H αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος ξεκίνησε δυνατά την εικαστική σεζόν με την ομαδική έκθεση υπό τον τίτλο "Αλεξιθυμία", που αποτελεί ουσιαστικά τη συμμετοχή της αίθουσας τέχνης στην Art Athina 2021, η οποία και φέτος διεξάγεται διαδικτυακά. Την επιμελεια υπογράφει η Διευθύντρια του Τεχνοχώρου Ηλέκτρα Δουμά - Χαλκούση και το κείμενο τεκμηρίωσης της έκθεσης ο Εικαστικός Επιμελητής Πάρης Καπράλος. Στο πλαίσιο της συμπεριλαμβάνονται έργα του Νικόλα Αντωνίου, ο οποίος με αυτή την αφορμή παραχώρησε μία μικρή συνέντευξη στο περιοδικό μας που είναι Χορηγός Επικοινωνίας της έκθεσης.
Ποια θέματα σας απασχολούν στη ζωγραφική σας;
Η ζωγραφική μου καταπιάνεται κυρίως με τον άνθρωπο και την υπαρξιακή του σκέψη. Πως αυτός δηλαδή αντιλαμβάνεται τον εαυτό του και το νόημα που δίνει στην ύπαρξή του. Παράλληλα μελετώ τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος αλληλοεπιδρά με το περιβάλλον του.
Τι ρόλο παίζουν οι μεταμορφώσεις και οι παραμορφώσεις στην τέχνη σας;
Με τη παραμόρφωση η φιγούρα παύει να είναι στατική, παύει να είναι απλά μία εικόνα. Ξεκινά να κινείται στο ζωγραφικό χώρο και έτσι δημιουργεί ενέργεια και χρόνο. Με το τρόπο αυτό δίνεται στο θεατή το έναυσμα να τη παρατηρήσει, να δικαιολογήσει την ύπαρξή της και να δημιουργήσει ιστορίες και αφηγήσεις για αυτή. Έτσι η παραμόρφωση γίνεται το μέσο που οδηγεί το θεατή σε μια πνευματική και πιο ουσιαστική ανάγνωση του έργου.
Τι σημαίνει για εσάς το να είστε καλλιτέχνης; Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη προς την κοινωνία σήμερα;
Το να είσαι καλλιτέχνης για μένα σημαίνει να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου, να ψάχνεις και να επιμένεις για την αλήθεια. Εάν αυτό επιτυγχάνεται τότε ίσως και ο ρόλος του απέναντι στην κοινωνία να είναι το να δίνει ουσιαστικές και αληθινές εικόνες και σκέψεις στα κοινωνικά θέματα της εποχής του.
Ο Νικόλας Αντωνίου γεννήθηκε στη Λάρνακα της Κύπρου όπου ζει και εργάζεται. Είναι απόφοιτος του 3ου εικαστικού εργαστηρίου στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2012), με καθηγητές των Χάρη Κοντοσφύρη και Μανώλη Πολυμέρη.