Tuesday, 10 March 2020

ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ: Από την Οικογένεια Σαλτιμπάγκων στις Δεσποινίδες της Αβινιόν -Διάλεξη Ν. Δασκαλοθανάση

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΠΙΣΝ της 11/3/2020 "Η διάλεξη "Από την Οικογένεια Σαλτιμπάγκων στις Δεσποινίδες της Αβινιόν: Ο Πικάσο την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα" ακυρώνεται". 

Ο λόγος που διατηρούμε το άρθρο είναι ότι αυτό 'ισως έχει διαμοιραστεί συτα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από αναγνώστες μας, συνεπώς η διαγραφή του δεν θα συνέβαλε στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων. 

Στις 12 Μαρτίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με αφορμή τη διαδραστική multimedia εγκατάσταση Πικάσο: Γαλάζια και ροζ περίοδος, συνεχίζεται η σειρά διαλέξεων για τη ζωή και το έργο του Πάμπλο Πικάσο. Μέσα από το πρίσμα ενός διαφορετικού ομιλητή κάθε μήνα, εξετάζουμε πτυχές του έργου του σπουδαίου καλλιτέχνη που σημάδεψε τον 20ό αιώνα και παραμένει επίκαιρος.  Την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα ο Πικάσο κινείται προς τρεις κατευθύνσεις. Ξεκινά με τη γαλάζια περίοδο (1901-1904), συνεχίζει με τη ροζ (1904-1906) για να προχωρήσει εντέλει σε ένα διαφορετικό ιδίωμα που διατυπώνεται εμβληματικά με τον πίνακα Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν (1907). Τι είναι όμως αυτό που ωθεί τον Πικάσο να αλλάξει δραστικά το ύφος του; Και είναι, άραγε, αυτή η στροφή εντελώς νέα ή συνδέεται κατά κάποιον τρόπο με την προηγούμενη καλλιτεχνική του παραγωγή;

Ο Νίκος Δασκαλοθανάσης είναι καθηγητής Ιστορίας της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Έχει δημοσιεύσει μια μονογραφία για τον Giorgio de Chirico, ένα βιβλίο για τον ιστορικό ρόλο του καλλιτέχνη, μια μελέτη για την πρώιμη συγκρότηση της ιστορίας της τέχνης στην Ευρώπη κ.ά. Πρόσφατα μετέφρασε και επιμελήθηκε Το τραγούδι του Αριστοτέλη ή Αριστοτέλης και Φυλλίς (Αθήνα, εκδόσεις Άγρα, 2018). Έχει, επίσης, την ευθύνη της περιοδικής έκδοσης Ιστορία της Τέχνης (Αθήνα, εκδόσεις futura).

Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

Είσοδος Ελεύθερη

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μεσολόγγι Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό