Monday, 13 August 2018

Vassilis H - "Ο Ήρωας με τα Χίλια Πρόσωπα" μέχρι τις 30 Αυγούστου στην Allouche Βenias

Μην χάσετε μία ενδιαφέρουσα έκθεση ζωγραφικής στην νέα γκαλερί στην Αθήνα Allouche Βenias στο Κολωνάκι, στο σχεδιασμένο από τον Ερνέστο Τσίλλερ ιστορικό κτίριο του Μεγάρου Δεληγεώργη, όπου στεγαζόταν η παλιά Ταινιοθήκη της Ελλάδας.

H ψυχή του ευαίσθητου ανθρώπου γεννά όνειρα και οι αναμνήσεις αυτών των ονείρων κείτονται σε λήθαργο στα μύχια του νου του. Μέσω της επαγωγικής μεθόδου η συνειδητή βούληση ανασύρει στην επιφάνεια θύμησες από φανταστικά βασίλεια και πολυδιάστατες πραγματικότητες. Εδώ διασχίζεις μία πύλη. H  ομιχλώδης είσοδος είναι ένα πέρασμα σε μια πολυγλωσσία από εικόνες που ρέουν, άλλοτε εστιασμένες κι άλλοτε θολές. Οι πνευματικές οντότητες και η τέρψη των επίγειων απολαύσεων αφθονούν. Τα κατώτερα επίπεδα γνέφουν με λάγνους πειρασμούς και η αντικειμενική αντίληψη παραμερίζεται.  Αυτός είναι ο κόσμος του Vassili H., ένας κόσμος όπου ο ήρωας έχει χίλια πρόσωπα. Η γένεσή τους είναι τα τελευταία στάδια ενός αεικίνητου πολιτισμού και μιλάει τη γλώσσα των πτηνών. Εδώ κυριαρχεί η σουρεαλιστική ιδιόλεκτος, στολισμένη με σύμβολα από τον Δυτικό κανόνα αντιμέτωπα με χίμαιρες που απελευθέρωσε η απατηλή επιστήμη κίβδηλων ιδεολόγων.


Στο έργο του Vassili H. η ευκρινής σύνθεση των Ιμαγιστών του Σικάγο, του Peter Saul, του αείμνηστου Guston, του R. Crumb και του Marc Chagall είναι ένας πλούσιος τάπητας με υποβλητικά χρώματα, πυρπολούμενα από το υψηλής τάσης δράμα της σύγχρονης Ελλάδας.  Τα επιμέρους στοιχεία συνθέτουν ένα συνεκτικό όλον που μοιάζει εξίσου αυτοσχεδιαστικό με το αυτόματο σχέδιο. Τα χαρακτηρίζει μια αλλόκοτη αμεσότητα, μια προσωπική τροχιά όπου ο Hunter Thompson συναντά τη φαντασμαγορία του Walter Benjamin.  Αφθονούν οι θελκτικές κόρες, Μέδουσες της εποχής του διαδικτύου αλλά και απόκοσμος Έρωτας μιας γόνιμης φαντασίας. Στρεβλωμένες κεφαλές και ανθρώπινα μέλη σε επαλληλία με την ανάμνηση της βιωμένης εμπειρίας,  κάθε τόσο ένας φοίνικας υποδηλώνει μια όαση από την κακοφωνία της αστικής ζωής. Υβριδικές μορφές ζώων/ανθρώπων συνδέονται με την Ελληνική μυθολογία και τη σύγχρονη γενετική. Ένα πλούσιο καρουζέλ αρχετύπων συγκεκριμενοποιείται από τίτλους που παραπέμπουν στη σύγχρονη γεω-πολιτική. Ο Vassilis H. διυλίζει τα νεοφιλελεύθερα κάτοπτρα σε προσωπικά οράματα της εξελισσόμενης ανθρώπινης κατάστασης όπου, μέσω του  γκραντουαλισμού, το δίπτυχο άνιμα-άνιμους αντιστρέφεται.

Μην θεωρήσετε ότι αυτοί οι χαοτικοί πίνακες είναι στοχασμοί εκ του προχείρου• όσο περισσότερο κοιτάζετε και καθηλώνετε το βλέμμα σε ένα σταθερό σημείο διευρύνοντας έπειτα την οπτική σας γωνία, θα εκτιμήσετε την αρραγή τους δομή. Πρώτο πλάνο και βάθος ρέουν το ένα μέσα στο άλλο με μια προοπτική εξίσου επίπεδη με την οθόνη του κινητού σας.  Διότι ζούμε στο μεταίχμιο δύο εποχών,  της κορύφωσης της μακρόχρονης πτώσης του ανθρώπου από τη χάρη της Εδέμ και της μετάβασης σε μια απάνθρωπη, τεχνητή κοινωνία με κυβερνήτη την επιστήμη στις αρχές του 21ου αιώνα. O κύβος ερρίφθη, δεν υπάρχει επιστροφή.  Στους πίνακες του Vassili H. παρακολουθούμε τις έσχατες στιγμές μας καθώς αντιλαμβανόμαστε οπτικά, έκπληκτοι και με κομμένη την ανάσα, την αίσθηση ότι το τελευταίο κεφάλαιο του ανθρώπου των μαζών της βιομηχανικής εποχής έχει όντως φτάσει στο τέλος του. Ποιος θα τολμήσει να αρνηθεί στους βλάσφημους τεχνοκρατικούς Θεούς να επιβιβαστούν στο πλοίο της καλοσύνης, στη νέα κιβωτό του Νώε; Διότι, όπως βλέπουμε σε αυτές τις εικόνες, η ζωή είναι κάτι πολύ περισσότερο από έναν μονόδρομο, ακτινώνεται προς χιλιάδες κατευθύνσεις. Ποια είναι η κατεύθυνση για σένα; Η επιλογή είναι δική σου, όσο είναι ακόμα εφικτή. Πάρε την απόφασή σου: συλλογική μνήμη ή ατομικότητα; «Εγώ υποστηρίζω το άτομο, όχι την ομάδα», είχε πει ο Marcel Duchamp. Σύμφωνοι. Ρουά Ματ.

Σχετικά με τον χώρο
Η γνωστή γκαλερί Allouche Benias της Νέας Υόρκης άνοιξε στην Αθήνα στην αρχή του καλοκαιριού, προϊόν της συνεργασίας του γάλλου Eric Allouche, κυρίαρχης μορφής της εικαστικής σκηνής της Νέας Υόρκης, και του ελληνοαερικανού στενού συνεργάτη του Τζορτζ Μπενίας. Η γκαλερί άνοιξε στο εμβληματικό κτίριο του Τσίλερ στην Κανάρη 1, το οποίο παρέμενε κλειστό μετά την μετακόμιση της Ταινιοθήκης της Ελλάδας. Κτίριο ιστορικόκαι πανέμορφο, άνοιξε τις πύλες του ξανά στο κοινό με τον καλύτερο τρόπο. 


«Ο Ήρωας με τα Χίλια Πρόσωπα»
Allouche Βenias Gallery Κανάρη 1, Αθήνα
Διάρκεια έκθεσης: εως 30 Αυγούστου 2018
Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 11:00-20:00 / Σάββατο: 9:00-20:00 / Κυριακή: Κλειστά
Είσοδος ελεύθερη

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Andros Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός