Γεωργία Σαγρή, Το Μοντέλο της Αντιγόνης - Coda, 2016, performance. Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση, Νέα Υόρκη. |
Τι είναι μια performance; Ποια είναι η διαφορά της performance από τη θεατρική, μουσική, χορευτική ή κινηματογραφική παράσταση; Πότε και πώς χρησιμοποιεί η performance άλλα καλλιτεχνικά μέσα και γιατί; Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε ένα έργο τέχνης (ζωγραφική, γλυπτική, εγκατάσταση, βίντεο) και ένα επιτελεστικό έργο; Υπάρχουν τρόποι για να φτιαχτεί ένα επιτελεστικό έργο και ποιές είναι οι διαφορές προετοιμασίας του απο μία παράσταση; Πότε χρειαζόμαστε σκηνικά και κοστούμια για μία performance; Ενα κομμάτι επιτέλεσης χρειάζεται τελικά προετοιμασία; Ο όρος performance ξεκίνησε να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά για να περιγράψει κάθε ζωντανή καλλιτεχνική εκδήλωση που περιελάμβανε ποιητές, μουσικούς, κινηματογραφιστές, κλπ. Στη δεκαετία του 1970 ο όρος χρησιμοποιείται ευρέως για να περιγράψει ό,τι είναι ζωντανή παράσταση.
Το εργαστήριο οργανώνεται σε τρία μέρη και περιλαμβάνει:
1) Σωματικές και φωνητικές ασκήσεις
2) Έρευνα δράσεων εντός και εκτός της αίθουσας του εργαστηρίου (θα διερευνηθούν θέματα ηχητικής καταγραφής και σύνθεσης)
3) Διάβασμα κειμένων, κριτική και δράσεις με σκοπό να καλλιεργηθεί η περιέργεια, η φαντασία και η συλλογική ανταπόκριση των συμμετεχόντων.
Το εργαστήριο πραγματοποιείται στις 26-27 Νοεμβρίου και 3-4 Δεκεμβρίου, 10:00 π.μ. - 3:00 μ.μ., στο Σχολείον της Αθήνας- Ειρήνη Παππά (Πειραιώς 52, Νέο Φάληρο,). Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι πέντε ώρες κάθε μέρα (συμπεριλαμβάνονται 30 λεπτά διάλειμμα).
Για δηλώσεις συμμετοχής παρακαλούμε να στείλετε το όνομά σας, το βιογραφικό σας, στοιχεία επικοινωνίας και ένα σύντομο κείμενο σχετικά με τους λόγους που θέλετε να συμμετάσχετε στο Εργαστήριο μέσω e-mail στο peiramatikiskini@n-t.gr έως τις 15 Νοεμβρίου. (http://www.n-t.gr/el/experimental/parallelactions/experimentaldocumenta/)
Η Γεωργία Σαγρή ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη και την Αθήνα. Σπούδασε μουσική στο Εθνικό Ωδείο, κατέχει πτυχίο απο την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας και μεταπτυχιακό από το Columbia University της Νέας Υόρκης. Κεντρικό στοιχείο της πρακτικής της είναι η συστηματική διερεύνηση της έννοιας της περφόρμανς ως ένα συνεχώς εξελισσόμενο πεδίο της κοινωνικής ζωής. Συχνά η δουλειά της χαρακτηρίζεται από τη διαρκή της εμπλοκή σε πολιτικά κινήματα, την πάλη και την επαναξιολόγηση των εννοιών της αυτονομίας, της ενδυνάμωσης και της αυτο-οργάνωσης. Η πρώτη της ατομική έκθεση σε μουσείο με τίτλο Mona Lisa Effect (2014) έγινε με την επιμέλεια του Adam Szymczyk. Πρόσφατες ομαδικές εκθέσεις και παρουσιάσεις έργων performance: Public Programs Documenta 14; Exercises on Freedom (curated by Paul B. Preciado), Manifesta 11, Zurich, Switzerland; The Eccentrics, Sculpture Center, New York; Secret Surface, KW Institute for Contemporary Art, Berlin; Bread and Roses, Museum of Modern Art in Warsaw, Warsaw. Έχει συμμετάσχει: 14th Istanbul Biennial 2015 Biennale de Lyon (2013), ProBio, Expo 1: New York, MoMA PS1, New York (2013) and the Whitney Biennial, Whitney Museum of American Art, New York (2012). Έχει ιδρύσει το ηχητικό διαδικτυακό περιοδικό FORTÉ και το εν εξελίξει νομαδικό επιμελητικό πρόγραμμα SALOON. Eίναι η εμπνευστής του ημι-προσωπικού/ήμι-δημόσιου χώρου Ύλη[matter]HYLE που βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας.