Friday, 18 May 2018

Be there! «Στον δρόμο»: Έκθεση φωτογραφίας «Φωτοπόροι» & «Φ» στις 25 Μαΐου στην Θεσσαλονίκη

Ομαδική έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Στον δρόμο» των μελών των Φωτογραφικών Ομάδων «Φωτοπόροι» και «Φ» θα πραγματοποιηθεί στον Πολυχώρο Εικόνας Κούνιο, από τις 25 Μαΐου ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018. Με την έκθεση αυτή, που θα διαρκέσει όλο το καλοκαίρι, κλείνει η φετινή σεζόν των διοργανώσεων του Πολυχώρου Εικόνας Κούνιο, ολοκληρώνοντας το πλούσιο εκθεσιακό της πρόγραμμα. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, έτσι και φέτος, επιχειρούμε να θεσμοθετήσουμε μια μεγάλη έκθεση / παραγωγή με πολλές συμμετοχές, που να γίνεται κάθε χρόνο μετά το τέλος των σεμιναρίων. Η φετινή έκθεση περιλαμβάνει 198 φωτογραφίες, από 66 μέλη των ομάδων, που παρουσιάζουν την άποψή τους για το θέμα, μέσα από portfolios 3 φωτογραφιών. Το ζητούμενο ήταν, το κάθε μέλος μας να δείξει από ένα portfolio, με λήψεις που προκύπτουν «στον δρόμο», όπως λήψεις που περιλαμβάνουν δρόμους στην πόλη ή στο ύπαιθρο, κομμάτια της πόλης, κτήρια, λεπτομέρειες και στιγμιότυπα με ανθρώπους.

Η Φωτογραφική Ομάδα «Φωτοπόροι» του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου πρωτοσυστάθηκε τη δεκαετία του 1980 στον Δήμο, όπου και λειτούργησε για μερικά χρόνια. Επαναλειτουργεί από τον Οκτώβρη του 1996 στο Πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου, με δάσκαλο και συντονιστή τον Τάσο Σχίζα. Μετά από σταθερή και ενεργή πορεία πολλών χρόνων έχει εξελιχτεί σε μια σημαντική Λέσχη φωτογραφίας, που συμβάλει δυναμικά στα φωτογραφικά δρώμενα της πόλης. Παρουσιάζει συστηματικά ατομικές εκθέσεις των μελών της και ομαδικές θεματικές εκθέσεις - παραγωγές στη Θεσσαλονίκη, σε άλλες πόλεις της χώρας και στο εξωτερικό. Από το 2006 διοργάνωνε για τέσσερα χρόνια ένα φεστιβάλ φωτογραφίας με πολλές ατομικές εκθέσεις των μελών της στα Καφέ Μπαρ της Θεσσαλονίκης και από το 2010 διοργανώνει σε συνεργασία με άλλες ομάδες και φορείς το Contrast / Αντίθεση: Φεστιβάλ Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

Η Φωτογραφική Ομάδα «Φ» αποτελεί μια νέα δραστήρια ομάδα φωτογραφίας, που προέκυψε κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν στον Πολυχώρο Εικόνας Κούνιο από τον Τάσο Σχίζα από τον Οκτώβριο του 2011 ως σήμερα. Αριθμεί αρκετά μέλη που παρακολουθούν τα διάφορα σεμινάρια, ενώ παράλληλα λειτουργεί Λέσχη φωτογραφίας με μηνιαίες συναντήσεις των μελών της. Στα λίγα χρόνια λειτουργίας της έχει πραγματοποιήσει 11 ομαδικές εκθέσεις, ενώ μέλη της έχουν κάνει ατομικές εκθέσεις και έχουν συμμετάσχει σε άλλες ομαδικές εκθέσεις / παραγωγές.

Συμμετέχουν τα παρακάτω μέλη: Κωνσταντίνος Αλειφέρης, Μαρίνα Ανθίμου, Δέσποινα Αποστολίδου, Νικόλαος Αποστολίδης, Όλγα Αραμπατζόγλου, Λευτέρης Αρσλάνογλου, Στέλιος Βανδήρας, Δημήτρης Βασίλογλου, Γιώργος Βλάχος, Φωτεινή Βλάχου, Αναστασία Γιαννοπούλου, Adriana Guda, Κατερίνα Δαούλκα, Πολύκαρπος Δουμπαλακίδης, Ευαγγελία Δουρβαδάνη, Έφη Ζερμπούλη, Νατάσα Ζησοπούλου, Ρένα Θωμαΐδου, Αναστασία Ιορδάνου, Γιάννης Κακτσής, Θώμη Καλημέρη, Δημήτρης Κανονίδης, Κατερίνα Καριζώνη, Ιλόνα Καρκαδά, Χριστίνα Κεσεσίδου, Ειρήνη Κιάου, Κανέλλα Κληματσίδα, Γιώτα Κοροβίνη, Αγάπη Κοσμίδου, Στέλιος Κουγιουμτζης, Αποστόλης Κούκης, Δημήτρης Κουμαντζιάς, Ντίνα Κυριάκου, Ελένη Λαζαρίδου, Κυριάκος Λαφτσίδης, Ειρήνη Λαχανά, Ελευθερία Μαδεντζίδου, Αναστασία Μιχαήλογλου, Σωτήρης Moυσλόπουλος, Δημήτρης Νενάδης, Δημήτρης Νικοδέλης, Κυριάκος Οικονομίδης, Νέλη Οικονόμου, Γιώργος Παναγιωτόπουλος, Μιράντα Παπαδοπούλου, Θωμάς Παπακώστας, Αντώνης Παπαστεργιόπουλος, Μαρία Πέκου, Anna-Gaelle Piquet, Χρύσα Προύσαλη, Ελευθερία Σελίνη, Ελευθερία Σιδερά, Μιλτιάδης Σταμπλιάκας, Βαρβάρα Στρατινάκη, Σοφία Στρατινάκη, Ιωάννης Σπανόπουλος, Νόπη Σωτηριάδου, Μανουήλ Τζιβανόπουλος, Μαρία Τσαούση, Πάρης Τσιλικάκης, Iωάννης Τσούκαλης, Παναγιώτης Τσούτσας, Γιώργος Φραντζής, Κατερίνα Χατζηαβράμογλου, Ιωάννα Χατζηιωάννου, Κορίνα Ψάλτου.
Επιμέλεια: Τάσος Σχίζας

Εγκαίνια: Παρασκευή 25 Μαΐου στις 6:00
Διάρκεια: 25 Μαΐου – 30 Σεπτεμβρίου 2018
Ωράριο λειτουργίας: Δευτ. Τετ. 9:00-17:00, Τρ. Πεμ. Παρ. 9:00-21:00, Σαβ. 9:00-16:00, Κυρ. κλειστά

Φωτογραφική Ομάδα «Φωτοπόροι»

«Φ» Ομάδα Φωτογραφίας


Πολυχώρος Εικόνας Κούνιο
Κομνηνών 24 (Λουλουδάδικα) τηλ. 2310 271003

Φωτογραφικό Είδωλο
2310 638447

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός