Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η έκθεση της Λίζης Καλλιγά με τίτλο “ΚΟΛΥΜΒΗΤΕΣ II” την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018. Συγκεκριμένα στην έκθεση θα παρουσιασθούν ζωγραφικά έργα και φωτογραφίες των τελευταίων 5 ετών 2013-18 με τα κύριο βάρος σε έργα του 2017-18. Η Λίζη Καλλιγά άρχισε να δουλεύει το θέμα “Κολυμβητές” από το 1994 και συνεχίζει μέχρι τώρα, παράλληλα με τα θέματα του καθημερινού της περιβάλλοντός της που συνιστούν την ιδιαίτερη καλλιτεχνική της πρακτική και θεώρηση. Η πολλαπλότητα των υλικών που χρησιμοποιεί περιλαμβάνουν κύρια, τη φωτογραφία, το σχέδιο, την ακουαρέλα, τη ζωγραφική, τη χαρακτική, το κολάζ, τις κατασκευές, και ότι άλλο μπορεί να κινήσει το ενδιαφέρον της. Όσο προχωρά στο χρόνο η σειρά των Κολυμβητών, τόσο η γραφή και η εικαστική γλώσσα γίνονται σαφείς και σύνθετες. Οι ποιότητες του φωτός, της χρωματικής επιφάνειας, των μορφών, του μεγέθους, της στιγμής καθώς και οι λεπτομέρειες της παρουσίασης, συνθέτουν εικόνες μοναδικές που δεν παραπέμπουν με κανένα τρόπο στα στερεότυπα της αναπαράστασης της θάλασσας και των ανθρώπων μέσα σε αυτή. Οι “Κολυμβητές” της Καλλιγά κολυμπούν μέσα σε μια θάλασσα, χωρίς ορίζοντα, μαύρη η μεταλλική που παραπέμπουν σε εικόνες του σύμπαντος με την ανθρώπινη φιγούρα να θυμίζει πλανήτες η αστέρια. Όλα τα έργα της έκθεσης έχουν γίνει στις Σπέτσες όπου η Καλλιγά περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου της κοιτώντας τη θάλασσα ή σχεδιάζοντας τους κολυμβητές στην μικρή παραλία του Αγίου Νικολάου. Η Καλλιγά, δεν ξεχωρίζει το υλικό της εικαστικά, τα έργα είναι μοναδικά και αυτόνομα στην υλικότητά τους, είτε φωτογραφία είτε ζωγραφική, είναι νοητικές συλλήψεις και έργα τέχνης κι όχι τεχνικής. Οι “Κολυμβητές” από το 2003 έχουν παρουσιασθεί σε διάφορες εκδοχές σε εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό καθώς και στην Mπιενάλε της Αλεξάνδρειας,- όπου και βραβεύτηκαν με τον χρυσό φάρο της Μπιενάλε- το 2005. Έργα της σειράς αποτελούν μέρος της συλλογής του ΕΜΣΤ.
Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο του ιστορικού και κριτικού τέχνης Ντένη Ζαχαρόπουλου Διάρκεια έκθεσης: 4 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2018
Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο του ιστορικού και κριτικού τέχνης Ντένη Ζαχαρόπουλου Διάρκεια έκθεσης: 4 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2018