Monday, 18 December 2017

Πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς για το Meet the Artist Weekender

H Myro Gallery απευθύνει ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για να στείλουν έργα τους με τα οποία θα ήθελαν να συμμετέχουν στην αδιαμεσολάβητη έκθεση της “Meet the Artist Weekender” η οποία θα λάβει χώρα το Σάββατο 13, Κυριακή 14 και Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018 στους χώρους της. Οι καλλιτέχνες θα πρέπει να αποστείλουν έργα τους που προτίθενται να εκθέσουν, εφόσον επιλεγούν, σε καλές και μεγάλες φωτογραφίες σε αρχεία φωτογραφίας (JPG), ενώ σε ξεχωριστό αρχείο κειμένου (Word Document), θα πρέπει να αποστείλουν σύντομο βιογραφικό τους σε μορφή κειμένου, στο ποποίο πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τα στοιχεία επικοινωνίας (απαραίτητα κινητό τηλέφωνο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταυδρομείου). Οι καλλιτέχνες μπορούν να υποβάλλουν μέχρι 5 έργα. Τις προτάσεις σας αποστέλετε υπόψιν του Επιμελητή της Myro Gallery κ. Πάρη Καπράλου στο email paris.kapralos@gmail.com σημειώνοντας στο θέμα του “Ενδιαφέρον συμμετοχής στο Meet the Artist”. Προθεσμία υποβολής μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου 2017.



To project “Meet the Artist” είναι βραχεία έκθεση τριών ημερών στόχος της οποίας είναι να φέρει σε απευθείας επαφή τους φιλότεχνους με τους δημιουργούς - καλλιτέχνες.  Το Meet the Artist είναι μία αδιαμεσολάβητη συνάντηση των καλλιτεχνών που φιλοξενεί από το 2013  η Myro Gallery.   Η έκθεση στο πλαίσιο του project είναι απολύτως αδιαμεσολάβητη. Οι καλλιτέχνες επιλέγουν μία ή περισσότερες  από τις  αριθμημένες θέσεις του σχεδιαγράμματος που ακολουθεί  και προβάλλουν τα έργα τους με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι, χωρίς την  μεσολάβηση Επιμελητή, αλλά με τήρηση βασικών κανόνων της γκαλερί αναφορικά με την χρήση των χώρων και την αξιοποίηση υλικών. Στην διάρκεια του project δεν ολοκληρώνονται πωλήσεις και η γκαλερί δεν προχωρεί στην πώληση έργων για λογαριασμό των καλλιτεχνών,  ενώ δεν έχει καμία απαίτηση προς τους καλλιτέχνες,  κατόπιν της λήξης της έκθεσης. 

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η Myro Gallery ανήκει στις επιχειρηματικές δραστηριότητές του Σταύρου Μυρωνίδη. Ιδρύθηκε το 2011 στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Κέντρο όλων των δραστηριοτήτων είναι ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House, οι  εγκαταστάσεις του οποίου βρίσκονται στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής  - Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Το κτήμα που περιβάλλει τις εγκαταστάσεις στεγάζει το Πάρκο Σύγχρονης Γλυπτικής της Greek Marble Initiative, όπου λαμβάνουν χώρα τα ομώνυμα διεθνή Συμπόσια. Στον οίκο λαμβάνουν χώρα δημοπρασίες, στεγάζονται συλλογές, Τέχνης, Αντικών και Συλλεκτικών Αντικειμένων, και εδράζεται ο κλάδος των δραστηριοτήτων Real Estate (Myrό Real Estate) με εξειδίκευση σε πωλήσεις διακεκριμένων ακινήτων.  Χώροι του συγκροτήματος διατίθενται για  Artist Residencies και σε επιλεγμένα τρίτα μερη για εκδηλώσεις. Εξάλλου, ο περιβάλλον χώρος διατίθεται για φωτογραφίσεις και κινηματογράφιση.    Περισσότερα για τις δραστηριότητες του  Myrό Antiques House  μπορείτε να ανακαλύψετε  στην ιστοσελίδα: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός