
Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζει στην Chili Art Gallery (Δημοφώντος 13-15 Θησείο 11851, Αθήνα) την έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών με τίτλο “Ανθρώπινο Ίχνος”, και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Τρίτη 4 Ιουνίου 2019 ώρα 20.00 (οκτώ το βράδυ). Ανάμεσα στους εικαστικούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν με έργα τους συγκαταλέγεται η
Μαρίσσια Δεληγιώργη, η οποία γεννήθηκε το 1983 στο Μαρούσι Αττικής και κατάγεται από τον Πύργο Ηλείας. Αποφοίτησε από το Τµήµα Αρχιτέκτων του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας και συνέχισε τις σπουδές της στο ΔΠΜΣ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στον τοµέα “Σχεδιασµός - Χώρος - Πολιτισµός”. Συµµετείχε µεταξύ άλλων στο εργαστήριο – έκθεση “Χειρώνακτες. Εργαστήρια λέξεων, σχεδίων, εικόνων” (Φ. Μαργαρίτη, Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας), ενώ σχέδια από το ερευνητικό της µε θέµα µε τίτλο Edgar Alan Poe (1809-1849), Οικοδοµώντας τον χώρο (Βόλος, 2005) έχουν συµπεριληφθεί στο βιβλίο της Φ. Μαργαρίτη “Το εργαστήρι του συγγραφέα. Το εργαστήρι του αρχιτέκτονα. Και µια συνοµιλία µε τον Νάνο Βαλαωρίτη”, (εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 2007). Από το 2013 εως τον Αυγουστο του 2018 αποτέλεσε ενεργό µέλος της διεθνούς Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης Architecture for Humanity (Athens), η οποία µετονοµάστηκε σε Open Architecture Collaborate (Athens) συµµετέχοντας στην υλοποίηση project όπως Your city lab (Biennale di Venezia 2016, Αutonoma 2016), Workshop το Εµπορικόν (Ίχνη εµπορίου, Αθήνα 2014), Οµάδαν (Athens Biennale 2013), Athens wordscape (TAF, 2013). Είναι Ιδρυτικό μέλος της συλλογικότητας εικαστικών καλλιτεχνών
ARC -Art Revisited Collective.
Σε δήλωση που συνοδεύει την συμμετοχή του στην έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά: "
Ετερότοποι αποσπασματικοί χώροι δομημένοι από τις έννοιες αποξένωση, κενό, πλάνητας, έλλειψη, ερείπωση, νοσταλγία, οι οποίοι αποτελούν τόπους κατοικίας για τον ασθενικό ήρωα που κατοικεί στον υπερσχεδιασμένο ερειπωμένο πύργο του, για τον άνθρωπο του πλήθους, με τον διττό χαρακτήρα (αυτού που παρακολουθεί και παρακολουθείται) που πλανάται στην αναδυόμενη αστική μεγαλούπολη, για τον ρομαντικό πλάνητα που κατοικεί στην ερειπωμένη φύση και για τον ξένο που κατοικεί εγκλωβισμένος στα αδιάφορα κελύφη της σύγχρονης μεγαλούπολης. Το βίωμα της συνεχούς περιπλάνησης θέτει το ζητημα του ξένου, ως αυτού που αναζητά τον ορισμό της ύπαρξης του. Κατά συνέπεια ο χώρος αυτόματα μεταμορφώνεται σε κενό, με την χωρική και βιωματική έννοια, καλώντας τον ξένο να εγγράψει τις νέες εμπειρίες του. Αυτό οδηγεί στην συνεχή αναζήτηση της οντότητας του μέσα τον χωρικό επαναπροσδιορισμό της και την επανεγγραφή των βιωμάτων του. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια συνεχή συρραφή προσωπικών αποσπασματικών μικρόκοσμων με στόχο την ανεύρεση αλλά και τον ορισμό της ατομικής ταυτότητας.".
Ο Επιμελητής σημειώνει ως προς το ενννοιολογικό περιεχόμενο της έκθεσης: “Η αμφισημία της λέξης “ίχνος”, καθόσον αυτό σημαίνει συγχρόνως το αποτύπωμα , την πατημασιά ή το αχνάρι του ανθρώπου στο έδαφος, αλλά συνάμα μπορεί να σημαίνει και το ελάχιστο, το μηδαμινό δείγμα, συμπλέκεται στα έργα τέχνης, αφού αυτά, αφενός θα αποτυπώνουν το πέρασμα στον υλικό κόσμο μιας ή περισσότερων ιδεών, αφετέρου δε, παραμένουν το ελάχιστο δείγμα του δημιουργού τους μαρτυρώντας την ύπαρξη και την διάνοια του. Αλήθεια, ποιόν δεν έχουν συγκινήσει οι πατημασιές στην άμμο, ή ποιόν δεν έχουν συνεπάρει οι βραχογραφίες με τα χιλιάδες χέρια βουτηγμένα σε πρωτόγονες χρωστικές που έχουν βρεθεί ανά τον κόσμο σε προϊστορικές σπηλιές, ή τα σημάδια της φθοράς σε ένα ερείπιο; Μια θεώρηση του Σπινόζα θα μπορούσε να μας προστρέξει για να αντιληφθούμε τον λόγο. Κατά τον φιλόσοφο, το πρώτο πράγμα που συγκροτεί το ανθρώπινο πνεύμα είναι η ιδέα ενός εν ενεργεία υπάρχοντος ενικού πράγματος, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο παρά το εν ενεργεία σώμα του, που αποτελεί το αντικείμενο του πνεύματος. Το σώμα μας επηρεάζει και επηρεάζεται διαρκώς από εξωτερικά σώματα. Αυτές οι επιρροές στον Σπινόζα ονομάζονται “εικόνες” και γεννούν αντιστοίχως ιδέες στο πνεύμα μας, όπως και οι εικόνες που προκαλεί το δικό μας σώμα στα άλλα εξωτερικά σώματα. Όταν, όμως, αποκτούμε μία ιδέα στο πνεύμα μας λόγω της επιρροής που ασκεί πάνω του ένα εξωτερικό σώμα, δεν έχουμε παρά μια μερική και επιφανειακή γνώση του εξωτερικού πράγματος, όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα έργο τέχνης που απεικονίζει τη ανθρώπινη παρουσία ή υπογραμμίζει τη έλλειψη της. Η επιφανειακότητα αυτή ακριβώς είναι που προκαλεί το θυμικο και την φαντασία που καλείται να συμπληρώσει τα κενά, ώστε να κατανοήσει ένα “όλον” από μια αποσπασματική “μερική” αντίληψη, την δυνητική “εικασία” των εικαστικών τεχνών..”,σημειώνεται στο κείμενο της επιμέλειας.
Οι συμμετέχοντες εικαστικοί καλλιτέχνες προσεγγίζουν το θέμα τις έκθεσης ποικιλοτρόπως τεχνοτροπικά, ενώ εκτίθενται έργα φωτογραφίας, ζωγραφικής, κολλάζ, εγκαταστάσεις κ.α. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες
Ζωή Αρβανίτη, Φανης Γούλης, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Αγγελική Κουρμουλάκη, Γιάννης Μελέτιος, Σάσσα Μεταλληνού Chaitow, Μαρία Μιντιούρη, Μυρτώ Παπαδάκη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Νίνα Παναγοπούλου, Φωτεινή Πολυχρόνου, Κατερίνα Σαράντη.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 15 Ιουνίου 2019. Η Chili Art Gallery θα είναι ανοικτή στην διάρκεια της έκθεσης Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.30 - 18.00, Σάββατο 11-15.00 με Ελεύθερη Είσοδο για το κοινό.
Σχετικά με την Chili Art Gallery
Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι.Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Βασικός στόχος της Chili Art Gallery είναι η υποστήριξη ανερχόμενων αλλά και καταξιωμένων Ελλήνων και Ξένων Καλλιτεχνών. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της
ΕΔΩ.
Χορηγός Επικοινωνίας: Arts & Antiques CCR |
artsantiquesccr.gr
Χορηγός Φωτογράφισης: Studio Kotsireas |
www.studiokotsireas.gr