Saturday, 9 June 2018

Πέλλα. Γεω-μετρία

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας, σε συνεργασία με τον Δήμο Πέλλας, σας προσκαλεί στην Ημερίδα «Πέλλα. Γεω-μετρία», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018, από τις 10.30 έως τις 17.00.  Η ημερίδα οργανώνεται στο πλαίσιο της ομότιτλης Περιοδικής Έκθεσης Σύγχρονης Κεραμικής που θα φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο από τις 16 Ιουνίου 2018 έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2018. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν μετά το πέρας της Ημερίδας, στις 19.00. Στην έκθεση περιλαμβάνονται κεραμικά έργα από εικοσιένα κεραμίστες από την Ελλάδα, την Κίνα, την Ινδία, την Τυνησία, την Τουρκία και την Ουγγαρία, που εμπνεύστηκαν από την ιστορία της Μεγάλης Πρωτεύουσας του Μακεδονικού βασιλείου, από το έργο των ανώνυμων κεραμέων και κοροπλαστών που έζησαν και δημιούργησαν στην αρχαία Πέλλα την εποχή του Αλεξάνδρου και από τις τεχνικές κατασκευής των αγγείων που βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας.




Πρόγραμμα Ημερίδας

  • 10.30 Χαιρετισμός από την Δρ. Ελισάβετ-Μπετίνα Τσιγαρίδα, Αρχαιολόγο, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας.
  • 10.35 Εισαγωγή από την κ. Αγγελική Παπαδοπούλου, Κεραμίστρια, εκπαιδεύτρια.
  • 10.40 Δρ.Ελισάβετ-Μπετίνα Τσιγαρίδα, Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας,
    Η κεραμική παραγωγή στη μεγάλη πρωτεύουσα του μακεδονικού βασιλείου.
  • 10.55 Γιώργος Βαβάτσης, Κεραμίστας (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικoύ του έργου.
  • 11.10 Κατερίνα Γιάννακα, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 11.25 Μάνος Καλαμένιος, Κεραμίστας (Ελλάδα-Αγγλία),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 11.40 Μυρτώ-Δανάη Κόλλια, Κεραμίστρια (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 11.55 Βασίλης Παπαϊωάννου, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του έργου της Ομάδας «Κεραμέων Ίχνη».
  • 12.10 Ιωσηφίνα Κοσμά, Κεραμίστρια (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 12.25 Έκτορας Μαυρίδης, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 12.40 Αγγελική Παπαδοπούλου, Κεραμίστρια, εκπαιδεύτρια (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 12.55 Βασίλης Παπαϊωάννου, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 13.10-14.10 Διάλειμμα
  • 14.10 Νίκος Σκλαβενίτης, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 14.25 Βασιλική Φράγκου, Κεραμίστρια (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 14.40 Ηλίας Χριστόπουλος, Κεραμίστας (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 14.55 Θεοδώρα Χωραφά, Καλλιτέχνης (Ελλάδα),
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 15.10 Amal Khemachem, Κεραμίστρια (Τυνησία),
    The potter, the nature, and the time - Παρουσίαση της Κεραμικής στην Τυνησία.
  • 15.25 Vinod Daroz, Καλλιτέχνης (Ινδία),
    Παρουσίαση του προσωπικού του έργου.
  • 15.40 Leman Kalay, Καλλιτέχνης (Τουρκία), Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Kyung Hee University της Κορέας,
    Παρουσίαση του προσωπικού της έργου.
  • 15.55 Simon Zsolt Zozsef, Καλλιτέχνης (Ουγγαρία),
    Σκληρή-Απαλότητα. Εξέλιξη της τεχνικής των εκμαγειών και της χύτευσης.
  • 16.10 Li Xue, Καλλιτέχνης (Κίνα), Καθηγήτρια στο JCI, Ινστιτούτο Κεραμικής του Jingde-zhen,
    Παρουσίαση προσωπικού της έργου. Παρουσίαση του JCI.
  • 16.25 Shen Min, Καλλιτέχνης (Κίνα), Επιμελήτρια Έκθεσης,
    Παρουσίαση του προσωπικού έργου της, Installations.
  • 16.40 Jackson Li, Καλλιτέχνης (Κίνα), Διευθυντής του SANBAO, Jingdezhen,
    SANBAO Jingdezhen, Xishuanbana Yuanan, video.
  • 16.55 Αγγελική Παπαδοπούλου (Ελλάδα), Κεραμίστρια, εκπαιδεύτρια,
    Για μια προσέγγιση στο μέλλον της κεραμικής, 3D πραγματικότητες.
Ολοκλήρωση Ημερίδας. Συμπεράσματα
19.00: Εγκαίνια της Έκθεσης

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός