Wednesday 11 May 2022

Η όψη των πραγμάτων | Πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες

Μικρή παράταση λαμβάνει η προθεσμία υποβολής στο πλαίσιο Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για την συμμετοχή σε έκθεση με τίτλο "Η όψη των πραγμάτων”, με θέμα την υποκειμενικότητα και την αμφισημία στη σύγχρονη τέχνη, η οποία θα λάβει χώρα στα τέλη Ιουνίου στην Αθήνα. 

Νέα προθεσμία υποβολής: Σάββατο 28 Μαΐου 2022 στις 23:59'.

Συγκεκριμένα: 

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για την συμμετοχή σε έκθεση με τίτλο "Η όψη των πραγμάτων”, με θέμα την υποκειμενικότητα του φαίνεσθαι και του είναι στη σύγχρονη τέχνη, η οποία θα λάβει χώρα στα τέλη Ιουνίου 2022 σε αίθουσα τέχνης στο κέντρο της Αθήνας, και παράλληλα διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας 
ARTgrID με διάρκεια ενός μήνα, απευθύνει ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος

Στην έκθεση γίνονται δεκτά πρωτότυπα έργα τέχνης οποιουδήποτε ύφους και εικαστικής επεξεργασίας, παραστατικά ή μη, εξπρεσιονισμού, συμβολισμού, αφαίρεσης ή οποιαδήποτε άλλη επιλογή, τα οποία  μπορούν να συνδιαλέγονται με όποιον τρόπο θεωρεί πρόσφορο ο δημιουργός τους με το θέμα. 

Εννοιολογικό Πλαίσιο
Η όψη των πραγμάτων αλλάζει ανάλογα με τα συναισθήματά μας κι έτσι βλέπουμε στα πράγματα μαγεία και ομορφιά, ενώ, στην πραγματικότητα, η μαγεία και η ομορφιά βρίσκονται μέσα μας”, ομολογεί ο Χαλίλ Γκιμπράν. Φιλόσοφοι και θεωρητικοί έμελλε να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον εξωτερικό κόσμο, ιδιαίτερα στην αντίκρουση της Νευτώνειας αρχής ότι η πραγματικότητα ήταν μια απόλυτη, αναμφισβήτητη οντότητα χωρισμένη από αυτούς που την παρατηρούσαν. 

Πρώτος ο F. H. Bradley θεώρησε ότι ο ανθρώπινος νους είναι ένα πιο θεμελιώδες χαρακτηριστικό του σύμπαντος από την ύλη και ότι σκοπός του είναι η αναζήτηση της αλήθειας. Στη θεωρία της σχετικότητας, ο Albert Einstein υποστήριξε ότι, εάν, για όλα τα συστήματα αναφοράς, η ταχύτητα του φωτός είναι σταθερή και εάν όλοι οι φυσικοί νόμοι είναι ίδιοι, τότε τόσο ο χρόνος όσο και η κίνηση βρίσκονται σε σχέση με τον παρατηρητή. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως ο καθολικός χρόνος και έτσι η εμπειρία είναι πολύ διαφορετική από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ο Alfred Whitehead αναθεώρησε τις ιδέες του χρόνου, του χώρου και της κίνησης ως βάση της αντίληψης του ανθρώπου για τον εξωτερικό κόσμο. Έβλεπε την πραγματικότητα ως ζωντανή γεωμετρία και πίστευε στην ουσιαστική συνάφεια κάθε αντικειμένου με όλα τα άλλα αντικείμενα. Θεωρητικοί ψυχολόγοι άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος αντιμετώπιζε τη δική του εσωτερική πραγματικότητα, μια ανεξερεύνητη καρδιά σκότους. Ο Sigmund Freud αποκάλυψε έναν κόσμο μέσα στον οποίο δυναμικές, συχνά αντιμαχόμενες δυνάμεις διαμορφώνουν την ψυχή και την προσωπικότητα του ατόμου. Ο μαθητής του Καρλ Γιουνγκ ανέπτυξε  τη Θεωρία του Συλλογικού Ασυνείδητου, σχετικά με μια περιοχή του μυαλού που πίστευε ότι μοιράζονται όλοι, δηλώνει ότι υπάρχουν πρότυπα συμπεριφοράς ή ενέργειες και αντιδράσεις της ψυχής. Αυτά τα ενστικτώδη, καθολικά μοτίβα εκδηλώνονται σε όνειρα, οράματα και φαντασιώσεις και εκφράζονται σε μύθους, θρησκευτικές έννοιες, παραμύθια και έργα τέχνης. Η Τέχνη  ακολούθησε παράλληλη ατραπό. Κατόπιν τη εποχής της νεωτερικοτητας οι καλλιτέχνες άρχισαν να βλέπουν τον κόσμο πιο υποκειμενικά, παραμορφώνοντας τις απεικονίσεις του για να επιτύχουν ένα συναισθηματικό αποτέλεσμα. Νέα καλλιτεχνικά ρεύματα αναζωογόνησαν τη Τέχνη,  με έντονα χρώματα, καθώς και μοτίβα που αντλήθηκαν από τον μανιερισμό, τον κυβισμό, τον φωβισμό, τον γερμανικό εξπρεσιονισμό, τον σουρεαλισμό και την ποπ-τέχνη. Αν εκτράπηκαν της πορείας προς τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, τελικά στις ημέρες μας έχουν αγκαλιάσει μια μεγάλη ποικιλία μορφών τέχνης.  

