Monday 29 June 2020

Παράλληλες πορείες μέσα από την Χαρακτική και τον Μοντερνισμό από την ΕΕΧ

Μέχρι τις 4 Ιουλίου έχετε χρόνο να επισκεφτείτε την ενδιαφέρουσα έκθεση που παρουσιάζει η Ένωση Eλλήνων Xαρακτών, που ανοίγει το αρχείο της και παρουσιάζει μια σειρά έργων χαρακτών που κάποια χρονική στιγμή συμβάδισαν σαν μέλη της. Επτά χαράκτες 12 έργα από φαινομενικά ασύμβατους μεταξύ τους καλλιτέχνες. Στιγμές μοντερνισμού της χαρακτικής που παρουσιάζουν διάφορες διαβαθμίσεις ανάμεσα στην παραστατική και την αφαιρετική εικόνα. Βασίλης Χάρος, Γιάννης Παπαδάκης, Άννα Μενδρινού, Γιώργος Μήλιος, Τζένη Μαρκάκη, Ειρήνη Ποδηματά και Γιάννης Μπελιμπασάκης.

Ο Γιάννης Παπαδάκης γεννήθηκε στην Αγία Γαλήνη Κρήτης το 1934. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ (1954-1959)μεκαθηγητή τον Γ. Μοράλη και χαρακτική με τους Γ. Κεφαλληνό, Ε. Παπαδημητρίου και Κ. Γραμματόπουλο. Το 1997 εξελέγη πρύτανης στην ΑΣΚΤ το 1997 ενώ υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών. Παρουσιάζονται έξιέργα του καλλιτέχνη: ασπρόμαυρα τοπία όπου κυριαρχεί η ισορροπία τόσο στο σχέδιο όσο και στις χαραγμένες επιφάνειες του ξύλου, αλλά και λιθογραφίες με περισσότερο ζωγραφικό χαρακτήρα. Εικόνες που παραπαίουν ανάμεσα στο αφηρημένο και το εικονικό εξαντλώνταςόλεςτις δυνατότητες της τεχνικής του.



Ο Γιώργος Μήλιος γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1956-1962), ζωγραφική με τον Γ. Μόραλη και χαρακτική με τους Γ. Κεφαλληνό και Κ. Γραμματόπουλο. Συνέχισε τις σπουδές του με χαρακτική και ψηφιδωτό στην ÉcoledesBeaux-Arts στο Παρίσι παρακολουθώντας παράλληλα μαθήματα κοινωνιολογίας της τέχνης με τον JeanCassou. Δίδαξε στην Έδρα Ζωγραφικής της Αρχιτεκτονική Σχολής του Ε.Μ.Π.. Το 1988 εξελέγη τακτικός καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το 1996 έγινε καθηγητής χαρακτικής στην ΑΣΚΤ της Αθήνας. “Rehaussée à lamain”, είναι ο τίτλος της οξυγραφίας, μας είναι αναγνωρίσιμη από τα σύμβολα και της μορφής που κινείται σε ένα χώρο αφαιρετικό. Τα στοιχεία αυτά λειτουργούν σαν αφορμή για να εκφράσει την ζωγραφικότητα της τεχνικής του.

Ο Bασίλης Χάρος (1938-2000), με πρωτοβουλία του οποίου ιδρύθηκε η Ένωση Ελλήνων Χαρακτών πριν 30 χρόνια περίπου, οφειλόταν να δώσει το στίγμα της πρώτης έκθεσης του αρχείου της ΕΕΧ στο ΕΚΤόΣ. Γεννήθηκε στη Κύθηρα και σπούδασε με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήριο Χαρακτικής του Κ. Γραμματόπουλου. Αποφοίτησε με τρία πτυχία. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές με Υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στην Ecole Nationale Supérieure des Beaux Arts στο Παρίσι όπου εμβαθύνει την τέχνη της Λιθογραφίας με τον καθηγητή Georges Dayez.

Η λιθογραφία του, “Composition II” του 1971, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν εσωτερικό τοπίο. Η έγχρωμη λιθογραφία η ταυτότητα του. Η ταυτότητα ενός χαράκτη που δεν χρειάστηκε να ζωγραφίσει πάνω στον καμβά, γιατί απλούστατα ζωγραφίζει με τα μελάνια και βερνίκια του πάνω στην πολύ γοητευτικότερη πέτρινη πλάκα (ΜαριλέναΚασιμάτη, 1997).

Η Τζένη Μαρκάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Σπούδασε χαρακτική και καλλιτεχνική τυπογραφία με τον Κ. Γραμματόπουλο στην ΑΣΚΤ (1961-1965). Είναι από τα ιδρυτικά μέλη της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών και πρώην μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου.

Η χαρακτική της ενώ διακρίνεται από μια συνέχεια και συνέπεια στη «νεκρή φύση» όμως που παρουσιάζεται στην έκθεση, ξυλογραφία του 1979 διακρίνεται ένα πνεύμα πειραματισμού παρόλα τα στοιχεία του άμεσου τρόπου που εκφράζεται με τη χαρακτική της.

Η Άννα Μενδρινού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1941. Σπούδασε Χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο τον Κώστα Γραμματόπουλο, και Τέχνη του Βιβλίου, με δασκάλους τον Κώστα Γραμματόπουλο και τον Γιάννη Παπαδάκη.Έχει εικονογραφήσει πλήθος βιβλίων και έχει τιμηθεί με δεκάδες βραβεία για την εικονογράφησή. Είναι από τα ιδρυτικά μέλος της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών και πρώην μέλος του Διοικητικού της Συμβούλιο.

Η λιθογραφία «σύνθεση» που παρουσιάζεται βρίσκεται σε ένα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ της χαρακτικής και της ζωγραφικής αλλά και προτείνει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην εικονική αναπαράσταση και την αφαίρεση.

Η Ειρήνη Ποδηματά-Στεφανάκη γεννήθηκε το 1946 στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο εργαστήριο του Κ. Γραμματόπουλου και τέχνη του βιβλίου με τον Γ. Παπαδάκη.
Το «Καμένο δάσος», έγχρωμη ξυλογραφία του 2004, θα μπορούσε να ερμηνευτεί σαν παραλληλισμός ανάμεσα την «αφαιρετική» καταστροφή της φωτιάς και την επιλεγμένη αφαίρεση της απεικόνισης .

Τέλος ο Γιάννης Μπελιμπασάκης, επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Θεσσαλονίκης σήμερα, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Χαρακτική στη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2006 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές (MA Printmaking) στο Βασιλικό Κολέγιο Τεχνών του Λονδίνου με διάκριση και ήταν υπότροφος του Ιδρύματος Α. Ωνάση. Στην έκθεση παρουσιάζεται ένα «Τοπίο». Μια οξυγραφία του 2002 που μας προϊδεάζει για ένα καλλιτέχνη που θα ασχοληθεί με τον πειραματισμό, τόσο σε επίπεδο τεχνικό όσο και αισθητικό.
Ενόψει της επαναλειτουργίας του Χώρου Τέχνης | Εκτός

Στο πλαίσιο προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19 δεν θα πραγματοποιηθούν εγκαίνια. Επίσης, δεν θα βρίσκονται περισσότεροι από τρεις επισκέπτες στον εκθεσιακό χώρο.

Εκτός | Χώρος Τέχνης, Ι. Δροσοπούλου 17Α, Κυψέλη, Αθήνα
Ώρες Λειτουργίας: Τετάρτη και Παρασκευή 18:00 – 21:00, Σάββατο: 12:00 - 15:00

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα