Friday 7 June 2019

Ανθρώπινο Ίχνος | Φωτεινή Πολυχρόνου: Προσβλέποντας σε μία αέναη αναζήτηση

Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζει στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15  Θησείο 11851, Αθήνα) την έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών με τίτλο “Ανθρώπινο Ίχνος”, και σας προσκαλεί να την επισκεφτείτε μέχρι τις 15 Ιουνίου στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15 Θησείο 11851, Αθήνα). Η έκθεση είναι ανοικτή καθημερινά με ελεύθερη είσοδο για το κοινό 10.30 - 18.00.

Ανάμεσα στους εικαστικούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν με έργα τους συγκαταλέγεται η Φωτεινή Πολυχρόνου, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ναύπακτο.  Παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου και χρώματος στο εργαστήριο του Β.Λουκόπουλου στη Ναύπακτο, του Σ. Πουρσανίδη στη Θεσσαλονίκη και του Κ.Παπαντριανταφυλόπουλο στην Αθήνα. Απο το 1998 διευθύνει το εργαστήριο ζωγραφικής “Σχολή Τέχνης” και απο 2011 είναι υπεύθυνη για την εικαστική αγωγή στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Πάνου.  Έχει δείξει την δουλειά της σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις, ενώ έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Σε δήλωση που συνοδεύει την συμμετοχή του στην έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά: "Με το έργο μου επιχειρώ να εκμηδενίσω το χρόνο και να δώσω τη δυνατότητα στα συμβολικά «Ίχνη» της ελληνικής αρχαιότητας να συνομιλήσουν με τα αντίστοιχα σύγχρονα ίχνη των ανθρώπων. Προσβλέποντας σε μία αέναη αναζήτηση και σε μία ανακάλυψη νέων κόσμων θέτω ως σημεία αναφοράς τις όψεις και τα σχήματα των μορφών, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα χαρακτηριστικά που απορρέουν από τη σπουδαιότητα και τη συνεισφορά τους. Είναι άλλωστε τα ίχνη εκείνα που μας έχουν επηρεάσει, μας έχουν προβληματίσει και μας έχουν αγγίξει, το καθένα με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Σε ένα πλημμυρισμένο από φως και χρώματα άχρονο παρόν, συναντώνται το παρελθόν και το παρόν δημιουργώντας έναν πολυσυλλεκτικό καμβά που δίνει αφορμή για σκέψη και επικοινωνία.".




Ο Επιμελητής σημειώνει ως προς το ενννοιολογικό περιεχόμενο της έκθεσης:  “Η αμφισημία της λέξης “ίχνος”, καθόσον αυτό σημαίνει συγχρόνως το αποτύπωμα , την πατημασιά ή το αχνάρι του ανθρώπου στο έδαφος, αλλά συνάμα μπορεί να σημαίνει και το ελάχιστο, το μηδαμινό δείγμα, συμπλέκεται στα έργα τέχνης, αφού αυτά, αφενός θα αποτυπώνουν το πέρασμα στον υλικό κόσμο μιας ή περισσότερων ιδεών, αφετέρου δε, παραμένουν το ελάχιστο δείγμα του δημιουργού τους μαρτυρώντας την ύπαρξη και την διάνοια του. Αλήθεια, ποιόν δεν έχουν συγκινήσει οι πατημασιές στην άμμο, ή ποιόν δεν έχουν συνεπάρει οι βραχογραφίες με τα χιλιάδες χέρια βουτηγμένα σε πρωτόγονες χρωστικές που έχουν βρεθεί ανά τον κόσμο σε προϊστορικές σπηλιές, ή τα σημάδια της φθοράς σε ένα ερείπιο;  Μια θεώρηση του Σπινόζα θα μπορούσε να μας προστρέξει για να αντιληφθούμε τον λόγο. Κατά τον φιλόσοφο, το πρώτο πράγμα που συγκροτεί το ανθρώπινο πνεύμα είναι η ιδέα ενός εν ενεργεία υπάρχοντος ενικού πράγματος, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο παρά το εν ενεργεία σώμα του, που αποτελεί το αντικείμενο του πνεύματος. Το σώμα μας επηρεάζει και επηρεάζεται διαρκώς από εξωτερικά σώματα. Αυτές οι επιρροές στον Σπινόζα ονομάζονται “εικόνες” και γεννούν αντιστοίχως ιδέες στο πνεύμα μας, όπως και οι εικόνες που προκαλεί το δικό μας σώμα στα άλλα εξωτερικά σώματα. Όταν, όμως, αποκτούμε μία ιδέα στο πνεύμα μας λόγω της επιρροής που ασκεί πάνω του ένα εξωτερικό σώμα, δεν έχουμε παρά μια μερική και επιφανειακή γνώση του εξωτερικού πράγματος, όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα έργο τέχνης που απεικονίζει τη ανθρώπινη παρουσία ή υπογραμμίζει τη έλλειψη της. Η επιφανειακότητα αυτή ακριβώς είναι που προκαλεί το θυμικο και την φαντασία που καλείται να συμπληρώσει τα κενά, ώστε να κατανοήσει ένα “όλον” από μια αποσπασματική “μερική” αντίληψη, την δυνητική “εικασία” των εικαστικών τεχνών..”,σημειώνεται στο κείμενο της επιμέλειας.


Οι συμμετέχοντες εικαστικοί καλλιτέχνες προσεγγίζουν το θέμα τις έκθεσης ποικιλοτρόπως τεχνοτροπικά, ενώ εκτίθενται έργα φωτογραφίας, ζωγραφικής, κολλάζ, εγκαταστάσεις κ.α. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες Ζωή Αρβανίτη, Φανης Γούλης, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Αγγελική Κουρμουλάκη, Γιάννης Μελέτιος, Σάσσα Μεταλληνού Chaitow, Μαρία Μιντιούρη, Μυρτώ Παπαδάκη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νίνα Παναγοπούλου,  Φωτεινή Πολυχρόνου, Κατερίνα Σαράντη.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 15 Ιουνίου 2019. Η  Chili Art Gallery θα είναι ανοικτή στην διάρκεια της έκθεσης Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.30 - 18.00, Σάββατο 11-15.00 με Ελεύθερη Είσοδο για το κοινό.

Σχετικά με την  Chili Art Gallery
Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι.Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Βασικός στόχος της Chili Art Gallery είναι η υποστήριξη ανερχόμενων αλλά και καταξιωμένων Ελλήνων και Ξένων Καλλιτεχνών. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΕΔΩ.

Χορηγός Επικοινωνίας:  Arts & Antiques CCR | artsantiquesccr.gr

Χορηγός Φωτογράφισης: Studio Kotsireas | www.studiokotsireas.gr

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Berlin Books&Manuscripts Bulgaria Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina France Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Milano Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Piraeus Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Santorini Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Ερέτρια Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κύθηρα Κύθνος Κως Λάρισα Λέρος Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα