Tuesday, 4 June 2019

Ανθρώπινο Ίχνος | Νίνα Παναγοπούλου: Βάφτιση, Έρωτας, Θάνατος


Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζει στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15  Θησείο 11851, Αθήνα) την έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών με τίτλο “Ανθρώπινο Ίχνος”, και σας προσκαλεί να την επισκεφτείτε μέχρι τις 15 Ιουνίου στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15 Θησείο 11851, Αθήνα). Η έκθεση είναι ανοικτή καθημερινά με ελεύθερη είσοδο για το κοινό 10.30 - 18.00.

Ανάμεσα στους εικαστικούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν με έργα τους συγκαταλέγεται η Νίνα Παναγοπούλου, η οποία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Πήρε μαθήματα σχεδίου στα εργαστήρια του Τίμου Μπατινάκη και του Μιχάλη Βελούδιου. Είναι απόφοιτος Μεταπτυχιακού στις καλές τέχνες από το Πανεπιστήμιο της Αγγλίας University for the Creative Arts στο Ηνωμένο Βασίλειο της Αγγλίας και απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με κατεύθυνση εικαστικών / ζωγραφικής με καθηγητή τον Ξενοφών Μπίτσικα. Έζησε στην Αγγλία και στην Ιρλανδία όπου παρήγε καλλιτεχνικό έργο. Σπούδασε μουσική για 14 χρόνια, κλασσικο και σύγχρονο τραγούδι και πιάνο. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο της Αγγλίας (London, Faversham, Canterbury,στην Ιρλανδία ( Dublin,Galway, στην Ελλάδα και στην Βόρειο Ιρλανδία με την πρώτη της Ατομική Έκθεση στο Belfast/Crescent Arts Centre/Dickon Hall Gallery και στη συνέχεια ατομικές εκθέσεις στο Φεστιβάλ της Τήνου και στην Myro Gallery στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε μέλος και συντονιστής καλλιτεχνικών οργανισμών στο εξωτερικό και καλλιτεχνικών ομάδων στο BLOCK T , Malborough Studios, MART, Centre for Creative Practices στην Ιρλανδία. Είναι μέλος του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην κατηγορία της Ζωγραφικής.

Παλαιότερο έργο της ζωγράφου,
μια αφηρημένη αυτοπροσωπογραφία,
ελαιογραφία σε καμβά. 
Σε δήλωση που συνοδεύει την συμμετοχή της στην έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά: "Η ζωγραφική μου εξερευνά την έννοια της ανθρώπινης φιγούρας με τεχνική ελαιογραφίας και παράλληλα τοπίων εξπρεσσιονιστικού χαρακτήρα κυρίως θαλασσογραφίας και ουρανών.  Οι περισσότερες ανθρώπινες φιγούρες κυμαίνονται σε χρωματικές κλίμακες του μπλέ και του μώβ. Μέσα στο έργο μου μελετώ την προσωπογραφία με αφηρημένα στοιχεία καθώς με ενδιαφέρει η ψυχολογική κατάσταση του αντικειμένου στην οποία συχνά προσθέτω στοιχεία ρεαλισμού και εξπρεσιονισμού. Θεματολογικά εξετάζονται συμβολικά οι έννοιες της βάφτισης, του έρωτα, του θανάτου.".


Ο Επιμελητής σημειώνει ως προς το ενννοιολογικό περιεχόμενο της έκθεσης:  “Η αμφισημία της λέξης “ίχνος”, καθόσον αυτό σημαίνει συγχρόνως το αποτύπωμα , την πατημασιά ή το αχνάρι του ανθρώπου στο έδαφος, αλλά συνάμα μπορεί να σημαίνει και το ελάχιστο, το μηδαμινό δείγμα, συμπλέκεται στα έργα τέχνης, αφού αυτά, αφενός θα αποτυπώνουν το πέρασμα στον υλικό κόσμο μιας ή περισσότερων ιδεών, αφετέρου δε, παραμένουν το ελάχιστο δείγμα του δημιουργού τους μαρτυρώντας την ύπαρξη και την διάνοια του. Αλήθεια, ποιόν δεν έχουν συγκινήσει οι πατημασιές στην άμμο, ή ποιόν δεν έχουν συνεπάρει οι βραχογραφίες με τα χιλιάδες χέρια βουτηγμένα σε πρωτόγονες χρωστικές που έχουν βρεθεί ανά τον κόσμο σε προϊστορικές σπηλιές, ή τα σημάδια της φθοράς σε ένα ερείπιο;  Μια θεώρηση του Σπινόζα θα μπορούσε να μας προστρέξει για να αντιληφθούμε τον λόγο. Κατά τον φιλόσοφο, το πρώτο πράγμα που συγκροτεί το ανθρώπινο πνεύμα είναι η ιδέα ενός εν ενεργεία υπάρχοντος ενικού πράγματος, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο παρά το εν ενεργεία σώμα του, που αποτελεί το αντικείμενο του πνεύματος. Το σώμα μας επηρεάζει και επηρεάζεται διαρκώς από εξωτερικά σώματα. Αυτές οι επιρροές στον Σπινόζα ονομάζονται “εικόνες” και γεννούν αντιστοίχως ιδέες στο πνεύμα μας, όπως και οι εικόνες που προκαλεί το δικό μας σώμα στα άλλα εξωτερικά σώματα. Όταν, όμως, αποκτούμε μία ιδέα στο πνεύμα μας λόγω της επιρροής που ασκεί πάνω του ένα εξωτερικό σώμα, δεν έχουμε παρά μια μερική και επιφανειακή γνώση του εξωτερικού πράγματος, όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα έργο τέχνης που απεικονίζει τη ανθρώπινη παρουσία ή υπογραμμίζει τη έλλειψη της. Η επιφανειακότητα αυτή ακριβώς είναι που προκαλεί το θυμικο και την φαντασία που καλείται να συμπληρώσει τα κενά, ώστε να κατανοήσει ένα “όλον” από μια αποσπασματική “μερική” αντίληψη, την δυνητική “εικασία” των εικαστικών τεχνών..”,σημειώνεται στο κείμενο της επιμέλειας.



Οι συμμετέχοντες εικαστικοί καλλιτέχνες προσεγγίζουν το θέμα τις έκθεσης ποικιλοτρόπως τεχνοτροπικά, ενώ εκτίθενται έργα φωτογραφίας, ζωγραφικής, κολλάζ, εγκαταστάσεις κ.α. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες Ζωή Αρβανίτη, Φανης Γούλης, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Αγγελική Κουρμουλάκη, Γιάννης Μελέτιος, Σάσσα Μεταλληνού Chaitow, Μαρία Μιντιούρη, Μυρτώ Παπαδάκη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νίνα Παναγοπούλου,  Φωτεινή Πολυχρόνου, Κατερίνα Σαράντη.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 15 Ιουνίου 2019. Η  Chili Art Gallery θα είναι ανοικτή στην διάρκεια της έκθεσης Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.30 - 18.00, Σάββατο 11-15.00 με Ελεύθερη Είσοδο για το κοινό.

Σχετικά με την  Chili Art Gallery
Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι.Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Βασικός στόχος της Chili Art Gallery είναι η υποστήριξη ανερχόμενων αλλά και καταξιωμένων Ελλήνων και Ξένων Καλλιτεχνών. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΕΔΩ.

Χορηγός Επικοινωνίας:  Arts & Antiques CCR | artsantiquesccr.gr

Χορηγός Φωτογράφισης: Studio Kotsireas | www.studiokotsireas.gr

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορός Ψηφιδωτό