Thursday, 31 May 2018

Το τραπέζι των αφηγήσεων: Κατερίνα Ζαχαροπούλου

Μία έκθεση διεθνών καλλιτεχνών: Οι καλλιτέχνες από Ελλάδα, Η.Π.Α. και Κορέα είναι οι εξής: Eozen Agopian, Roya Amigh, Μαρία Ανασάζη, Λυδία Βενιέρη, Long-bin Chen, Angiola Churchin, Joan Giordano, Γιώργος Γιώτσας, Χριστόφορος Δουλγέρης, Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Ho Han, Ran Hwang, Τίνα Καραγεώργη, Μαρία Καραμήτου, Μαριγώ Κάσση, Ειρήνη Λιναρδάκη, Δέσπω Μαγκώνη, Renee Magnanti, Lu Mei, Ελένη Μυλωνά, Bill Pangburn, Vincent Parisot, Gahae Park, Λίλα Πολενάκη, Yun Ku Sang, Hoyoon Shin, Insoo Shin, Xin Song, Κωνσταντίνος Σταματίου, Mary Ting και το Hanji paper group: Jinei Cho, Young Joo Im, Keumsuk Park, Seonae Kim, Booduck Lee, Jaesu Um, Yang Bae Jun.  Συμμετοχική performance Το τραπέζι των αφηγήσεων: Τη βραδιά εγκαινίων της έκθεσης η εικαστικός Κατερίνα Ζαχαροπούλου, θα υποδεχθεί το κοινό με τη συμμετοχική performance Το τραπέζι των αφηγήσεων, στον χώρο που θα βρίσκεται το συγκεκριμένο έργο.  Το κοινό καλείται να "αποκαλύψει" σταδιακά ένα, ένα τα αντικείμενα, μινιατούρες που θα βρίσκονται αμπαλαρισμένα στο Τραπέζι ενώ κάθε αποκάλυψη συνοδεύεται από μία μνήμη-αφήγηση των συμμετεχόντων. Στο τέλος της περφόρμανς ολοκληρώνεται η εικόνα του Τραπεζιού των Αφηγήσεων και θα παραμείνει έτσι σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Σε αντίθεση με τις 2 προηγούμενες περφόρμανς και εγκαταστάσεις του έργου το 2017, αρχικά στη ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ που είναι και παραγωγός του έργου, και ύστερα στην 6η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, με θέμα τις Φαντασιακές Εστίες, το έργο φτάνει "αμπαλαρισμένο" σε αυτόν τον 3ο του σταθμό στο Ρέθυμνο, στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ και στην έκθεση Χάρτινο το Φεγγαράκι (Paper Moon). Θα αποκαλυφθεί σταδιακά από το κοινό και θα εστιάσει στην ουτοπία των επιθυμιών, το εφήμερο των κατοικήσεων και την μετακόμιση - μετακίνηση ως συνθήκη των καιρών. Τα χαρτιά του αμπαλάζ των επίπλων είναι προστασία και διαφύλαξη ενώ περιτυλίγουν τη μνήμη, και η απο-κάλυψή τους δίνει μια δεύτερη ευκαιρία να ταξινομηθεί η ζωή και να σημάνει επανεκκίνηση του βίου με τις ουτοπίες, τα ψέματα και τις αλήθειες του.  Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός