Thursday, 5 December 2019

Παράσταση και Αφαίρεση: Εκλεκτικές συγγένειες - Δήμητρα Τζόκα: Ερωτικά /Το σεξ, ο ερωτισμός, η ερωτική πράξη

O Εικαστικός Επιμελητής Πάρης Καπράλος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της έκθεσης Παράσταση και Αφαίρεση: Εκλεκτικές συγγένειες που διοργανώνει και επιμελείται στην Arte Visione (Πηλίου 5, πλατεία Κολιάτσου, Πατήσια). Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου στις 20.00 (οκτώ το βράδυ).

Μεταξύ των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση συγκαταλέγεται η Δήμητρα Τζόκα, η οποία γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Έχει φοιτήσει στο ΑΚΤΟ college του Middlesex University αποφοιτώντας με πτυχίο ΒΑ στον κλάδο του Fine Art & New Media. Έχει δείξει δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις..

Ο εικαστικός δημιουργός σε statement πoυ συνοδεύει την συμμετοχή του, δηλώνει: "Μέσα από την ενότητα των έργων μου, θέλω να αναδείξω τη μαγεία της ερωτικής πράξης, του αυνανισμού, του οργασμού και γενικότερα τις αισθήσεις που προκύπτουν μέσα από την ηδονή. Αυτές που ίσως όταν προκαλούνται ταξιδεύουν το άτομο σ ’έναν άλλο κόσμο. Σε μια άλλη διάσταση, ξεχνώντας την ίδια στιγμή την πραγματικότητα. Ξεχνώντας κατά μία έννοια τις συνθήκες της καθημερινότητας. Ζει συναισθήματα χιλιάδες. Απελευθερώνεται. Μέσα σε κάποια λεπτά μεταφέρεται για λίγο σ’ έναν κόσμο παραμυθένιο, ξέγνοιαστο, ονειρικό. Στόχος μου είναι τα έργα μου να προκαλέσουν ποικίλα συναισθήματα στον θεατή, βάζοντάς τον στη διαδικασία να φανταστεί μια δική του ιστορία. Ο καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο.  Το μέσο που επιλέγω για τη ζωγραφική μου σειρά, είναι εικόνες από πορνογραφικές ταινίες που αντλώ από το διαδίκτυο, τις οποίες επεξεργάζομαι. Απομονώνοντας την εικόνα, επικεντρώνομαι σε σημεία που αναδεικνύουν περισσότερο την ίδια την πράξη, παρά τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή, αφήνοντας έτσι μια πιο αινιγματική και κάποιες φορές αμφίσημη αίσθηση. Πιο συγκεκριμένα, αλλάζω το κάδρο, τα χρώματα και τα φώτα, κόβω τα κεφάλια ή χρησιμοποιώ πιο αφαιρετικές τεχνικές σε αυτά δημιουργώντας έτσι ένα νέο πιο ατμοσφαιρικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιώ έντονα χρώματα για να τονίσω το συναίσθημα της ευφορίας που νιώθει κάποιος όταν ικανοποιείται σεξουαλικά. Σε κάποια από τα έργα δίνω βάση περισσότερο στη γυναικεία μορφή, διότι ταυτίζομαι με αυτή, μπαίνοντας κατά μία έννοια στη θέση της γυναικείας παρουσίας και εκφράζοντας τα δικά μου συναισθήματα μέσα από αυτή. Παρόλο που οι αρχικές εικόνες που χρησιμοποιώ είναι πορνογραφικές, ο τρόπος με τον οποίο στήνω τις μορφές δημιουργεί μια κατάσταση όχι τόσο στημένη ή επιτηδευμένη όπως στις ταινίες, αλλά μια πιο κοντά σε πραγματικές συνθήκες, κρατώντας βέβαια κατά μια έννοια και μια σουρεαλιστική “πινελιά” σε ένα βαθμό.   Γιατί σε μια τέτοια εποχή η πορνογραφία ή το σεξ να παραμένουν κατακριτέες μορφές τέχνης, ενώ παράλληλα βρίσκονται μέσα στην καθημερινότητα του μεγαλύτερου ποσοστού των ανθρώπων; Γιατί να σοκάρει τόσο πολύ μια αντίστοιχη εικόνα όταν εκτίθεται δημόσια; Η δική μου δήλωση λοιπόν, μέσα από το θέμα της προσωπικής μου σειράς, είναι πως το σεξ πρέπει να σταματήσει να είναι ταμπού, διότι κατά τη γνώμη μου είναι ομορφιά, δημιουργικότητα, έκφραση, παιχνίδι, ευχαρίστηση. Και ταυτόχρονα, ίσως με μια δόση φαντασίας, είναι κάτι αληθινό. ".



Το θέμα της  έκθεσης είναι η ανίχνευση της επιρροής των ευρωπαϊκών κινημάτων αφαίρεσης κατόπιν του Β Παγκοσμίου πολέμου στην ζωγραφική, ως καταγωγικώς εγγύτερα στην σύγχρονη Ελληνική Τέχνη, έναντι της ριζοσπαστικής συλλήβδην επιβίβασης στο άρμα του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού. Παράσταση με αφαίρεση, αφηρημένη, μινιμαλ ή σε οποιοδήποτε άλλο είδος εντασσόμενη, η νέα ελληνική σκηνή τέχνης παρουσιάζει στοιχεία αυτονόμησης και ιδιομορφίας. Όπως πράττει ο Γκαίτε στις "Εκλεκτικές συγγένειες", σε αυτή την έκθεση αναζητούμε να αναδείξουμε μέσα από τα έργα νένω καλλιτεχνών τους μηχανισμούς και τις σχέσεις που συνδέουν και χωρίζουν τους ανθρώπους στη νεωτερικότητα και το εικαστικό διακύβευμα του σήμερα. Αν το ζητούμενο σήμερα είναι η σύνδεση των σύγχρονων προβληματισμών με την εικαστική παραγωγή των καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται εικαστικά στην Ελλάδα, άλλο τόσο σημαντικό είναι το κρίσιμο ζήτημα της εικαστικής Παιδείας του γενικότερου κοινού. Η δύσκολη ιστορία της Ελλάδας μέσα από δικτατορίες, Βαλκανικούς  και δύο Παγκόσμιους ανέκοψε την δυνατότητα των εικαστικών τεχνών να εξελιχτούν παράλληλα με την διεθνή σκηνή της τέχνης μέχρι πρόσφατα. Σήμερα, η νεότερη γενιά Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών αναζητά παρόν και μέλλον εντός και εκτός των συνόρων, απαντώντας σε Ελληνικά διακυβεύματα και την ζήτηση για κοινωνική πρόοδο. Στην γενιά αυτή δίνεται η δυνατότητα σήμερα να εναρμονιστεί με την εξέλιξη της τέχνης σε διεθνές επίπεδο, αλλά και να αντλήσει από μια ποικιλία επιρροών που έλκουν την καταγωγή σε συγγενέστερες με την Ελληνική τέχνη φόρμες, όπως άρχισαν να βρίσκουν την έκφραση τους από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και εξής, όταν οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της χώρας το επέτρεψαν, με ένα δεύτερο κύμα από το 2010 και μετά, όταν τα κοινωνικά διακυβεύματα το επέβαλαν”, σημειώνεται μεταξύ άλλων στο κείμενο της Επιμέλειας.

Στην έκθεση συμβάλλουν έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής  οι εικαστικοί καλλιτέχνες Μανώλης Πέντες, Κωνσταντίνος Μεννής, Γιώργος Βράνος, Καληάνθη Βογδοπούλου, Μαρία Σταμάτη, Φωτεινή Πολυχρόνου, Δήμητρα Τζόκα, Μανώλης Μπίτζος, Αμαλία Μποζίνου Κεχαγιά, Σπύρος Ρωμάνος, Γιάννης Καμίνης, Δημήτρης Κρίστιτς, Σταύρος Αποστόλου, Γιάννης Ιωαννίδης, Χρήστος Αλατσάκης, Γιώργης Κορδώνης, Βασιλεία Τάτση, Φίλιππος Καλαμάρας.

H έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2019, και θα είναι  επισκέψιμη από το κοινό σε όλη την διάρκεια της, κατά τις ημέρες / ώρες: Δευτέρα 11:30 - 16:00, Τρίτη 16:00 - 20:30, Τετάρτη  11:30 16:00, Πέμπτη & Παρασκευή 16:00 - 20:30 με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. 

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μεσολόγγι Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό