Sunday, 9 February 2020

London Calling | Linda Benglis in Greek

H τελευταία έκθεση του Μουσείου της Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα είναι  μία απο τις σημαντικότερες εκθέσεις που είχα την ευκαιρία να δω τα τελευταία 10 χρόνια στην πόλη καταγωγής μου, και ένας από τους λόγους που με έβγαλαν από την άνεση του σπιτιού μου στο Λονδίνο. Με την ευκαιρία είδα και πολλές άλλες εκθέσεις, ιδιωτικές ή σε δημόσια μέρη, που μου έκαναν εντύπωση. Αν η προπερσινη Documenta υποτίθεται ότι μετέτρεψε την Αθήνα σε έναν παράδεισο για "εναλλακτικούς" καλλιτέχνες, τότε η φετινή σεζόν και εκθέσεις όπως αυτή, την φτάνει σε έναν άλλο πλανήτη. Μια έκθεση που διερευνά το προκλητικό γλυπτικό έργο της Λίντα Μπενγκλίς με διάφορους τρόπους, υποστηριζόμενη από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό NEON και επιμελημένη από τον ιστορικό της τέχνης Dr. David Anfam, ενώνει 36 μοναδικές δημιουργίες της, παραπαίουσες και μαγευτικές με την υποκίνηση του ρευστού μετασχηματισμού. Επιλέγοντας προσεκτικά τα έργα, γιορτάζει το αισθησιακό υλικό που χαρακτηρίζει το έργο της Μπενγκλις, όσο και επισημαίνει τις επιρροές της απο την σύγχρονη και από την αρχαία Ελλάδα.



Μια επιλογή των "πεσμένων ζωγραφικών έργων" της Μπενγκλις, που δημιουργήθηκαν με την αποκόλληση λατέξ ή πολυουρεθάνης πάνω από το δάπεδο ή από ένα οπλισμό, βρίσκονται στο κάτω μέρος, όπως και διάφορα κηλωτικά έργα που κατασκευάζονται με θερμαινόμενο κερί μέλισσας. Αυτά τα κομμάτια απεικονίζουν τη δέσμευσή της με τη διαλεκτική του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού και του Μινιμαλισμού, την οποία ακολούθως οδήγησε σε μια ονειροπαφατική, μεταμοντέρνα κατεύθυνση. Το Baby Contraband's (1969) οριζόντια σύγκλιση αυθόρμητα χυμένων στοιχείων, νέον χρωματισμένο latex αναγνωρίζει Jackson Pollock και άλλους χειρονομικούς ζωγράφους της γενιάς του. Όμως, όπου δημιουργήθηκαν στο έδαφος καμβάδες του Pollock και στη συνέχεια κρεμασμένα σε υποθετικά τοίχους με ουδέτερη γκάμα, τα έγχρωμα λατέξ του Benglis παραμένουν στο πάτωμα, επιβάλλοντας ουσιαστικά την αίσθηση του χώρου του θεατή. Και όπου η κηρώδης τετραμερής παρουσίαση του Untitled (2009), για παράδειγμα, επικαλείται την παραγωγή των ζωγράφων Color Field όπως Mark Rothko, τα πεδία του καλλιτέχνη που διασταυρώνονται εξελίσσονται σε κομμάτια οργανικά απτικά. Οι αποχρώσεις του κηρού μέλισσας του Fat Green (1993) ξεχωρίζουν από ακανόνιστους σχηματισμούς, ενώ η υδάτινη αιμορραγία του Untitled, κόκκινου, κίτρινου και μοβ, μοιάζει με μια γαγγραινή πληγή.

Η Μπενγκλίς μοιράζεται σαφώς την κατανόηση του Ηρακλείτου για τη ζωή ως συνεχή ροή, μια ιδέα που εκφράζεται στην ελληνική φράση «panta rhei». Κατά συνέπεια, στο ισόγειο της έκθεσης κυριαρχούν οι εξομοιώσεις ρευστότητας και ροής. Οι τρεις σκωτσέζικες βρύσες, τα χάλκινα τοτεμικά οργανικής ύλης, οδηγούν από το πολυφωνικό κτίριο στο αίθριο, ηρεμώντας ήσυχα το νερό, ενώ σε ένα παρακείμενο δωμάτιο ένα τρίο από πολυουρεθάνη γλυπτά (The Graces, 2003) μοιάζουν με φυσαλίδες υγρού, ημιδιαφανής μεγαλοπρέπεια. Είναι δελεαστικό να συγχέουμε μια τέτοια ροή με τη γυναικεία βιολογική εμπειρία. Όπως έχει δηλώσει και η ίδια η Μπενγκλίς όταν συζητά για «πεσμένα έργα ζωγραφικής» όπως το "Baby Contraband", η έννοια της ροής της ζωής είναι μια καθαρά γυναικεία υπόθεση.

Ανακαλύψτε περισσότερα και επισκεφθείτε, ΕΔΩ.




---


NEON presents Lynda Benglis: In the Realm of the Senses at the Museum of Cycladic Art, Athens. The guest curator is the distinguished writer, critic and art historian, Dr. David Anfam.  Devoted to Lynda Benglis’s highly original and prolific output in diverse media, this is the artist’s first solo museum exhibition in a country that has played a major role in her life and vision: Greece. Spanning half a century from 1969 onwards, the select survey of thirty-six sculptures – amounting to a concise retrospective – will occupy the intimate spaces of the Stathatos Mansion, displaying a wide spectrum of Benglis’s materials, imagery and ideas.  Among the media are wax, bronze, aluminium, marble, latex, ceramics and glass. Find out more HERE.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μεσολόγγι Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορός Ψηφιδωτό