Ποιος μπορεί να υποβάλει
Μπορούν να υποβάλλουν όλοι οι εικαστικοί καλλιτέχνες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους ανεξαρτήτως εθνικότητας. Κριτήριο επιλογής είναι η ποιότητα, η πρωτοτυπία, η εικαστική σύλληψη και επεξεργασία των έργων -όχι η ηλικία ή το βιογραφικό.

Έργα που γίνονται δεκτά
Γίνονται δεκτά αναρτώμενα επιτοίχια αναρτωμενα έργα Ζωγραφικής, Χαρακτικής, Ψηφιακής Τέχνης σε έντυπη μορφή, Φωτογραφίας, και κολλάζ με τις ακόλουθες προϋποθέσεις/χαρακτηριστικά:
  • Τα έργα σε καμβά πρέπει να είναι τελαρωμένα, τα έργα σε χαρτί πρέπει να είναι κορνιζωμένα.
  • Καμία διάσταση αναρτώμενου εργου δε πρέπει να ξεπερνά τα 90 εκατοστά: για τα έργα σε καμβά η μέγιστη διασταση αφορά το τελάρο, και για κορνιζωμένα έργα τη τελική διάσταση της κορνίζας (είναι κατανοητό ότι ίσως δεν έχετε κορνιζωμένα τα έργα ας εφόσον αυτά είναι σε χαρτί, οπότε θα πρέπει να υπολογίσετε πως τα έργα θα πρέπει να είναι τέτοιων διαστάσεων ώστε να είναι εφικτό να τοποθετηθούν σε κορνίζα που να μη ξεπερνά τα 90 εκατοστά). 
  • Το μέγιστο βάρος κάθε αναρτώμενου έργου δε πρέπει να ξεπερνά τα 5 κιλά.

Τι πρέπει να υποβάλλετε
Θα πρέπει να αποστείλετε με e-mail στο stranihelena@gmail.com  με θέμα ΟΨΗ ακόλουθα:
  1. Φωτογραφίες 1-3 εργων σας με τα οποία θα θέλατε να συμμετέχετε,  σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίας το κάθε έργο, μορφής jpg μεγάλου μεγέθους καλής ευκρίνειας και υψηλής ανάλυσης. Προσοχή: τα έργα δεν είναι ενδεικτικά. Εάν επιλεγείτε, μπορείτε να εκθέσετε αποκλειστικά το ή τα έργα που υποβάλατε. Έργα σε χαρτί πρέπει να αποστέλλονται φωτογραφημένα χωρις κορνίζα/τζάμι.
  2. Στοιχεία των έργων, με σημείο αναφοράς για το καθένα την ονομασία του αρχείου (π.χ. A1.JPG) που θα πρέπει να γράφουν με αυτή τη σειρά χωρισμένα με κόμματα, Ονοματεπώνυμο καλλιτέχνη, Τίτλο έργου, Υλικά αποτύπωσης και τεχνική, Διαστάσεις (σε εκατοστά, Υψος Χ Πλάτος αν είναι αναρτώμενο ή, αν είναι γλυπτό  Υψος Χ Πλάτος Χ Μήκος), Χρονολογία ολοκλήρωσης.
  3. Προαιρετικά, την υποβολή σας μπορεί να συνοδεύει καλλιτεχνική δήλωση (statement) και σύντομο βιογραφικό σε μια παράγραφο ρέοντος κειμένου στα Ελληνικά που να μη ξεπερνά τις 150 λέξεις.
  4. Στοιχεια επικοινωνίας σας: Ονοματεπώνυμο, Email, τηλέφωνο επικοινωνίας. 

Σημαντικές Διευκρινίσεις
Απορίες και ερωτήσεις αυστηρά και μόνο για τη διαδικασία της υποβολής στέλνετε γραπτώς με email στη διεύθυνση stranihelena@gmail.com και θα απαντώνται εντός 24 ωρών. Πληροφορίες για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης και τη πρόταση που θα σας γίνει αν και εφόσον επιλεγείτε, θα δοθούν μόνο στους επιλεγέντες καλλιτέχνες, κατόπιν της υποβολής και της επιλογής τους -όχι πριν. Υποβολές που δεν θα περιλαμβάνουν όλα όσα ζητάμε, ή δεν ακολουθούν τον ενδεδειγμένο τρόπο διατύπωσης και αποστολής των ζητούμενων θα αγνοούνται. Εφόσον επιλεγείτε θα επικοινωνήσουμε μαζί σας άμεσα με απαντητικό email που θα περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη πρόταση και πλήρη ενημέρωση για τις διαδικασίες της συμμετοχής σας. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η προθεσμία υποβολής δεν δίδεται για να δημιουργήσετε έργα, αλλά για να επιλέξετε εργα και να αποστείλετε όλα τα ζητούμενα εγκαίρως. 

Νέα προθεσμία υποβολής (εκ παρατάσεως): Σάββατο 28 Μαΐου 2022 στις 23:59'.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα