Monday, 15 October 2018

Γιώργου Κούμουρου Προσωπογραφίες Τοπίων στην Γκαλερί "Μορφή"

«Προσωπογραφίες Τοπίων» τιτλοφορείται η καινούργια δουλειά του ζωγράφου Γιώργου Κούμουρου, η οποία εγκαινιάζεται την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου στις 19:30 στην γκαλερί Μορφή στη Λεμεσό.   «Φυλακτό για ένα σκληρό δρόμο» είναι για τον ιστορικό τέχνης Δρ Μεγακλή Ρογκάκο, η τοπιογραφία του Κούμουρου κι εξηγεί ότι οι εικόνες του είναι απόκοσμες κι από εκείνες που συντίθενται όταν κλείνουν οι βιολογικοί οφθαλμοί και ενεργοποιείται η ενδοσκόπηση. Παρουσιάζουν προσωποποιημένα τοπία ή προσωπογραφίες τοπίων, που σημαίνει ότι τα τοπία είτε αποκτούν χροιά ανθρωπομορφίας είτε περιγράφουν μία ανθρώπινη κατάσταση.  «Σε κάθε περίπτωση, αυτά τα συγκεκριμένα τοπία είναι έρημα και σιωπηρά. Είναι τοπία που γνώρισαν ζωή κάποτε και τώρα έχουν οριστικά φθαρεί από τη χρήση ή την κατάχρηση. Έχουν παρακμάσει και πέσει σε λήθαργο, όπως ακριβώς το σώμα κλείνει τον κύκλο της ύπαρξής του και παραδίδεται μοιραία στον αφανισμό του. Αυτός ο κύκλος από την ακμή στην πτώση είναι φυσικό φαινόμενο, που παρατηρείται καθαρά, αλλά παθητικά, με το πλήρωμα του χρόνου».

Χωρίς τη παραμικρή διάθεση εξωραϊσμού, ο Κούμουρος, σύμφωνα με το Μεγακλή Ρογκάκο, αναπαριστά το προφητικό όραμά του. «Ίσως με ειρωνεία ή σαρκασμό, σηματοδοτεί το τέλος του πολιτισμού, σα να πολλαπλασιάζει το εφέ της ρίψης ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα (6 Αυγούστου 1945) και στο Ναγκασάκι (τρεις ημέρες αργότερα). Παρουσιάζει ένα άγονο τοπίο, ενημερωμένο από τον ομηρικό Οδυσσέα που για την αποφυγή συμμετοχής του στον Τρωικό Πόλεμο, υποδυόταν τον απόλυτο τρελό, που στείρωνε τη γη του σπέρνοντας άλας. Είναι επίσης ένας κυριολεκτικός εφιάλτης, κατοικημένος από τέρατα της φαντασίας στο ζωγραφικό έργο του Ιερώνυμου Μπος. Το έργο του Κούμουρου είναι απόηχος της Ευρώπης μετά τη Βροχή, που ζωγράφισε ο Μαξ Έρνστ το 1933, έτος ανόδου των ναζί στην εξουσία, που προφήτευσε τον γνωστό Δυτικό κόσμο οριστικά μετασχηματισμένο από μία απροσδόκητα όξινη βροχή, η οποία δεν έχει μόνο αλλάξει μορφολογικά τη σχέση γης και θάλασσας, αλλά και με την τοξική της σύσταση έχει διαβρώσει το τοπίο, ερημώνοντάς το από κάθε ίχνος ζωής».

Γκαλερί Μορφή
Λεμεσός, Κύπρος
Εγκαίνια: 17 Οκτωβρίου, 19.30
Διάρκεια Έκθεσης έως 27 Οκτωβρίου

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σάμος Σαντορίνη Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός