Monday, 20 November 2017

Έκθεση έργων του Άγγελου Ραζή στην Θεσσαλονίκη

Έκθεση έργων του Άγγελου Ραζή παρουσιάζει η Kapopoulos Fine Arts (Μορκεντάου 6, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310278144) από το Σάββατο 25 Νοεμβρίου  μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου 2017.  Στη ζωγραφική του Άγγελου Ραζή μικρά, παροπλισμένα καθημερινά αντικείμενα, αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο και αναδεικνύουν μοναδικά το εσωτερικό τους φως. Τα παλιά ξύλινα παιχνίδια, απομεινάρια μιας άλλης εποχής, τα πάνινα παπούτσια, μάρτυρες της ανθρώπινης απουσίας, οι ολοζώντανες νεκρές φύσεις, τα αγαπημένα καφενεία του, χώροι συνάθροισης που ακυρώνουν την μοναξιά, εκφράζουν τον ποιητικό ρεαλισμό του ζωγράφου. Όσο για τα διάπλατα ανοιχτά παράθυρα, με τις αποσπασματικές εικόνες των τοπίων, των λιμανιών, των δρόμων, δεν είναι παρά η ασίγαστη διάθεση του ζωγράφου να επικοινωνήσει και να συναντήσει το φως.Ο Άγγελος ΡαζήςΣπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Α.Σ.Κ.Τ. (1968-1973) με δάσκαλους τους Ν. Νικολάου και Κ. Γραμματόπουλο. Την περίοδο 1973-1980 έζησε στη Μήθυμνα της Λέσβου, όπου ασχολήθηκε με την αγιογραφία, και στην Troyes της Γαλλίας, όπου μελέτησε τη δυτική τέχνη.Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές εκθέσεις («Melusine», Troyes, Γαλλία, 1975 Stadttheater, Darmstad, Γερμανία, 1975- «Κοχλίας», Θεσσαλονίκη, 1981- «Σύγχρονη Χαρακτική», 1982 «Αριάδνη», Ηράκλειο, 1987 «Albet le», Βρυξέλλες, 1987,1993 «Αίθουσα Τέχνης Αθηνών», 1990,1995- «Ειρμός», Θεσσαλονίκη, 1991 «Αίθουσα Τέχνης Ηρακλείου», Ηράκλειο, 1992 Art Athina-«Ανεμος», 1992,1996 «Gloria», Λευκωσία, 1994 «Έψιλον», Θεσσαλονίκη 1995 «Έκφραση», 1995,1999 κ.α.) και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές (Ινστιτούτο Γκαίτε, θεσσαλονίκη, 1969 «Τέχνη», θεσσαλονίκη, 1970 «Ανεμος», 1982, 1986 «Σκουφά», 1987- «Τρίγωνο», 1988, 1998 Οι Καλλιτέχνες του Παρατηρητή, «Παρατηρητής», θεσσαλονίκη, 1990- Εικαστικές Διατυπώσεις του Χρόνου, «Αέναον», 1992 Το «Μεταφυσικό» στη Νεοελληνική Ζωγραφική, «Αέναον», 1996 κ.α.). Είναι μέλος του ΕΕΤΕ.

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00-14:30 και 17:30-21:00, Τετάρτη και Σάββατο 10:00-16:00.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός