Εγκαινιάζεται απόψε νέα έκθεση πέντε καλλιτεχνών στον πολυχώρο εικαστικών δράσεων "Soul Food" στην Τήνο υπό τον τίτλο «Ανύψωση: Ζωή, Τάμα, Το ταξίδι του Ταύρου, Πραγματοποίηση, Συνείδηση». Η έκθεση διαρκεί μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2018
Το ταξίδι του Ταύρου
Γιάνης Γιγουρτάκης
Η Άρτεμις είχε έναν αδελφό τον Απόλλωνα, τον θεό του ήλιου, της επιστήμης, της μουσικής και των τεχνών. Καθώς τα χρόνια πέρασαν, ο Απόλλων ήταν εξίσου ισχυρός και άρχισαν να τον λατρεύουν. Η προσφερόμενη εκείνη θυσία έλαβε τη μορφή της σημερινής προσφοράς «τάματος”. Από όλη την Ελλάδα, οι άνθρωποι πήγαιναν στο ιερό νησί της Δήλου, σταματώντας πρώτα για τελετουργικό εξαγνισμό στην Τήνο. Σήμερα, αν και ελαφρώς διαφορετικά, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί ταξιδεύουν στην Τήνο για να κάνουν μια προσφορά. Παρόμοια με την αρχαιότητα, αυτή η πράξη της προσφοράς προς μια γυναικεία θεότητα που αντιπροσωπεύει τα ίδια θέματα με το χθεσινό παρελθόν και η συγκεκριμένη πράξη του «τάματος”, μερικές φορές, βρίσκεται ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, το παρελθόν και το σήμερα, τη φαντασία και την πραγματικότητα.
TAMA Project
Νίκος Σιδέρης
Μελάνια σε χαρτοπετσέτες
Η ανάγκη του ανθρώπου να προσεγγίσει το Θείο υπάρχει σχεδόν από την αρχή του ανθρώπινου είδους. Η ελπίδα ή το επιθυμητό, ο πόνος ή η διαχείριση του θανάτου συχνά συναντούν το μεταφυσικό. Το Τάμα ως η έσχατη μεταφυσική δωροδοκία διαπραγματεύεται μία συμφωνία με την ανώτερη εξωτερική υπάρξη οικειοποιούμενο το αντίτιμο μέσω του τιμήματος. Η προσδοκία για απόκτηση ενυπάρχει στη λειτουργία της σκέψης μας και αποτυπώνεται ίσως σε όλες τις μορφές της κοινωνικής μας ζωής. Η ιδέα παρουσιάζεται ως μια σπουδή μελανιών πάνω στο ευτελές υλικό της χαρτοπετσέτας.
Εlle
Αγγελική Συμεωνίδη
Ακουαρέλες
Χρησιμοποιώντας έντονες γραμμές/χαράξεις και φόρμες μεταπλάσει σχηματικά τοπία σε μια πλοκή που δίνει έμφαση στη σχέση φύσης-αφαίρεσης.
Άτιτλα
Ριχάρδος Φώσκολος
Το υλικό με το οποίο κυρίως δουλεύει είναι το μέταλλο. Βρίσκει τις διαδρομές της ανθρωπότητας και τις συνδέσεις της μέσα από το υλικό που έχει μια συνάφεια με τη δημιουργία, την πορεία και τη φθορά. Η τελευταία είναι το πραγματευόμενο στοιχείο στην τέχνη του και αφορά κυρίως τον άνθρωπο μέσα από αφηρημένες φόρμες και κινήσεις.
Δίνη και Περιφρόνηση
Georgia
Collage
Κάποιος μπορεί ή όχι να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει συνενοχή σε πολλές μορφές. Δεν είναι απλώς εντάξει να χύσετε ένα ποτό από ένα γυάλινο μπουκάλι και να το πιείτε από ένα πλαστικό κύπελλο, αλλά να χρησιμοποιήσετε και ένα πλαστικό καλαμάκι. Εάν αντισταθείτε, τότε θεωρείστε περίεργος. Τι γίνεται με τη γνώση του ότι το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, δεν έχει πλέον ένα φτηνό, ενεργειακά αποδοτικό τρόπο για να ανακυκλώνει το πλαστικό, και ότι πολλά από αυτά τα πλαστικά καταλήγουν στη θάλασσα; Και όταν μια φάλαινα πεθαίνει από ένα πλαστικό καλαμάκι, ήταν αυτό το δικό σας καλαμάκι; Σε ποιο σημείο φτάνουμε στη συνειδητοποίηση ότι αυτό που θεωρείται «σωστό” δεν είναι πάντα σωστό; Μια εγκατάσταση από κολλάζ, ακρυλικού υλικού και συλλεχθέντων υλικών.
Soul Food
Γιαννούλη Χαλεπά, Χώρα, Τήνος
(Πρώην ταβέρνα «Ο κήπος”)
Σχετικά με τον χώρο
Η Τζόρτζια, η ιδρύτρια του SoulFood γεννήθηκε στη Τζαμάικα. Έζησε την ενήλικη ζωή της στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης. Κατά την πρώτη της επίσκεψη στην Ελλάδα, παρέμεινε για 6 εβδομάδες αντί για το ταξίδι 4 ημερών που σχεδίασε αρχικά. Όταν ρωτήθηκε "γιατί η Τήνος;”, απάντησε ότι “η Τήνος πήρε την απόφαση”. Το ταξίδι αυτό ξεκίνησε μια βροχερή μέρα στα Υστέρνια και οδήγησε εδώ. Είναι το πνευματικό παιδί της μάρκας Soul Sista και του καταστήματος lifestyle Xukuma (ένα κατάστημα σχεδίασης στη Νέα Υόρκη, το οποίο έκλεισε το 2008). Το Soul Food αντιπροσωπεύει έναν νέο τρόπο ζωής, έναν διαφορετικό τρόπο συνεργασίας με την τέχνη και τους καλλιτέχνες. Πιστεύει ότι οι καλύτερες συζητήσεις είναι αυτές οι οποίες είναι οργανικές. Το έργο αυτό δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τη βοήθεια και υποστήριξη του Νικόλαου Μαραγκού, του Αριστείδη Ντάλλα, του Κώστα Λαγού, του Θωμά Διαφα και πολλών άλλων.
Το ταξίδι του Ταύρου
Γιάνης Γιγουρτάκης
Η Άρτεμις είχε έναν αδελφό τον Απόλλωνα, τον θεό του ήλιου, της επιστήμης, της μουσικής και των τεχνών. Καθώς τα χρόνια πέρασαν, ο Απόλλων ήταν εξίσου ισχυρός και άρχισαν να τον λατρεύουν. Η προσφερόμενη εκείνη θυσία έλαβε τη μορφή της σημερινής προσφοράς «τάματος”. Από όλη την Ελλάδα, οι άνθρωποι πήγαιναν στο ιερό νησί της Δήλου, σταματώντας πρώτα για τελετουργικό εξαγνισμό στην Τήνο. Σήμερα, αν και ελαφρώς διαφορετικά, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί ταξιδεύουν στην Τήνο για να κάνουν μια προσφορά. Παρόμοια με την αρχαιότητα, αυτή η πράξη της προσφοράς προς μια γυναικεία θεότητα που αντιπροσωπεύει τα ίδια θέματα με το χθεσινό παρελθόν και η συγκεκριμένη πράξη του «τάματος”, μερικές φορές, βρίσκεται ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, το παρελθόν και το σήμερα, τη φαντασία και την πραγματικότητα.
TAMA Project
Νίκος Σιδέρης
Μελάνια σε χαρτοπετσέτες
Η ανάγκη του ανθρώπου να προσεγγίσει το Θείο υπάρχει σχεδόν από την αρχή του ανθρώπινου είδους. Η ελπίδα ή το επιθυμητό, ο πόνος ή η διαχείριση του θανάτου συχνά συναντούν το μεταφυσικό. Το Τάμα ως η έσχατη μεταφυσική δωροδοκία διαπραγματεύεται μία συμφωνία με την ανώτερη εξωτερική υπάρξη οικειοποιούμενο το αντίτιμο μέσω του τιμήματος. Η προσδοκία για απόκτηση ενυπάρχει στη λειτουργία της σκέψης μας και αποτυπώνεται ίσως σε όλες τις μορφές της κοινωνικής μας ζωής. Η ιδέα παρουσιάζεται ως μια σπουδή μελανιών πάνω στο ευτελές υλικό της χαρτοπετσέτας.
Εlle
Αγγελική Συμεωνίδη
Ακουαρέλες
Χρησιμοποιώντας έντονες γραμμές/χαράξεις και φόρμες μεταπλάσει σχηματικά τοπία σε μια πλοκή που δίνει έμφαση στη σχέση φύσης-αφαίρεσης.
Άτιτλα
Ριχάρδος Φώσκολος
Το υλικό με το οποίο κυρίως δουλεύει είναι το μέταλλο. Βρίσκει τις διαδρομές της ανθρωπότητας και τις συνδέσεις της μέσα από το υλικό που έχει μια συνάφεια με τη δημιουργία, την πορεία και τη φθορά. Η τελευταία είναι το πραγματευόμενο στοιχείο στην τέχνη του και αφορά κυρίως τον άνθρωπο μέσα από αφηρημένες φόρμες και κινήσεις.
Δίνη και Περιφρόνηση
Georgia
Collage
Κάποιος μπορεί ή όχι να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει συνενοχή σε πολλές μορφές. Δεν είναι απλώς εντάξει να χύσετε ένα ποτό από ένα γυάλινο μπουκάλι και να το πιείτε από ένα πλαστικό κύπελλο, αλλά να χρησιμοποιήσετε και ένα πλαστικό καλαμάκι. Εάν αντισταθείτε, τότε θεωρείστε περίεργος. Τι γίνεται με τη γνώση του ότι το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, δεν έχει πλέον ένα φτηνό, ενεργειακά αποδοτικό τρόπο για να ανακυκλώνει το πλαστικό, και ότι πολλά από αυτά τα πλαστικά καταλήγουν στη θάλασσα; Και όταν μια φάλαινα πεθαίνει από ένα πλαστικό καλαμάκι, ήταν αυτό το δικό σας καλαμάκι; Σε ποιο σημείο φτάνουμε στη συνειδητοποίηση ότι αυτό που θεωρείται «σωστό” δεν είναι πάντα σωστό; Μια εγκατάσταση από κολλάζ, ακρυλικού υλικού και συλλεχθέντων υλικών.
Soul Food
Γιαννούλη Χαλεπά, Χώρα, Τήνος
(Πρώην ταβέρνα «Ο κήπος”)
Σχετικά με τον χώρο
Η Τζόρτζια, η ιδρύτρια του SoulFood γεννήθηκε στη Τζαμάικα. Έζησε την ενήλικη ζωή της στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης. Κατά την πρώτη της επίσκεψη στην Ελλάδα, παρέμεινε για 6 εβδομάδες αντί για το ταξίδι 4 ημερών που σχεδίασε αρχικά. Όταν ρωτήθηκε "γιατί η Τήνος;”, απάντησε ότι “η Τήνος πήρε την απόφαση”. Το ταξίδι αυτό ξεκίνησε μια βροχερή μέρα στα Υστέρνια και οδήγησε εδώ. Είναι το πνευματικό παιδί της μάρκας Soul Sista και του καταστήματος lifestyle Xukuma (ένα κατάστημα σχεδίασης στη Νέα Υόρκη, το οποίο έκλεισε το 2008). Το Soul Food αντιπροσωπεύει έναν νέο τρόπο ζωής, έναν διαφορετικό τρόπο συνεργασίας με την τέχνη και τους καλλιτέχνες. Πιστεύει ότι οι καλύτερες συζητήσεις είναι αυτές οι οποίες είναι οργανικές. Το έργο αυτό δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τη βοήθεια και υποστήριξη του Νικόλαου Μαραγκού, του Αριστείδη Ντάλλα, του Κώστα Λαγού, του Θωμά Διαφα και πολλών άλλων.