Tuesday 20 June 2017

‘Ελλη Κουτσουκέλλη, Βαρβάρα Λιακουνάκου Μίλτος Μιχαηλίδης, Γιάννης Κονταράτος

Τρίτη 20 Ιουνίου 2017 - Την Πέμπτη 15 Ιουνίου παρουσίασε  στο φιλότεχνο κοινό η Μαρία Δημητριάδη θα στην Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης την έκθεση “Τα Καλύτερα 2016 – 2017 ”. Πρόκειται για μια επιλογή των καλύτερων έργων που εκτέθηκαν την περίοδο αυτή . Η έκθεση θα διαρκέσει μεχρι τον Οκτώβριο 2017.

Η Έλλη Κουτσουκέλλη εκθέτει έργα από κάρβουνο σε χαρτί μεγάλων διαστάσεων, τα οποία κινούνται ανάμεσα στην αναπαράσταση και στην ανεικονικότητα. Γραμμές μιας ακατάπαυστης, σχεδόν αυτόματης, γραφής αποτυπώνουν δαιδαλώδεις διαδρομές του χεριού που με τα ίχνη τους στο λευκό χαρτί περιγράφουν ανεξερεύνητα τοπία του νου.

Η Κουτσουκέλλη ζωγραφίζει εικόνες άχρονες, που η αναφορά τους σε μια νοητή τοπιογραφία δεν γίνεται μέσα από μια απεικονιστική διαδικασία αλλά προκύπτει εκ των υστέρων, μέσα από την ίδια τη ζωγραφική πράξη. Για τον λόγο αυτό τα φυλλώματα, τα βουνά, τα νερά, τα βράχια μοιάζει εδώ να αναδύονται μέσα από το ασυνείδητο και να σαρώνονται από ροές εσωτερικές, που μετασχηματίζουν μνήμες τοπίων σε αρχετυπικές εικόνες τόπων πνευματικών.

Η Βαρβάρα Λιακουνάκου παρουσιάζει μια ενότητα έργων μεγάλων διαστάσεων από λάδι με λαδοπαστέλ, και έργων σε χαρτί με στιλό μελάνης. Η ζωγραφική της κινείται εδώ ανάμεσα στο ασπρόμαυρο και στο έντονο χρώμα, ανάμεσα σε γλυπτικές μορφές και δονούμενες γραμμές, επιχειρώντας να ενώσει λάδια και σχέδια σε μια αμφίδρομη δημιουργική διαδικασία και αισθητική. Οι συνήθως δυαδικές μορφές της, σχεδόν σε φυσικό μέγεθος, αναδύονται από ένα φόντο μονοχρωματικό και προκύπτουν από τον τρόπο χειρισμού του χώρου και του φωτός. Χωρίς να αθροίζονται, τα ζευγάρια της μεταμορφώνονται σε ενιαίους όγκους, σε συμπλέγματα αδιαχώριστα, δοκιμάζοντας κάθε φορά να αποδώσουν στον μονολιθικό εναγκαλισμό τους το πλήρες και το αδιάσπαστο μέσα από τους μηχανισμούς μιας ένωσης τόσο ζωγραφικής όσο και ψυχικής.


Ο Μίλτος Μιχαηλίδης εκθέτει ζωγραφικά έργα , μεγάλων διαστάσεων, που απεικονίζουν καλοκαιρινά τοπία στα οποία απουσιάζει η ανθρώπινη μορφή. Κτίσματα, σημαδούρες , σημάδια, πατημασιές και διάφορα ίχνη στην άμμο είναι όμως τα στοιχεία που την υποδηλώνουν. Η απουσία του ανθρώπου στις ζωγραφικές επιφάνειες καθιστούν την συγκεκριμένη εικονογραφία αμφίσημη. Είναι τελικά αυτοί τόποι αναψυχής και διασκέδασης ή κάτι άλλο πιο ανησυχητικό έχει συμβεί εκεί;

Ο Γιάννης Κονταράτος στη νέα αυτή σειρά έργων του, εγκαταλείπει εν μέρει την ελλειπτικότητα και τη συγκρατημένη χρωματική γκάμα δίνοντας έμφαση σε αφηγηματικά στοιχεία, στα οποία ενεργό ρόλο παίζει η χρήση του σαφώς καθορισμένου περιγράμματος των μορφών και το καθαρό χρώμα. Απρόσωπες ανθρώπινες φιγούρες αντικρίζουν ή αποστρέφονται η μία την άλλη σε ακαθόριστη μεταξύ τους σχέση, ενώνονται ή προβάλλουν μέρος μόνο των σωμάτων τους. Η αμφισημία και η θεματική απροσδιοριστία εντείνει την αινιγματική υπόσταση των έργων και εναπόκειται στον θεατή να διακρίνει τα όρια μεταξύ δράματος και ειρωνείας και να αποφασίσει αν τα διαγραφόμενα σώματα δρουν ή στέκονται απαθή, μας παρατηρούν ή μας απευθύνονται.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Berlin Books&Manuscripts Bulgaria Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina France Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Milano Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Piraeus Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Santorini Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Ερέτρια Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κύθηρα Κύθνος Κως Λάρισα Λέρος Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα