Μια εντυπωσιακή έκθεση με συλλεκτικά έργα που φιλοτεχνήθηκαν ειδικά για αυτό τον σκοπό από τον γνωστό ζωγράφο Φώτη Κλογέρη με εφαλτήριο το εμπνευσμένο κείμενο του συγγραφέα & τραγουδοποιού Θωμά Κοροβίνη διαρκεί μέχρι τις 31 Μαΐου 2019 στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (Ερμού 40 και Καρόλου Ντηλ), σε επιμέλεια του Γιάννη Αργυριάδη.
Σημειώνει στο ενδιαφέρον κείμενο που συνμέγραψε ειδικά για την έκθεση ο Θωμάς Κοροβίνης: “Η Μοδιάνο είναι ένα κομμάτι απ’ την ψυχή μας, ένα απ’ τα πιο αγαπημένα και εμβληματικά σύμβολα της Θεσσαλονίκης. Έχει αποκτήσει αξία και αίγλη αντίστοιχη -για την νεότερη ιστορία της- με κορυφαία μνημεία του αυτοκρατορικού παρελθόντος της σαν την Ροτόντα και την Καμάρα. Όσοι πρόλαβαν την Μοδιάνο στις δόξες της αγανακτούν για την εγκατάλειψη και θλίβονται για την παρακμή της. Η λατρεμένη κεντρική αγορά του άστεως, γειτονεύοντας με δυνατά κομμάτια της ιστορίας της πόλης, την πλατεία Άθωνος και μέσω της διπλανής της λαϊκής αγοράς Καπάνι, με την Ρωμαϊκή αγορά, το Αλκαζάρ, την Κόκκινη εκκλησιά και το Μπέη χαμάμ, απευθυνόταν κυρίως στα ισχυρά βαλάντια. Την ομορφιά και την πολιτιστική αξία των πόλεων δεν τις νικάει μόνο η φθορά του χρόνου. Είναι η αμεριμνησία και η απάθεια, ο εσωστρεφής τοπικισμός και ο μισαλλόδοξος εθνοκεντρισμός, η νοοτροπική στασιμότητα και η κρατική ακηδία που τις πολεμούν. Μα πλέον όλων η ενδοτικότητα στα ποικίλα συμφέροντα των καιρών. Η Μοδιάνο λίγο πριν ολοκληρώσει το κύκλο λειτουργίας της μέσα σε ένα αιώνα, με ποικίλες μετατροπές των μαγαζιών της στις στοές από καταστήματα αγοράς τροφίμων σε διασκεδαστήρια, έχει έτσι ζήσει μια δεύτερη νιότη. Την τελευταία δεκαετία έχοντας τραγικά υποβαθμιστεί και ξεπέσει αποφασίστηκε η «αξιοποίησή» της, που οι φανατικοί Θεσσαλονικιοί βλέπουν με καχυποψία, ότι μάλλον έχει προγραμματιστεί η θυσία της στο βωμό των συμφερόντων των πολυεθνικών με την ευλογία του κράτους. Η Θεσσαλονίκη, το μοναδικό άστυ της ελληνικής επικράτειας με αδιάλειπτη λειτουργία στο χρόνο, τον περισσότερο μάλιστα με πολυφυλετική σύνθεση και διαπολιτισμικό χρώμα, είναι πλέον μια πολυπληθής σύγχρονη πολιτεία που έχει όμως χάσει ικανό μέρος από τον ιστορικό της χαρακτήρα, μα και πολλή από την αστική και τη λαϊκή της ατμόσφαιρα. Αντικρίζοντας τις επιβλητικές νεοεξπρεσιονιστικές ζωγραφιές σημαντικών σημείων που εκφάζουν χαρακτηριστικά τη μυθολογία της Αγοράς Μοδιάνο, τα τρία υποβλητικά λάδια σε καμβά του δεξιοτέχνη ζωγράφου Φώτη Κλογέρη, νιώθεις την ευεργετική επίδραση που έχει ασκήσει η μαγεία της στον καλλιτέχνη ο οποίος βάλθηκε να αποτυπώσει εικαστικώς τμήματά της διατηρώντας με την τέχνη του κάτι απ’ το σπουδαίο παρελθόν της μέσα απ’ την αφαιρετική ατμόσφαιρα που προσθέτει ο χρωστήρας του”.
O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει δείξει την δουλειά του σε 4 ατομικές εκθέσεις στην Θεσσαλονίκη και έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Ο Φώτης Κλογέρης είναι Ιδρυτικό Μέλος της συλλογικότητας εικαστικών καλλιτεχνών ARC (Art Revisited Collective).
Σημειώνει στο ενδιαφέρον κείμενο που συνμέγραψε ειδικά για την έκθεση ο Θωμάς Κοροβίνης: “Η Μοδιάνο είναι ένα κομμάτι απ’ την ψυχή μας, ένα απ’ τα πιο αγαπημένα και εμβληματικά σύμβολα της Θεσσαλονίκης. Έχει αποκτήσει αξία και αίγλη αντίστοιχη -για την νεότερη ιστορία της- με κορυφαία μνημεία του αυτοκρατορικού παρελθόντος της σαν την Ροτόντα και την Καμάρα. Όσοι πρόλαβαν την Μοδιάνο στις δόξες της αγανακτούν για την εγκατάλειψη και θλίβονται για την παρακμή της. Η λατρεμένη κεντρική αγορά του άστεως, γειτονεύοντας με δυνατά κομμάτια της ιστορίας της πόλης, την πλατεία Άθωνος και μέσω της διπλανής της λαϊκής αγοράς Καπάνι, με την Ρωμαϊκή αγορά, το Αλκαζάρ, την Κόκκινη εκκλησιά και το Μπέη χαμάμ, απευθυνόταν κυρίως στα ισχυρά βαλάντια. Την ομορφιά και την πολιτιστική αξία των πόλεων δεν τις νικάει μόνο η φθορά του χρόνου. Είναι η αμεριμνησία και η απάθεια, ο εσωστρεφής τοπικισμός και ο μισαλλόδοξος εθνοκεντρισμός, η νοοτροπική στασιμότητα και η κρατική ακηδία που τις πολεμούν. Μα πλέον όλων η ενδοτικότητα στα ποικίλα συμφέροντα των καιρών. Η Μοδιάνο λίγο πριν ολοκληρώσει το κύκλο λειτουργίας της μέσα σε ένα αιώνα, με ποικίλες μετατροπές των μαγαζιών της στις στοές από καταστήματα αγοράς τροφίμων σε διασκεδαστήρια, έχει έτσι ζήσει μια δεύτερη νιότη. Την τελευταία δεκαετία έχοντας τραγικά υποβαθμιστεί και ξεπέσει αποφασίστηκε η «αξιοποίησή» της, που οι φανατικοί Θεσσαλονικιοί βλέπουν με καχυποψία, ότι μάλλον έχει προγραμματιστεί η θυσία της στο βωμό των συμφερόντων των πολυεθνικών με την ευλογία του κράτους. Η Θεσσαλονίκη, το μοναδικό άστυ της ελληνικής επικράτειας με αδιάλειπτη λειτουργία στο χρόνο, τον περισσότερο μάλιστα με πολυφυλετική σύνθεση και διαπολιτισμικό χρώμα, είναι πλέον μια πολυπληθής σύγχρονη πολιτεία που έχει όμως χάσει ικανό μέρος από τον ιστορικό της χαρακτήρα, μα και πολλή από την αστική και τη λαϊκή της ατμόσφαιρα. Αντικρίζοντας τις επιβλητικές νεοεξπρεσιονιστικές ζωγραφιές σημαντικών σημείων που εκφάζουν χαρακτηριστικά τη μυθολογία της Αγοράς Μοδιάνο, τα τρία υποβλητικά λάδια σε καμβά του δεξιοτέχνη ζωγράφου Φώτη Κλογέρη, νιώθεις την ευεργετική επίδραση που έχει ασκήσει η μαγεία της στον καλλιτέχνη ο οποίος βάλθηκε να αποτυπώσει εικαστικώς τμήματά της διατηρώντας με την τέχνη του κάτι απ’ το σπουδαίο παρελθόν της μέσα απ’ την αφαιρετική ατμόσφαιρα που προσθέτει ο χρωστήρας του”.
O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει δείξει την δουλειά του σε 4 ατομικές εκθέσεις στην Θεσσαλονίκη και έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Ο Φώτης Κλογέρης είναι Ιδρυτικό Μέλος της συλλογικότητας εικαστικών καλλιτεχνών ARC (Art Revisited Collective).