Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015 - Η ιστορία τριών πολιτισμών και 3000 χρόνων αποτυπώνεται στα έργα του ομογενή καλλιτέχνη Γκέλα Κεσίδη, και στο ντοκιμαντέρ του Σπύρου Αμοιρόπουλου που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο πλαίσιο του 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε στην αρχή του ντοκιμαντέρ ο σκηνοθέτης το έναυσμα προκειμένου να γυριστεί η ταινία δόθηκε κατά την διάρκεια ενός Συμποσίου της Greek Marble Initiative κατά την διάρκεια του οποίου ο κ. Αμοιρόπουλος συναντήθηκε και εκτέθηκε στο έργο του Γκέλα και όπως δήλωσε και ο ίδιος γοητεύθηκε και εμπνεύστηκε να γυρίσει μία ταινία αφιερωμένη σε αυτό τον χαρισματικό γλύπτη.
Ο σκηνοθέτης χωρίζει την ταινία σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος ο Γκέλας συστήνεται στο κοινό παρουσιάζοντας με συνοπτικό τρόπο την ζωή του, τον τρόπο έμπνευσης των έργων του όπως επίσης την τεχνοτροπία που ακολουθεί. Τέλος, στον επίλογο το ντοκιμαντέρ εστιάζει στην διεθνή φήμη που έχει χτίσει ανά την πάροδο του χρόνου ο Γκέλας και την σχέση του με τους άλλους γλύπτες που έχει συνεργαστεί κατά την διάρκεια της Greek Marble Initiative και σε άλλες εικαστικές εκδηλώσεις. Κατά την διάρκεια της ομιλίας του γλύπτη υπάρχει η ομαλή παρέμβαση ομιλητών και κριτικών τέχνης οι οποίοι εκφράζουν την άποψή τους για το έργο του Γκέλα.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ενδεικτικά λίγα λόγια για τον Γκέλα Κεσίδη. Ο γλύπτης είναι Έλληνας γεννημένος στην Γεωργία και μυημένος στον χώρο της τέχνης από τα δεκατέσσερά του χρόνια. Απόκτησε τις βάσεις του έργου του στην Τιφλίδα της Γεωργίας και συγκεκριμένα στο Τμήμα Γλυπτικής στην Ανώτατη Ακαδημία Καλών Τεχνών, στο οποίο διδάχτηκε την σύμπραξη Ανατολικών και Δυτικών στοιχείων στην γλυπτική όπως επίσης την αγάπη για την ιστορία και την μυθολογία. Ο συνεκτικός δεσμός στο έργο του Γκέλα είναι η αγάπη για το ανθρώπινο σώμα την οποία αποτυπώνει και στο έργο του “Περσεφόνη” το οποίο φιλοτεχνεί στο δεύτερο κομμάτι της ταινίας, όπως επίσης και η απουσία του χρόνου στα πιο πολλά έργα του, η οποία διαφαίνεται μέσα από το επιτηδευμένο ατελές των μορφών του.
Συνοψίζοντας, το ντοκιμαντέρ το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την θεματολογία του και τον λιτή σκηνοθεσία η οποία συντέλεσε στην ανάδειξη του γλύπτη μέσα από την δημιουργία του έργου του “Περσεφόνη” μπροστά στην κάμερα.
Μάθετε περισσότερα για το ντοκιμαντέρ "Γκέλας" (2014) ΕΔΩ.
Όπως δήλωσε στην αρχή του ντοκιμαντέρ ο σκηνοθέτης το έναυσμα προκειμένου να γυριστεί η ταινία δόθηκε κατά την διάρκεια ενός Συμποσίου της Greek Marble Initiative κατά την διάρκεια του οποίου ο κ. Αμοιρόπουλος συναντήθηκε και εκτέθηκε στο έργο του Γκέλα και όπως δήλωσε και ο ίδιος γοητεύθηκε και εμπνεύστηκε να γυρίσει μία ταινία αφιερωμένη σε αυτό τον χαρισματικό γλύπτη.
Ο σκηνοθέτης χωρίζει την ταινία σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος ο Γκέλας συστήνεται στο κοινό παρουσιάζοντας με συνοπτικό τρόπο την ζωή του, τον τρόπο έμπνευσης των έργων του όπως επίσης την τεχνοτροπία που ακολουθεί. Τέλος, στον επίλογο το ντοκιμαντέρ εστιάζει στην διεθνή φήμη που έχει χτίσει ανά την πάροδο του χρόνου ο Γκέλας και την σχέση του με τους άλλους γλύπτες που έχει συνεργαστεί κατά την διάρκεια της Greek Marble Initiative και σε άλλες εικαστικές εκδηλώσεις. Κατά την διάρκεια της ομιλίας του γλύπτη υπάρχει η ομαλή παρέμβαση ομιλητών και κριτικών τέχνης οι οποίοι εκφράζουν την άποψή τους για το έργο του Γκέλα.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ενδεικτικά λίγα λόγια για τον Γκέλα Κεσίδη. Ο γλύπτης είναι Έλληνας γεννημένος στην Γεωργία και μυημένος στον χώρο της τέχνης από τα δεκατέσσερά του χρόνια. Απόκτησε τις βάσεις του έργου του στην Τιφλίδα της Γεωργίας και συγκεκριμένα στο Τμήμα Γλυπτικής στην Ανώτατη Ακαδημία Καλών Τεχνών, στο οποίο διδάχτηκε την σύμπραξη Ανατολικών και Δυτικών στοιχείων στην γλυπτική όπως επίσης την αγάπη για την ιστορία και την μυθολογία. Ο συνεκτικός δεσμός στο έργο του Γκέλα είναι η αγάπη για το ανθρώπινο σώμα την οποία αποτυπώνει και στο έργο του “Περσεφόνη” το οποίο φιλοτεχνεί στο δεύτερο κομμάτι της ταινίας, όπως επίσης και η απουσία του χρόνου στα πιο πολλά έργα του, η οποία διαφαίνεται μέσα από το επιτηδευμένο ατελές των μορφών του.
Συνοψίζοντας, το ντοκιμαντέρ το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την θεματολογία του και τον λιτή σκηνοθεσία η οποία συντέλεσε στην ανάδειξη του γλύπτη μέσα από την δημιουργία του έργου του “Περσεφόνη” μπροστά στην κάμερα.
Μάθετε περισσότερα για το ντοκιμαντέρ "Γκέλας" (2014) ΕΔΩ.