Monday, 3 June 2019

Ανθρώπινο Ίχνος | Γιώργος Παπαγεωργίου: 31stillwriting

Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζει στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15  Θησείο 11851, Αθήνα) την έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών με τίτλο “Ανθρώπινο Ίχνος”, και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Τρίτη 4 Ιουνίου 2019 ώρα 20.00 (οκτώ το βράδυ). Ανάμεσα στους εικαστικούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν με έργα τους συγκαταλέγεται ο Γιώργος Παπαγεωργίου, ο οποίος γεννημένος στην Αθήνα και μεγαλωμένος στην όμορφη πόλη των Τρικάλων ασχολείται από το 1984  με την street art κουλτούρα ανακαλύπτοντας τις «μαγικές δυνατότητες» των σπρέι και του γκραφίτι. Επηρεασμένος κυρίως από την παλιά σχολή των γκραφιτάδων της Νέας Υόρκης η οποία έκλεισε τον κύκλο της χρονικά κοντά στο 1981 θεωρείται ένας εκ των πρώτων καλλιτεχνών του συγκεκριμένου είδους στη χώρα μας.

Έχοντας πειραματιστεί στη ζωγραφική μεγάλων επιφανειών, κυρίως τοίχων, με σπρέι όλη τη δεκαετία του ’80 πλέον, κατά τη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής στο Θεσσαλικό Πανεπιστήμιο του Βόλου είναι ο καλλιτέχνης τον οποίο ο τότε Δήμαρχος Κος Πιτσιώρης Δημήτριος εμπιστεύτηκε την υλοποίηση μεγάλων σε διαστάσεις γκραφίτι - spray  murals  σε εξωτερικούς τοίχους σχολικών συγκροτημάτων στην είσοδο, στην έξοδο αλλά και σε κεντρικά σημεία της πόλης. Το 1997 μάλιστα οργάνωσε και το πρώτο φεστιβάλ γκραφίτι στη Θεσσαλία με συμμετοχές από όλη την Ελλάδα. Ο ίδιος με την ομάδα του t.e.s. crew συμμετείχε στο πέρασμα των χρόνων στα σημαντικότερα φεστιβάλ γκραφίτι – meeting of styles και hall of fame στην Αθήνα αλλά και την Θεσσαλονίκη, η οποία έως τις αρχές του 2000 θεωρούνταν η ελληνική μητρόπολη της graffiti art σκηνής. Την  υπογραφή (tag) του μάλιστα «ΓεΩΡγιος» αποτυπωμένη με σπρέι πάνω σε καμβά τοποθέτησε στο σημείο του Βόρειου Πόλου ο διεθνούς φήμης Έλληνας ορειβάτης από τον Δήμο Αγριάς Βόλου Νικόλαος Μαγκίτσης το έτος 2000 ως συμμετέχων σε διεθνή αποστολή.  Ο Γεώργιος Παπαγεωργίου συμπληρώνοντας τριάντα ένα χρόνια καλλιτεχνικής δραστηριότητας τον Μάρτιο 2015 και υπογράφοντας πλέον ως ΄΄31stillwriting ΄΄ παρουσιάζει την αγαπημένη του ‘’τέχνη των δρόμων’’ αποτυπωμένη σε καμβά, επιλεκτικά πλέον σε χώρους τέχνης.        Στόχος του είναι να επικοινωνήσει με ανθρώπους φιλότεχνους σε μία εκ νέου ιδιαίτερη και ώριμη αλληλεπίδραση, στο σήμερα της ανεκτικότητας, στο διαφορετικό ‘’μαγικό’’ για τον ίδιο χρώμα των σπρέι.

