Monday, 13 November 2017

Θανάσης Παππάς: "Pinta", σε επιμέλεια Θάλειας Στεφανίδου

Ατομική έκθεση του Θανάση Παππά παρουσιάζεται στην γκαλερί της Θεσσαλονίκης Artis Causa με εγκαίνια την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017, ώρα 20:00.

"Pinta ήταν μία από τις τρεις καραβέλες του Χριστόφορου Κολόμβου στην πρώτη του απόπειρα προς τα δυτικά. Ρinta σημαίνει στα ισπανικά επιφάνεια ζωγραφισμένη ή απλά σκεπασμένη με χρώματα. Κάνοντας εύλογους  συνειρμούς  και δημιουργώντας νοηματικές ακολουθίες πάνω στη λέξη, αναφορικά στη συγκεκριμένη καραβέλα του Κολόμβου, θα λέγαμε  πως η καραβέλα αυτή ήταν φροντισμένη στα φινιρίσματά της, όπως επίσης και καμουφλαρισμένη, ώστε να λειτουργήσει σαν ένα εικαστικό και υπαινικτικό όχημα για μια φιλόδοξη πλεύση εξερεύνησης. Pinta θέλησα να ονομάσω αυτή την ενότητα έργων του Θανάση Παππά, τόσο γιατί ο καλλιτέχνης δημιουργεί τις ζωγραφικές του επιφάνειες "καμουφλάροντας" εικόνες, ως σχεδιαστικά σπαράγματα από μουσειακά έργα παλαιότερων εποχών, όσο και γιατί παρόμοια με το ταξίδι της καραβέλας Pinta δυτικά, και ο Θανάσης Παππάς πήγε προς δυσμάς, παραμένοντας πολλά χρόνια στην Ισπανία, εκεί όπου, πολύ περισσότερο από την ΑΣΚΤ της Αθήνας, διαμόρφωσε αποφασιστικά το προσωπικό του εικαστικό ιδιόλεκτο", σημειώνεται σε απόσπασμα του κειμένου της Θάλειας Στεφανίδου, ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας της έκθεσης.


Στην έκθεση θα παρουσιαστούν ζωγραφικά έργα μεγάλων, μεσαίων και μικρών διαστάσεων με θεματικούς άξονες αναφορικά στη Χρυσή Εποχή της ιστορίας της Ισπανίας. Ο πλασματικός εικαστικός λόγος του καλλιτέχνη μεταφέρει τον απόηχο αυτής της Χρυσής Εποχής μέσα από επιλογές εμβληματικών προσώπων, αλλά και άλλων συμβολικών στοιχείων, τα οποία καθώς αφομοιώνονται στη ζωγραφική επιδερμίδα των τελάρων, παράγουν ένα διαχρονικό, σχεδόν αφηρημένο ζωγραφικό τοπίο, που πραγματεύεται έννοιες όπως η εξουσία, η κατάκτηση, η τόλμη… σε παλέτα χρυσίζουσα, με βαθιές ροδόχρωες  αποχρώσεις.

Η έκθεση θα έχει διάρκεια έως την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2017.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σάμος Σαντορίνη Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός