Thursday, 12 November 2020

Cosmos: Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής | In Memoriam Benjamin Britten


Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρουσιάζει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος τους μουσικούς της Καμεράτα - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε μια μοναδική συναυλία σε διεύθυνση του διακεκριμένου τσεμπαλίστα και μαέστρου Μάρκελλου Χρυσικόπουλου.

Στο πρώτο μέρος, θα παρουσιαστεί το έργο Cantus in Μemoriam Benjamin Britten του σύγχρονου Eσθονού δημιουργού Arvo Pärt (γενν. 1935) που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του σπουδαίου Βρετανού συνθέτη Benjamin Britten (1913-1976). Το έργο γράφτηκε το 1977 ως μια ελεγεία για τον θάνατο του μεγάλου μουσουργού τον οποίο ο Pärt θαύμαζε. Πρόκειται για το δημοφιλέστερο έργο του Pärt που, λόγω του υποβλητικού κινηματογραφικού του χαρακτήρα, έχει χρησιμοποιηθεί επανειλημμένα ως μουσική επένδυση σε ταινίες και ντοκιμαντέρ.

Το πρόγραμμα της συναυλίας συνεχίζεται με ένα από τα πιο συγκλονιστικά συμφωνικά έργα του 20ού αιώνα, τη συγκινητική Συμφωνία αρ. 14, (έργο 135) του Dmitri Shostakovich (1906-1975). Σολίστ η σοπράνο Τζούλια Σουγλάκου και ο μπάσος Πέτρος Μαγουλάς που ερμηνεύουν έντεκα ποιήματα τεσσάρων σπουδαίων ποιητών: Federico García Lorca, Guillaume Apollinaire, Wilhelm Ludwig von Küchelbecker και Rainer Maria Rilke. Τα ποιήματα τους, που πραγματεύονται τον θάνατο, ενέπνευσαν τον συνθέτη. Η συμφωνία είναι αφιερωμένη και αυτή στον Benjamin Britten, ο οποίος ήταν διευθυντής ορχήστρας στην πρεμιέρα του έργου στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1970.


Η Συμφωνία αρ.14 (έργο 135) είναι ένα έργο ενάντια στον θάνατο, ένας ύμνος στη ζωή και τη χαρά και, αναμφίβολα, ένα από τα πιο πρωτότυπα έργα που έχει γράψει ο μεγαλύτερος από τους σοβιετικούς νεοκλασικιστές. Γράφτηκε την άνοιξη του 1969, περίοδο κατά την οποία ο Shostakovich νοσηλευόταν σε νοσοκομείο της Μόσχας. Φέρει τον τίτλο “συμφωνία”, και είναι όντως ένα συμφωνικό έργο, ωστόσο δεν ακολουθεί την αποκρυσταλλωμένη δομή της κλασικής συμφωνίας, αλλά παραθέτει ένα κύκλο από μελοποιημένους στίχους. Ο συνθέτης χτίζει το κολοσσιαίο αυτό οικοδόμημα με μελωδικά μοντέλα τα οποία αγγίζουν τις αισθητικές και τεχνοτροπικές αρχές του δωδεκαφθογγισμού (τεχνική απαγορευμένη από το σοβιετικό καθεστώς και από τον ίδιο τον Στάλιν). Με αυτήν τη «συμφωνία», ο διαισθανόμενος το επερχόμενο τέλος της ζωής του Shostakovich, βρίσκει το κουράγιο να ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στο καθεστώς, περνώντας το μήνυμα ότι τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει ένα καλλιτέχνη να υμνήσει τη χαρά της ζωής και την απέχθεια προς τον θάνατο.

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε μελετώντας τσέμπαλο στην σχολή Βινιανέλλι Αθηνών, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Στη συνέχεια, μαθήτευσε στο Παρίσι, στο Μοzarteum του Σάλτσμπουργκ και στο Conservatoire της Γενεύης. Έχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra, την Καμεράτα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Irish Baroque Orchestra και το Βach Consort Wien. Συνεργάζεται τακτικά με την Κammeroper στη Βιέννη, ενώ έχει επίσης εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Bayreuth. Έχει λάβει τη διεθνή διάκριση Choc Musique, την οποία απέσπασε ως διευθυντής στη Venice Baroque Orchestra για έναν διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα. Έχει, ακόμη, συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρείες MDG, SONY και DECCA.

Arvo Pärt: Cantus in Memoriam Benjamin Britten

Dmitri Shostakovich: Συμφωνία αρ. 14, (έργο 135) σε ποίηση Federico García Lorca, Guillaume Apollinaire, Wilhelm Ludwig von Küchelbecker και Rainer Maria Rilke

με την Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής

Μουσική διεύθυνση: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Σολίστ: Τζούλια Σουγλάκου (σοπράνο), Πέτρος Μαγουλάς (μπάσος)


Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συναυλία live στο snfcc.org/Cosmos_InMemoriam, καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube.


Η εκδήλωση εντάσσεται στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Οι εκδηλώσεις του ΚΠΙΣΝ πραγματοποιούνται τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και απόστασης.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle London Calling Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos Thessaloniki Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λήμνος Λόγος Μεσολόγγι Μουσική Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία στην καθημερινότητα