H αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος συμμετέχει στη φετινή Art Athina, η οποία για δεύτερη συνεχή χρονιά γίνεται μονο διαδικτυακά, με μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση, η οποία συμπεριλαμβάνει νέους αλλά και εγκαθιδρυμένους εικαστικούς δημιουργούς. Η έκθεση λαμβάνει χώρα με φυσική παρουσία στη γνωστή αίθουσα τέχνης (Λεμπέση 12, δίπλα στο Μουσείο της Ακρόπολης) οπότε έχετε τη δυνατότητα να την επισκεφτείτε, και προβάλλεται από την ιστοσελίδα του αθηναϊκού art fair ψηφιακά. Την έκθεση επιμελείται η Διευθύντρια του “Τεχνοχώρου” Ηλέκτρα Δουμά-Χαλκούση, υπό τον τίτλο "Αλεξιθυμία", ο οποίος τεκμηριώνεται από κείμενο που υπογράφει ο Εικαστικός Επιμελητής Πάρης Καπράλος. Στο πλαίσιο της συμπεριλαμβάνονται έργα της Ελένη Παρχαρίδου, η οποία με αυτή την αφορμή μας παραχώρησε μία μικρή συνέντευξη.
Ποια θέματα σας απασχολούν στη ζωγραφική σας;
Η συγκεκριμένη ενότητα, αλλά και ευρύτερα τα ανθρωπομορφικά μου έργα, αφορούν στο σχετίζεσθαι. Η σχέση με τον εαυτό, με τους σημαντικούς Άλλους, με οποιαδήποτε συνθήκη είναι έκδηλη ή υπονοείται στη θεματική ενός έργου, είναι μία δημιουργική κίνηση προς τα εμπρός. Άλλοτε, ταιριάζει να κινείται με φυσικότητα κι άλλες φορές πιο δυναμικά ή και επιθετικά.
Τι ρόλο παίζουν οι μεταμορφώσεις και οι παραμορφώσεις στην τέχνη σας;
Οι φιγούρες εδώ, είναι εκείνα τα κατακερματισμένα κομμάτια μας, που μαζί με αυτά επιχειρούμε να σχετιστούμε με τους Άλλους. Παρά τη φαινομενική εγγύτητα, τα αντιληπτικά και ενεργειακά σύνορα – εμπόδια που οι ίδιοι δημιουργούμε-, δε μας επιτρέπουν να αφεθούμε και να σχετιστούμε «ολόκληροι», αλλά ως διασκορπισμένες εντυπώσεις των εαυτών μας.
Τι σημαίνει για εσάς το να είστε καλλιτέχνης; Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη προς την κοινωνία σήμερα;
Το ζήτημα του ρόλου του καλλιτέχνη, τακτοποιήθηκε με το «Πρόγευμα στη χλόη» του Μανέ. Αρκεί η βλεμματική επαφή με την κεντρική γυναικεία φιγούρα, που ακούραστα κάθεται και απολαμβάνει τη συντροφιά της, έτοιμη όμως να μας συνεφέρει –θεατές και δημιουργούς- στη σχέση μας με το συμβολικό και το νόημα που έχει για τον καθένα ξεχωριστά.
Το ζήτημα του ρόλου του καλλιτέχνη, τακτοποιήθηκε με το «Πρόγευμα στη χλόη» του Μανέ. Αρκεί η βλεμματική επαφή με την κεντρική γυναικεία φιγούρα, που ακούραστα κάθεται και απολαμβάνει τη συντροφιά της, έτοιμη όμως να μας συνεφέρει –θεατές και δημιουργούς- στη σχέση μας με το συμβολικό και το νόημα που έχει για τον καθένα ξεχωριστά.
Η Ελένη Παρχαρίδου γεννήθηκε στη Μόσχα το 1985. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ., με καθηγητές τον Κ. Μορταράκο και τον Δ. Ζουρούδη. Ζει και εργάζεται στην Αλεξανδρούπολη.