Ο Douglas Crimp (19 Αυγούστου 1944 - 5 Ιουλίου 2019) ήταν Αμερικανός ιστορικός τέχνης, κριτικός, επιμελητής και ακτιβιστής του AIDS. Ήταν γνωστός για τις ακαδημαϊκές συνεισφορές του στους τομείς των μεταμοντέρνων θεωριών και της τέχνης, της θεσμικής κριτικής, του χορού, του κινηματογράφου, της queer θεωρίας και της φεμινιστικής θεωρίας. Τα κείμενά του χαρακτηρίζονται από την πεποίθηση ότι πρέπει να συγχωνευθούν οι συχνά διαχωριστικοί κόσμοι της πολιτικής, της τέχνης και του ακαδημαϊκού κόσμου. Από το 1977 έως το 1990 διετέλεσε διευθυντής του περιοδικού October. Πριν πεθάνει, ο Crimp ήταν καθηγητής ιστορίας της τέχνης Fanny Knapp Allen και καθηγητής οπτικών και πολιτιστικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Rochester.
-----------------------------------
Στο video o Douglas Crimp συζητά εννέα καλλιτέχνες - συμπεριλαμβανομένης της Cindy Sherman - οι οποίοι διερευνούν τη θηλυκότητα ως κατασκεύασμα, σε μια από τις καλύτερες διαλέξεις του. Η διάλεξη είναι στα Αγγλικά και δυστυχώς δεν βρήκα τον χρόνο να την υποτιτλίσω. Όπως στις περισσότερες περιπτώσεις πραγματικά σπουδαίων ανθρώπων, η ειδική γνώση δεν είναι προαπαίτοπυμενο, και πιστέψτε με, τα αγγλικά σας φτάνουν για να τον παρακολουθήσετε, και πραγματικά αξίζει να το κάνετε.
-----------------------------------
Στο video o Douglas Crimp συζητά εννέα καλλιτέχνες - συμπεριλαμβανομένης της Cindy Sherman - οι οποίοι διερευνούν τη θηλυκότητα ως κατασκεύασμα, σε μια από τις καλύτερες διαλέξεις του. Η διάλεξη είναι στα Αγγλικά και δυστυχώς δεν βρήκα τον χρόνο να την υποτιτλίσω. Όπως στις περισσότερες περιπτώσεις πραγματικά σπουδαίων ανθρώπων, η ειδική γνώση δεν είναι προαπαίτοπυμενο, και πιστέψτε με, τα αγγλικά σας φτάνουν για να τον παρακολουθήσετε, και πραγματικά αξίζει να το κάνετε.
O Douglas Crimp γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου 1944 στο Coeur d'Alene του Idaho, ο Crimp σπούδασε ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Tulane στη Νέα Ορλεάνη, πριν μετακομίσει στη Νέα Υόρκη, όπου πήρε σύντομα δουλειά ως επιμελητής του Μουσείου Solomon R. Guggenheim και ξεκίνησε την ανασκόπηση των εκθέσεων για το Artnews και την Art International. Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ο Crimp άρχισε να παρακολουθεί μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης, όπου σπούδασε κάτω από τον Rosalind Krauss, ο οποίος σύντομα τον πρόσθεσε στον πρωταγωνιστή του τότε νεότερου περιοδικού Οκτώβριο ως διευθυντής, τότε συνιδιοκτήτης - η οποία διεξήχθη μέχρι το 1990, όταν ο Crimp παραιτήθηκε από την άρνηση των άλλων συντάκτη να δημοσιεύσουν δύο από τις έξι εργασίες από το συνέδριο Archives Film Archives "How Do I Look?" Το 2010, με την Lynne Cooke επιμελήθηκε τη δεύτερη έκθεση του "Mixed Use, Manhattan, "Στο Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía της Μαδρίτης. Την εποχή του θανάτου του, ο Crimp ήταν ο καθηγητής ιστορίας της τέχνης Fanny Knapp Allen και καθηγητής οπτικών και πολιτιστικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Rochester. Το 1987, ο Crimp, μέλος της συλλογικής ομάδας ACT UP του AIDS, επεξεργάστηκε ένα ειδικό τεύχος του Οκτωβρίου, στο οποίο εκδ'ηλωε ένα πολύ αγωνιστικό προφίλ για την τέχνη "συμμετέχοντας ενεργά στον αγώνα κατά του AIDS και των πολιτισμικών συνεπειών του". (2002), καθώς και το βιβλίο του 1990, με τον Adam Rolston, το AIDS Demo Graphics. Ορισμένα από τα γραπτά του σχετικά με την θεσμική κριτική καταρτίστηκαν στο The Ruins του Μουσείου (1993), το οποίο επίσης λειτούργησε ως Ph.D. διατριβή. Το 2012, ο Crimp δημοσίευσε το είδος μας ταινίας: Οι ταινίες του Andy Warhol. Αν και Αμερικάνος κριτκκός κατέλιεψε σημαντικό έργο, ποτέ δεν είναι αρκετή η παρουσία ενός πενυματικούς και τόσο παραγωγικόυ και αγωνιστικού ανθρώπου.