Τα έργα είναι αφηγήσεις ψευδογεγονότων, οι οποίες “σχεδιάζονται” ούτως ώστε να αποδοθεί σε πραγματικά γεγονότα πότε μια κυνική, πότε μια ειρωνική, πότε μια ανασκευαστική διάσταση. Avant-garde προπαγανδιστικές μηχανές, μεταμοντέρνες κατασκευές-παραφράσεις του agitprop φαινομένου, φωτομοντάζ που παραπέμπουν σε μνημεία ανατολικού μπλοκ, πλαστά συμβάντα σχετιζόμενα με τον εκφυλισμό του μοντερνιστικού πνεύματος, είναι οι γενικές περιγραφές των έργων που διαιρούνται σε τέσσερις εγκαταστάσεις και έντεκα τυπώματα. Όλα τα έργα αποτελούν ιστορικά détournements στην ουσία, μιας και εμπνέονται από πραγματικά γεγονότα που εκτρέπονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο για να αποδοθεί πιο εύστοχα το σχόλιο πάνω στην ματαίωση της ριζοσπαστικότητας που διέπει την πολιτική avant-garde.
Στην εποχή των fake news, η ευκολία με την οποία κατασκευάζονται αφηγήσεις προσφέρει την δυνατότητα τέτοιων εκτροπών. Με τη δυναμική που προσφέρουν τα νέα μέσα όσον αφορά την κατασκευή ψευδών γεγονότων (τρισδιάστατα γραφικά, ψηφιακά φωτομοντάζ, αρχειακές και public domain εικόνες), γίνεται μια προσπάθεια να δημιουργηθούν μετά-απεικονίσεις της ιστορίας, είτε ως δήθεν αρχειακό υλικό, είτε ως υποτιθέμενες σύγχρονες ανακατασκευές και συμβάντα. Για την παρούσα έκθεση, που αποτελεί μέρος του γενικότερου συνόλου της δουλειάς του Ζαχαρία πάνω στην κατάπτωση του ουτοπιστικού πνεύματος του μοντερνισμού, ο εικαστικός επέλεξε για την υλοποίηση των έργων του τις ιδέες εκείνες που εμπεριέχουν το πολιτικό στοιχείο, αλλά και ορίζονται από τη μηχανική των ιστορικών ανακατασκευών όπως αναφέρεται παραπάνω, ούτως ώστε να είναι πιο έντονη η αναφορά στο σήμερα και στα φαινόμενα που βιώνουμε· από τα όσα συμβαίνουν στην σύγχρονη πολιτική σκηνή έως και τη fake news κουλτούρα, αλλά και στο καίριο ζήτημα για το πως αντιλαμβανόμαστε έναν αιώνα μετά την ουτοπία.
Ο Μιχάλης Ζαχαρίας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο εργαστήριο της Ρένας Παπασπύρου (1995-2001), ενώ το 2006 αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Ψηφιακές Μορφές Τέχνης”. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αναφέροντας ενδεικτικά τις “Comfort Blast”, APT Gallery, Λονδίνο 2019, “Babel Fragments: Revisited”, metamatic:taf, Αθήνα 2015, “Refuge Project II”, Αδάμαντας, Μήλος 2014, “What Lies Hidden Remains Unfamiliar” σε επιμέλεια της Χριστίνας Ανδρουλιδάκη, στα πλαίσια του Remap 2013, Αθήνα 2013. Το 2017 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα.
Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο και την παραμονή σας στην γκαλερί και επιτρέπεται περιορισμένος αριθμός επισκεπτών.