Ο Επιμελητής σημειώνει ως προς το ενννοιολογικό περιεχόμενο της έκθεσης:  “Η αμφισημία της λέξης “ίχνος”, καθόσον αυτό σημαίνει συγχρόνως το αποτύπωμα , την πατημασιά ή το αχνάρι του ανθρώπου στο έδαφος, αλλά συνάμα μπορεί να σημαίνει και το ελάχιστο, το μηδαμινό δείγμα, συμπλέκεται στα έργα τέχνης, αφού αυτά, αφενός θα αποτυπώνουν το πέρασμα στον υλικό κόσμο μιας ή περισσότερων ιδεών, αφετέρου δε, παραμένουν το ελάχιστο δείγμα του δημιουργού τους μαρτυρώντας την ύπαρξη και την διάνοια του. Αλήθεια, ποιόν δεν έχουν συγκινήσει οι πατημασιές στην άμμο, ή ποιόν δεν έχουν συνεπάρει οι βραχογραφίες με τα χιλιάδες χέρια βουτηγμένα σε πρωτόγονες χρωστικές που έχουν βρεθεί ανά τον κόσμο σε προϊστορικές σπηλιές, ή τα σημάδια της φθοράς σε ένα ερείπιο;  Μια θεώρηση του Σπινόζα θα μπορούσε να μας προστρέξει για να αντιληφθούμε τον λόγο. Κατά τον φιλόσοφο, το πρώτο πράγμα που συγκροτεί το ανθρώπινο πνεύμα είναι η ιδέα ενός εν ενεργεία υπάρχοντος ενικού πράγματος, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο παρά το εν ενεργεία σώμα του, που αποτελεί το αντικείμενο του πνεύματος. Το σώμα μας επηρεάζει και επηρεάζεται διαρκώς από εξωτερικά σώματα. Αυτές οι επιρροές στον Σπινόζα ονομάζονται “εικόνες” και γεννούν αντιστοίχως ιδέες στο πνεύμα μας, όπως και οι εικόνες που προκαλεί το δικό μας σώμα στα άλλα εξωτερικά σώματα. Όταν, όμως, αποκτούμε μία ιδέα στο πνεύμα μας λόγω της επιρροής που ασκεί πάνω του ένα εξωτερικό σώμα, δεν έχουμε παρά μια μερική και επιφανειακή γνώση του εξωτερικού πράγματος, όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα έργο τέχνης που απεικονίζει τη ανθρώπινη παρουσία ή υπογραμμίζει τη έλλειψη της. Η επιφανειακότητα αυτή ακριβώς είναι που προκαλεί το θυμικο και την φαντασία που καλείται να συμπληρώσει τα κενά, ώστε να κατανοήσει ένα “όλον” από μια αποσπασματική “μερική” αντίληψη, την δυνητική “εικασία” των εικαστικών τεχνών..”,σημειώνεται στο κείμενο της επιμέλειας.


Οι συμμετέχοντες εικαστικοί καλλιτέχνες προσεγγίζουν το θέμα τις έκθεσης ποικιλοτρόπως τεχνοτροπικά, ενώ εκτίθενται έργα φωτογραφίας, ζωγραφικής, κολλάζ, εγκαταστάσεις κ.α. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες Ζωή Αρβανίτη, Φανης Γούλης, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Αγγελική Κουρμουλάκη, Γιάννης Μελέτιος, Σάσσα Μεταλληνού Chaitow, Μαρία Μιντιούρη, Μυρτώ Παπαδάκη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νίνα Παναγοπούλου,  Φωτεινή Πολυχρόνου, Κατερίνα Σαράντη.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 15 Ιουνίου 2019. Η  Chili Art Gallery θα είναι ανοικτή στην διάρκεια της έκθεσης Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.30 - 18.00, Σάββατο 11-15.00 με Ελεύθερη Είσοδο για το κοινό.

Σχετικά με την  Chili Art Gallery
Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι.Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Βασικός στόχος της Chili Art Gallery είναι η υποστήριξη ανερχόμενων αλλά και καταξιωμένων Ελλήνων και Ξένων Καλλιτεχνών. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΕΔΩ.

Χορηγός Επικοινωνίας:  Arts & Antiques CCR | artsantiquesccr.gr

Χορηγός Φωτογράφισης: Studio Kotsireas | www.studiokotsireas.gr

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη Κρήτη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορός Ψηφιδωτό