Thursday, 12 July 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | Αθανάσιος Δραγγίας: Δείτε το διαφορετικό στην Τέχνη

Ο Αθανάσιος Δραγγίας είναι ένας νεαρός, εν πολλοίς αυτοδίδακτος καλλιτέχνης που ασχολείται με προσωπογραφίες οι οποίες είναι φτιαγμένες από κάρβουνο και μολύβι. Η δεύτερη σειρά έργων του  ολοκληρώθηκε μόλις το 2017 με θέμα "Η μετάβαση των Θεών", όπου κυριαρχεί ο τόνος του μαύρου και του λευκού. Τα έργα αυτά αφορούν την απεικόνιση της κάθε θεότητας ως μια πολύμορφη ιδέα και όχι όπως έχουν διατυπωθεί από την πλευρά της Θρησκείας. Είναι διάφορες θεότητες που έχουν "πεθάνει" λόγω των ανθρώπων, αφού είναι στο χέρι τους για το πως τις χρησιμοποιούν, τις αντιλαμβάνονται και τις αποδέχονται. "Όνειρο και στόχος ζωής, να παρακινήσω τους ανθρώπους να δουν με άλλο μάτι το διαφορετικό, την τέχνη", δήλωσε ο ίδιος σε statement με αφορμή έκθεση έργων του πέρυσι στην Θεσσαλονίκη.

Συνέντευξη στον Πάρη Καπράλο

Πότε και με ποια αφορμή συνειδητοποιήσατε οτι θέλετε να γίνετε καλλιτέχνης;
Η ενασχόληση μου με την ζωγραφική ξεκίνησε απο μικρή ηλικία, αρχικά ως χόμπι αλλα μετα ως ενας τρόπος διαφυγής απο οτι με απασχολούσε κατα την χρονική περίοδο της εφηβείας μου. Αφορμή για να συμμετέχω πιο ενεργά στην καλλιτεχνική μου φύση, στάθηκε ενα προσωπικό γεγονός που μου απόσπασε την προσοχή ως προς μια νέα αντίληψη πάνω στο θεμα της δημιουργίας. Κάθε μια μέρα ειναι μια διαφορετική μέρα την οποία βλέπω ως δημιουργική ημερα ενας λόγος ύπαρξης. Ετσι τα τελευταία χρόνια στόχος ειναι να παρακίνησω τους ανθρώπους να δουν το διαφορετικό την τέχνη.



Θεματολογικά που κινούνται τα έργα σας;
Συνήθως εμπνέομαι και δημιουργώ θεματικά έργα με μια ατομική ερμηνεία με βάση το τι αντιπροσώπευει ξεχωριστά ο κάθε πίνακας και με μια συλλογική, όπου δένει με αρμονία το σύνολο των έργων. Η τελευταία σειρά έργων μου έχει ως τίτλο "Η μετάβαση των θεων" όπου κυριαρχεί η χρωματική επιλογή του λευκού και του μαύρου ως μια διπολική συσχέτιση με τις πρωταρχικές θρησκείες του ηλίου και της σεληνης. Τα έργα αυτα αφορούν την απεικόνιση της κάθε θεότητας ως μια πολύμορφη ιδεα και όχι όπως έχουν διατυπωθεί απο την πλευρά της θρησκείας. Ειναι θεότητες απο διαφορετικές εποχές απο εναν τρόπο αντίληψης των ανθρώπων εκφράζοντας τους προβληματισμούς τους και τις ανάγκες τους μέσα απο αυτές.  Τα θέματα μου πηγάζουν απο προβληματισμούς μου, αναζητήσεις, ενασχολήσεις και συναισθήματα.

Ως προς τα μέσα/υλικά αποτύπωσης έχετε πειραματιστεί πριν καταλήξετε στα υλικά των τελευταίων σειρών σας;
Υπάρχει μία συνεχόμενη εξέλιξη στην χρήση των υλικών με νέες ιδέες και τεχνοτροπίες για να επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εχω πειραματιστεί με διαφορά υλικά όπως το κάρβουνο, λαδομπογιές νερομπογιές, τέμπερα, πλαστικό χρώμα πάνω σε επιφάνειες χαρτιού, ξύλου και καμβά.
Αυτο το χρονικο διάστημα χρησιμοποιώ ιδιαίτερα το πλαστικό χρώμα πάνω σε καμβά, χωρίς να εχω κατασταλάξει στα μέσα, διότι προσπαθώ με κάθε τροπο να αξιοποιώ ό,τι βρίσκεται στον δρόμο μου.

Ποια ειναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στο ευατό σας ως ζωγραφος;
Πριν λίγα χρόνια ενα είδος πρόκλησης ηταν η εκμάθηση αγιογραφίας ηταν κατι εντελώς πρωτόγνωρο για εμενα με βάση τα όσα γνώριζα. Τωρα ειναι η ιδια η αλλαγή που πραγματοποιείται μέσα στον χρόνο χωρίς να χάσω τον χαρακτήρα μου στην ζωγραφική. Ωστόσο μια μελλοντική πρόκληση θα ηταν η δημιουργία ενός πανομοιότυπου έργου μου.

Απο ποιους ζωγράφους και άλλους καλλιτεχνικούς δημιουργούς σε κάθε μορφή και έκφανση των τεχνών θα λέγατε οτι έχετε επιρροές;
Μου αρέσουν οι κλασικοί ζωγράφοι, αλλα Θαυμάζω εναν καλλιτέχνη τον Βίνσεντ βαν Γκογκ, για τον τροπο αναπαραστασης του χαρακτήρα του στα έργα του, χωρίς να επηρεάζομαι απο αυτα αλλα και ίσως για κάποια προσωπικά στοιχεία που μπορεί να βλέπω κοινά με τον εαυτό μου.
Οι επιρροές μου για την κάθε απεικόνιση ενός πινακα ειναι διαφορετικές, είτε απο μια ανάμνηση, απο μια εικόνα, ήχο και μυρωδιά. Απο την έμπνευση μέχρι την υλοποίηση του έργου ακολουθεί μια ολόκληρη διαδικασία, θα το παρομοίαζα ως ένα μικρό <<τελετουργικό>>.
Η συλλογή των υλικών, η φαντασίωση  της πραγμάτωσης για την ολοκλήρωση του έργου. Ειναι μια ενθουσιώδης διαδικασία όπως ενας ερωτευμένος με το αντικείμενο του πόθου του, έτσι και ενας καλλιτέχνης με τον καμβά του.

Επιδιώκετε συνέργειες με άλλους εικαστικούς καλλιτέχνες, και την αλληλεπίδραση που μπορούν αυτές να επιφέρουν;
Πιθανών μελλοντικά να ακολουθούσα μια συνεργασία αλλα μέχρι τωρα λειτουργώ καλυτερα μόνος μου, σίγουρα μια τέτοια ενέργεια θα επιφέρει θετικό αποτέλεσμα απο την άποψη αλληλεπίδρασης με εναν άλλον εικαστικό, αλλα και το να μαθαίνεις και να γνωρίζεις νέους ανθρώπους ειναι πολυ σημαντικό στις ημέρες μας, γιατί η ιδια η κοινωνία ειναι κλειστή λογω κρίσης των διαπροσωπικών σχέσεων όπως και ενας καλλιτεχνικός χώρος.

Υπάρχουν αλλα είδη τέχνης ή παραγωγής πολιτισμικού περιεχομένου (κινηματογράφος, πεζογραφία, ποίηση, θέατρο, μουσική κλπ) που σας επηρεάζουν ή και σας προκαλούν να συνδειαλεχθείτε μαζι τους στο έργο σας;
Τα είδη τέχνης που με επηρεάζουν ειναι ενα κείμενο μέσα απο την έρευνα που κανω για κάθε πίνακα, όπως και η μουσική. Ενα είδος ποίησης ή κειμένου θα έλεγα οτι ειναι ενας τρόπος συμπλήρωσης του κάθε έργου μου. Το οποίο εντάχθηκε στην τελευταία σειρά των έργων μου. Οι λέξεις ειναι δύσκολο στο να εκφράσουν μια εικόνα αλλα όσον αφορά την ποίηση ειναι συναίσθημα.

Συχνά διαχωρίζεται απο ορισμένους καλλιτέχνες η εμπορικότητα η πώληση των έργων τους απο την αποδοχή του κοινού, σαν να ηταν δυο ξέχωρα και διαφορετικά πραγματα. Συντάσσεστε με αυτήν την άποψη;
Ο καθένας το κρίνει απο την δίκη του οπτική γωνία. Ειναι δυο διαφορετικά πραγματα, διότι ενας καλλιτέχνης χρειάζεται να ζωγραφίζει για τον ιδιο του τον ευατό χωρίς να έχει ως πρώτο στόχο την επιτυχία και την πώληση των έργων του. Η εμπορευματοποιημένη τέχνη με στόχο την δημιουργία για να αρέσει στο κοινό με βρίσκουν αντίθετο, ο δικός μου στόχος ειναι να μεταφέρω την ιδεολογία μου στο κοινό, την διαφορετικοτητα.

Αν ενας έφηβος σας πει οτι θέλει να γίνει εικαστικός, τι θα τον συμβούλευατε να προσέξει/περιμένει;
Θα τον ενθάρρυνα να ασχοληθεί με τον εαυτό του με το τι του αρέσει, να ζωγραφίζει συνέχεια και να μην σταματήσει ποτέ και για κανέναν λόγο. Θα του ελεγα να προσέξει την συμπεριφορά και την στάση του απέναντι στο κοινό χωρίς να χάσει τον χαρακτήρα του. Να περιμένει οτι θα προκύψουν πολλές δυσκολίες γιατι η εποχή που ζούμε δεν διευκόλυνει την πρόοδο της τέχνης.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός