Wednesday 14 October 2020

Τζένη Μαρκέτου: Σοβαρά Παιχνίδια στο Γιαλί Τζαμί


Το έργο «Σοβαρά Παιχνίδια»  χρησιμεύει ως όαση στοχασμού και εξερεύνησης. “ Θέλω το Γυαλί Τζαμί να  λειτουργεί ως χώρος παραγωγής και πρόβας - μέρος εργαστηρίου και μέρος ιερού - καθ 'όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Το Γυαλί Τζαμί χρησιμεύει επίσης ως ένα ενεργό στούντιο  για να διερευνήσω περαιτέρω τι συμβαίνει όταν το κοινό στρέφεται-συν ερμηνευτής του έργου μου.Το Γυαλί Τζαμί μετατρέπεται σε χώρο τέχνης , χώρος συγκέντρωσης, κοινωνίας, ανταλλαγής, κριτικής συζήτησης, επιστημονικού λόγου, χαράς, πρόκλησης και της αγάπης για την τέχνη. Θέλω να προσκαλέσω νέα παιδιά , μαθητές λυκείων και φοιτητές  μέλη της  κοινότητας των Χανίων σε μια σημαντική συζήτηση σχετικά με τον πολιτισμό και την ταυτότητα και την αναπαράσταση μέσα από τα monuments και παράδοση για να συζητήσω τις ατομικές τους αντιλήψεις και πώς αλληλοεπιδρούν με τις τοπικές και παγκόσμιες δημιουργικές και μη δημιουργικές κοινότητες. Η ιδέα ενός μνημείου είναι επίκεντρο όλων των πολιτισμών του κόσμου. Μέσα από το  Γυαλί Τζαμί  θέλω να διερευνήσω το χώρο και χρόνο του μνημείου ως μέσω επικοινωνίας ιδεών. Το χώρο και χρόνο ως έμπνευση, ως τελετουργικό, ως επικοινωνία, ως κωδικό ως πολιτιστική σύνδεση και ανταλλαγή, ως θεραπεία  και ως ακτιβισμός” .


Η επιλογή του Γυαλί Τζαμί ( Τζαμί του Γυαλού)  ως χώρου πραγματοποίησης της εικαστικής παρέμβασης Serious Games/ Σοβαρά Παιχνίδια από την Τζένη Μαρκέτου ως τον κατεξοχήν χώρο παραγωγής υβριδικών εικαστικών δράσεων, έγινε κατόπιν σκέψης και έρευνας που έκανε στο Ιστορικό Αρχείο Κρήτης και είναι εν μέρει μια συνέχεια της καλλιτεχνικής έρευνας της Μαρκέτου σε σχέση με το προηγούμενο εικαστικό έργο της με τίτλο Undoing Monuments  στο Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα και  Sunspotting a Walking Forest in High Line, New York  City . Διότι το Γυαλί Τζαμί αντιπροσωπεύει μια μεγάλη περίοδο  Οθωμανικής αποικιοκρατίας στην  πόλη των Χανίων καθώς και μια σειρά από αντιμαχίες για την ύπαρξη και  λειτουργία του στο λιμάνι των Χανίων. Όπως αναφέρει ο Georges Bataille «Tα μεγάλα μνημεία ανυψώνονται σαν φράγματα, δίνοντας τη λογική της μεγαλοπρέπειας και της εξουσίας ενάντια σε όλα τα σκιερά στοιχεία: με τη μορφή  ναών και ανακτόρων, η Εκκλησία και το Κράτος μιλούν και επιβάλλουν σιωπή στα πλήθη.»

H Jenny Marketou γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει βάση στη Νέα Υόρκη .Είναι διεπιστημονική καλλιτέχνης, ερευνητής, εκπαιδευτικός και συγγραφέας. Είναι κάτοχος M F A από το Pratt Institute στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.. Διδάσκει τέχνη και νέα μέσα στο New School of Social Research στη Νέα Υόρκη. Η καλλιτεχνική πρακτική της διερευνά “Διαταρακτικές Διαδικασίες”  προκειμένου να διερευνήσει την πολιτιστική και κοινωνική σχέση μεταξύ της καλλιτεχνικής πρακτικής, του κοινοτικού σχεδιασμού, της δημόσιας τέχνης και της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης. Δουλεύει με mixed media video installations δημόσια τέχνη, το διαδίκτυο,performance and direct action , δημοσιεύσεις και εργαστήρια. 

Η τρέχουσα δουλειά της  με τίτλο Ever growing through the City (2020), μια συνεργασία με το Queens Museum παρουσιάζεται στο Radiator Gallery στη Νέα Υόρκη, που θα κατασκευαστεί με την πάροδο του χρόνου με τη συμμετοχή της κοινότητας. Είναι επίσης απασχολημένη στην πραγματοποίηση ενός νέου δημόσιου έργου τέχνης με τίτλο Serious Games (2020) που φιλοξενείται στο ιστορικό τζαμί Yιαli Tzami που βρίσκεται στην πόλη των Χανίων στην Κρήτη, μια ανάθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων. Το έργο είναι μια κριτική καλλιτεχνική έρευνα για το Heritage / Μνημείο. και είναι μια συνεχής διερεύνηση του προηγούμενου έργου της με τιτλο Undoing Monuments, το οποίο παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη Αθήνα, και το Sunspotting a Walking Forest, μια  ανάθεση από το High Line στη Νέα Υόρκη.

Η Marketou έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διεθνείς ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα και Μπιενάλε , όπως το Κοινοβούλιο του Σώματος, Documenta 14, Αθήνα / Βασιλεία, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (CCA) στη Σάντα Fe, Νέο Μεξικό, η Μπιενάλε της Βενετίας, η Μπιενάλε της Σεβίλλης, η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, Βραζιλία, Ίδρυμα Palazzo Strozzi στη Φλωρεντία, το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, Eyebeam στη Νέα Υόρκη, το Κέντρο Τέχνης και το Κέντρο Τεχνών ZKM Media , στην Καρλσρούη, Γερμανία, Μουσείο Artium, Ισπανία; Μουσείο Tinguely, Βασιλεία; Μουσείο Τέχνης Kumu, Ταλίν, Εσθονία, Reina Sofia, Μαδρίτη; Queens Art Museum, Nεα Υόρκη, Apex Art, Νέα Υόρκη; Rose Art Museum , Πανεπιστήμιο Brandeis, Μασαχουσέτη; Μουσείο Τέχνης Krannert (KAM) Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις , Urbana-Champaign, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, EMST, Αθήνα, Ελλάδα μεταξύ πολλών άλλων.

Η Marketou είναι  συν-συντάκτης με την Stephanie Bailey, Chief Editor Ocula Magazine, Organizing from Below / HOW Assemblies Matter (2017) to οποίο  δημοσιεύτηκε από το Naked Punch  και το οποίο παρέχει τις θεωρητικές βάσεις για το έργο της HOW Assemblies Matter; Μια ανάθεση από τον Neon / Outset για την 6η Μπιενάλε της Αθήνας, ΟΜΟΝΟΙΑ, 2016. Συνέβαλε στο The School of Everything, 2017, Futura Publishers Athens και στο τεύχος  Perform Interdependency, 2017 σε συνεργασία με το Kunsthochschule Kasselm στο Κάσσελ  και το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ζυρίχης καθώς  και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

Διάρκεια: από τις 20 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου 2020.

Πληροφορίες: www.jennymarketou.net

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα