Wednesday, 23 May 2018

"Επίμονη Τέχνη" τον Ιούνιο στην Θεσσαλονίκη

Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια του αδιαμεσολάβητου project εικαστικών καλλιτεχνών “Επίμονη Τέχνη” που θα διεξαχθεί την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018 στις 19.00 (επτά το απόγευμα) στο Μπενσουσάν Χαν (Εδέσσης 6, 54625, Άνω Λαδάδικα Θεσσαλονίκης).

"Με την πεποίθηση ότι η Τέχνη πρέπει να παρεμβαίνει σε κρίσιμους καιρούς, και με την ανάγκη μας ως καλλιτέχνες να εκφράσουμε τα ανομολόγητα από τους πολλούς, να εκφραστούμε αλλά και να τοποθετηθούμε στον δημόσιο  χώρο με την Τέχνη μας, σας προσκαλούμε να τιμήσετε την έκθεση μας με την παρουσία σας στο project “Επίμονη Τέχνη” στο Μπενσουσάν Χαν. Η “Επίμονη Τέχνη” είναι μία ομαδική έκθεση χωρίς μεσάζοντες, μια συλλογική έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών διάρκειας μίας ημέρας, στην οποία επιλεγμένοι καλλιτέχνες  ανάμεσα από τους ανθρώπους που θεωρώ ότι μας δένουν ίδια ιδανικά και συναντηθήκαμε με όχημα την Τέχνη θα συνεκθέσουμε χωρίς καμία απολύτως δέσμευση και με την απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη ελευθερία που πρέπει να διέπει την πραγματική Τέχνη, σε πείσμα των εγκαθιδρυμένων συμφερόντων που κατακεραυνώνουν την δημιουργικότητα μας. Μια τέχνη επίμονη, την δική μας τέχνη. Το Μπενσουσαν Χαν γίνεται αφορμή έκφρασης και δράσης για καλλιτέχνες που επιμένουν. Το παλιό χάνι των Άνω Λαδάδικων, κτίριο εξαιρετικής εσωτερικής αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα είναι ένας από τους πιο δραστήριους εναλλακτικούς χώρους σε πολιτιστικές δράσεις της Θεσσαλονίκης. Χώρος εντυπωσιακά όμορφος και πολυμορφικός, με μεγάλη απεύθυνση στους φιλότεχνους της πόλης, επελέγη για να φιλοξενήσει την έκθεση μας", επισημαίνει στην δήλωση που συνοδεύει την ανακοίνωση της έκθεσης  η εικαστικός Χρύσα Μπαρζόκα, που διοργανωσε την "Επίμονη Τέχνη" και σε μια σύλληψη της οποίας βασίστηκε  όλη η διοργάνωση.

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Add my view, Γιάννης Αδαμόπουλος, Λιλίκα Αρνάκη, Αντωνία Γκαμπούρα, Κατηφένια Ζαφειριάδου, Αλέξανδρος Καρόζας,  Πέλα Κονταξή, Κέλλυ Κοντζαμάνη,  Βαγγέλης Κουμπής, Δώρα Κουσίδου,  Φανή Μουστακίδου, Χρύσα Μπαρζόκα, Μαριλένα Μπιτζάνη, Μαρία Μπόζια, Φωτεινή Μπουχάρα, Δημητρης Ρίμπας,  Κατρίν Σιδηροπούλου, Μιχάλης Σισμανίδης, Σοφία Στρατινάκη, Ιορδανης Ποιμενίδης,  Γεωργία Τρούλη, Παναγιώτης Φτάρας,  Στέλλα Χαβιαροπούλου.

Την παρουσία τους στην έκθεση επιμελούνται οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και μονάχα οι ίδιοι είναι οι αρμόδιοι να μιλήσουν με, αλλά και για το έργο τους! Μην διστάσετε να απευθυνθείτε στους δημιουργούς για κάθε πληροφορία, παρατήρηση, σχόλιο.

Η "Επίμονη Τένχη" διοργανώνεται με την χορηγική συμβολή του Οινοποιείου Κεχρής, των ζαχαροπλαστείων Παπασωτηρίου, του εστιατορίου & wine bar "Petit Palais" και του "Petit Canteen", του  Thalatta Kalamitsi Village Camp.

Περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες της τελευταίας στιγμής θα δημοσιεύονται εως και την ημέρα διεξαγωγής ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός