός ουτοπίας».Το 2011, με τη μελέτη, σχεδιασμό, οργάνωση και επίβλεψή του Μανώλη Μπαμπούση επίτης Πρυτανείας του Γιώργου Χαρβαλιά, το πάρκινγκ της Σχολής, μετατράπηκε σε κήπο. ΟΜπαμπούσης τώρα, με μια εγκατάσταση μεταφέρει το πάρκινγκ στον εκθεσιακό χώρο τηςσχολής, ενώ σε μια αίθουσα προβάλλεται ένα ηχητικό βίντεο με τη φωνή του καλλιτέχνη καιτις εικόνες του κήπου. Παράλληλα, η πρόσφατη φωτογραφική σειρά θέα (2022), παρουσιάζει δέντρα που μεγαλώνουναντικρύζοντας τη θάλασσα, φυτεμένα στο νησί Κέα, (2000-2022), τα περισσότερα από τονίδιο τον καλλιτέχνη. Οι φωτογραφίες αυτές αντιπροσωπεύουν το πράσινο ρεύμα της ζωήςκαι της τέχνηςτου Μπαμπούση.
Για πρώτη φορά εκθέτει τα μεγάλα «σχέδια ψηφιδωτά» (2021-2022), και μία νέαεγκατάσταση, ένα παιχνίδι συγκρούσεων μεταξύ αρχιτεκτονικής και φύσης με νέες καιπαλιότερες φωτογραφίες και αρχιτεκτονικές μακέτες από κυβόλιθους, μέταλλο, ξύλο, καταλόγους και βιβλία (2021-2022).Το αυτοβιογραφικό βίντεο, εκτός σχεδίου (2022), μας ξεναγεί με χιούμορ στις εμμονές του,με όλα τα πιθανά και φανταστικά μουσεία και μνημεία, από το νεκροταφείο των ανωνύμωνκαλλιτεχνών, τα Nothing shops όπου πληρώνεις χωρίς να αγοράζεις τίποτα, μέχρι το ForestDelivery Service όταν με ένα τηλεφώνημα έρχεται το δάσος!Η βίντεο προβολή και εγκατάσταση χωρίς (2022), με 180 ανέκδοτες φωτογραφίες καιτα ηχητικά έργα της έκθεσης αφορούν τον κόσμο της τέχνης όπως και το βραβείο τουαρχιτέκτονα (2003), έργο με το οποίο ο καλλιτέχνης αναφέρεται σ ‘εκείνους που ανέχτηκαναδιαμαρτύρητα τον τεμαχισμό και κακοποίηση του ΦΙΞ, ενός σημαντικού έργου του Ζενέτου.Από τα παλαιοτέρα έργα ο Μπαμπούσης εκθέτει το βίντεο και τις φωτογραφίες του 1973,όταν με μια ομάδα μουσικών, συμμετείχε σε μια δράση στο ψυχιατρείο της Volterra-Ιταλία,καθώς και σχέδια του 1975 από τη διπλωματική του στην αρχιτεκτονική (Νatalini, Superstudio) με τα οποία πρότεινε αντί της ανέγερσης ενός νέου ψυχιατρείου την κατεδάφισήτου, αφήνoντας ως μνημείο μόνον έναν τοίχο. Όπως ο τοίχος καθισμένος σε καρέκλες πουεξέθεσε το 2014 στη Γκαλερί της Ιλεάνας Τούντα.Η σειρά φωτογραφίων Αθήνα (1985 - 1996), αναδεικνύουν το αδιαμόρφωτο της προολυμπιακής Αθήνας, απεικονίζοντας τους κατοίκους της ως εξωγήινους επιθεωρητέςημιτελών έργων, ενώ η σειρά φωτογραφιών των ΑΤΜ με τίτλο μπούστα (1998-1999),και οι βίντεο προβολές εικόνων μυστικά (2001), κρίση (2003-2006), διερευνούν τηνπαγκοσμιοποιημένη και άυλη οικονομία και τις αξιολογήσεις οι οποίες πραγματοποιούνταιστους θεσμικούς χώρους.Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης σε βίντεο προβολές, φωτογραφικά έργα τωνσπουδαστών των οποίων υπήρξε καθηγητής του εργαστηρίου φωτογραφίας από την ίδρυσήτου το 1999 μέχρι το 2013.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα και οικονομική υποστήριξη του ΥΠΠΟ, του ΜΟΜus,και την αιγίδα της ΑΣΚΤ,τις ευγενικές χορηγίες του ΝΕΟΝ, της RENAULT, του κτήματος ΚΥΡ -ΓΙΑΝΝΗ,ενώ αποτελεί προμπιεναλική δράση της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης πουδιοργανώνει το MOMus.Οργάνωση - παραγωγή έκθεσης : ARTVIRUSFREE AMKE.