Tuesday, 19 February 2019

Βασίλης Καρκατσέλης: Σύγχρονη Αρχιτεκτονική -ένα σχόλιο για τα σύγχρονα τοπόσημα

Η αίθουσα τέχνης My Art Box παρουσιάζει την πρώτη έκθεση έργων της εικαστικής συλλογικότητας ARC στην Αθήνα με τίτλο «Άνθρωπος, Σύμβολο και Μύθος» η οποία εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019 και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 2 Μαρτίου.

Ανάμεσα στους guest artists που επέλεξε η συλλογικότητα να παρουσιάσει μαζί με τα μέλη της στην έκθεση της Αθήνας περιλαμβάνεται o ιδιαίτερα αγαπητός στην Β. Ελλάδα Χαράκτης και Φωτογράφος  Βασίλης Καρκατσέλης, ο οποίος στην περίπτωση της έκθεσης της ARC στην Αθήνα δείχνει χαρακτικά έργα της σειράς "Σύγχρονη Αρχιτεκτονική" που έχουν προκαλέσει εντύπωση, και συζυτήσεις. Ο Βασίλης Καρκατσέλης γεννήθηκε στο Παλαιό Φάληρο Αττικής το 1952. Έχει παρουσιάσει τη χαρακτική και ζωγραφική του εργασία σε 17 ατομικές και πάνω από 50 ομαδικές εκθέσεις, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ομοίως, τη φωτογραφική του εργασία παρουσίασε σε 51 ατομικές και πάνω από 100 ομαδικές.  Εκδόθηκαν διάφορα έντυπα και βιβλία με κείμενα, δοκίμια, μονογραφίες, ποίηση, χαρακτικά και φωτογραφίες του. Διετέλεσε Μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μουσείου Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ άλλων το 1984 ιδρύει τη Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, γνωστή σε όλους σήμερα, σα Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και είναι Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής του Επιτροπής. Μέλος διάφορων δραστήριων καλλιτεχνικών ομάδων, εργάζεται για τη διάδραση των τεχνών. Διδάσκει  το αντικείμενό του παντού όπου του ζητηθεί. Τον απασχολεί τόσο η παραδοσιακή αντίληψη για την τέχνη, όσο και το ταξίδι της πέραν των ορίων. Παρουσίασε την πρόσφατη εργασία του σε πολλούς χώρους και θεσμούς, και ανάμεσά τους στο Γαλλικό Salon, στο Βελιγράδι, τις Βρυξέλες, το Δουβλίνο, το Μεξικό, το Περού, την Ισπανία, Σερβία, Κροατία, Κίνα, στην Κωνσταντινούπολη και Σουηδία πολλαπλώς, τις Φωτογραφικές Ημέρες του Κάουνας στη Λιθουανία, στο ¨Ευρωπαίοι Δημιουργοί¨ στο Lotz της Πολωνίας, το Ουγγρικό Μουσείο Φωτογραφίας, τα Φεστιβάλ Marigrafia και Photovakation της Βουλγαρίας, την Biennale του Άμστερνταμ, την Phodar Bienniale, τη Φωτογραφική Συγκυρία και τη PHOTOBIENNALE, το Ίδρυμα Τσιχριτζή,  το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, το  Μουσείο Λαϊκών Οργάνων Θεσσαλονίκης, το Λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης, την 1η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και φυσικά, σε πολλούς άλλους εξωθεσμικούς χώρους.

Σε statement για το έργο του σημειώνεται: "Όταν αντιστρέφονται οι αξίες, τότε όλα στρέφονται ενάντια στην αντίληψη περί της αξίας του ανθρώπου. Η αγορά, για να αναπαραχθεί,  χρειάζεται ταμπέλες/σήματα για να προπαγανδίσει το περιεχόμενο που εμπορεύεται, αν υπάρχει και αυτό. Αντί διαφημιστικού γραφείου, όταν υπάρχουν χρήματα, θα χρησιμοποιηθεί ένα αρχιτεκτονικό γραφείο. Ο αρχιτέκτονας υποκύπτει και δημιουργεί εμβληματικά κτήρια, όχι για τις ανάγκες αυτών που θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα οικοδομήματα, αλλά για να βγαίνουν όμορφες φωτογραφίες, για να μεταβληθούν σε τοπόσημα. Ο Άνθρωπος λίγο τον ενδιαφέρει, οι κλίμακες άλλες αξίες έχουν.  Το μαύρο της σκληρά χαραγμένης επιφάνειας κρίνεται το κατάλληλο μέσον και υλικό για να υποστηρίξει αυτήν τη λανθασμένη πορεία των κορδωμένων διάνων. Η ανθρώπινη φιγούρα διακρίνεται μετά βίας, ανήμπορη να αντιδράσει, μάλλον με το στόμα ανοικτό, να απορεί.".



Ο Επιμελητής της έκθεσης Πάρης Καπράλος σημειώνει μεταξύ άλλων στο κείμενο της επιμέλειας της έκθεσης της ARC στον χώρο Τέχνης MyArtBox: “Ο συμβολισμός στις εικαστικές τέχνες δεν περιορίζεται στο σχετικό, ονομαστικά, κίνημα, που έκανε το σύμβολο κύριο ζήτημα επεξεργασίας. Κάθε έργο τέχνης είναι σύμβολο, καθώς αναδεικνύει κατ επιλογήν ένα συγκεκριιμένο εννοιολογικό περιεχόμενο εντός ενός δεδομένου εννοιολογικού πλαισίου το οποίο επεξεργάζεται με μια αναγνωρίσιμη ή και καινοφανή μορφή (ανεικονική /μη απεικονιστική τέχνη) μεταφέροντας μηνύματα και εκκινώντας προβληματισμούς κυρίως κατά την διαδικασία αποσυμβόλευσης που επιχειρεί ο θεατής. Η λειτουργία της αποσυμβόλευσης από τον Άνθρωπο - αποδέκτη, δηλαδή της ερμηνείας του συμβόλου, είναι αμφίδρομη μεταξύ του δημιουργού του και του θεατή του συμβόλου, και εμπεριέχει σαφή ανατροφοδότηση (feedback) και προς τις δύο πλευρές, καθώς συχνά ένα σύμβολο θα παρεκκλίνει κατά την ερμηνεία του από το αρχικό εννοιολογικό περιεχόμενο ερμηνευόμενο υπό το πρίσμα ενός άλλου προσωπικού ή κοινωνικού μύθου, κάθε εποχής και κάθε τόπου”.

Στην έκθεση παρουσιάζουν τα έργα τους ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής, φωτογραφίας και εικαστικού αντικειμένου οι καλλιτέχνες της συλλογικότητας Σταύρος Αποστόλου, Καληάνθη Βογδοπούλου, Άννα Γκιώτη, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Ορέστης Διαμάντης, Χριστίνα Ζυγούρη, Φώτης Κλογέρης, Αγγελική Κουρμουλάκη, Κώστας Μεννής, Μαρία Μιντιούρη, Γιάννης Ρουμπάνης Αλέξανδρος Τσαντίδης, και οι επιλεγμένοι να συμβάλλουν με τα έργα τους φίλοι της ομάδας καλλιτέχνες ως guest artists: Γιάννης Αδαμαντίδης, Γαβριήλ Ανδρονικίδης, Σωτήρης Γιολδάσης, Βασίλης Καρκατσέλης, Φωτεινή Μπουχάρα, Άγγελος Σοφιανίδης.

Η ARC (Art Revisited Collective) είναι μία ομάδα Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την τέχνη τους, αλλά και να δημιουργήσουν ένα όχημα στήριξης του οράματος τους και της συνεργασίας τους ικανό να στηρίξει δράσεις, προβάλλοντας μία ολοκληρωμένη άποψη για την σύγχρονη τέχνη σήμερα. Την ομάδα συντονίζει και διαχειρίζεται ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος. Περισσότερες πληροφορίες: arcgreece.blogspot.com.

Χορηγός επικοινωνίας της έκθεσης είναι το Arts & Antiques CCR.

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019, 20:00 – 22:30
Διάρκεια Έκθεσης: Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου έως και το Σάββατο 2 Μαρτίου 2019
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης  My Art Box by Technohoros
Λεμπέση 12 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 1823818

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός Ψηφιδωτό