Thursday, 19 March 2015

Γκέλας | Αποτυπώνοντας την παγκόσμια κληρονομιά στην αιωνιότητα

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015 - Η ιστορία τριών πολιτισμών και 3000 χρόνων αποτυπώνεται στα έργα του ομογενή καλλιτέχνη Γκέλα Κεσίδη, και στο ντοκιμαντέρ του Σπύρου Αμοιρόπουλου  που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο πλαίσιο του 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Όπως δήλωσε στην αρχή του ντοκιμαντέρ ο σκηνοθέτης το έναυσμα προκειμένου να γυριστεί η ταινία δόθηκε κατά την διάρκεια ενός Συμποσίου της Greek Marble Initiative  κατά την διάρκεια του οποίου ο κ. Αμοιρόπουλος συναντήθηκε και εκτέθηκε στο έργο του Γκέλα και όπως δήλωσε και ο ίδιος γοητεύθηκε και εμπνεύστηκε να γυρίσει μία ταινία αφιερωμένη σε αυτό τον χαρισματικό γλύπτη.

Ο σκηνοθέτης χωρίζει την ταινία σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος ο Γκέλας συστήνεται στο κοινό παρουσιάζοντας με συνοπτικό τρόπο την ζωή του, τον τρόπο έμπνευσης των έργων του όπως επίσης την τεχνοτροπία που ακολουθεί. Τέλος, στον επίλογο το ντοκιμαντέρ  εστιάζει στην διεθνή φήμη που έχει χτίσει ανά την πάροδο του χρόνου ο Γκέλας και την σχέση του με τους άλλους γλύπτες που έχει συνεργαστεί κατά την διάρκεια της  Greek Marble Initiative και σε άλλες εικαστικές  εκδηλώσεις. Κατά την διάρκεια της ομιλίας του γλύπτη υπάρχει η ομαλή παρέμβαση ομιλητών και κριτικών τέχνης οι οποίοι εκφράζουν την άποψή τους για το έργο του Γκέλα.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ενδεικτικά λίγα λόγια για τον Γκέλα Κεσίδη. Ο γλύπτης είναι Έλληνας γεννημένος στην Γεωργία  και μυημένος στον χώρο της τέχνης από τα δεκατέσσερά του χρόνια. Απόκτησε τις  βάσεις του έργου του στην Τιφλίδα της Γεωργίας και συγκεκριμένα στο   Τμήμα Γλυπτικής στην  Ανώτατη Ακαδημία Καλών Τεχνών, στο οποίο διδάχτηκε την σύμπραξη Ανατολικών και Δυτικών στοιχείων στην γλυπτική όπως επίσης την αγάπη για την ιστορία και την μυθολογία. Ο συνεκτικός δεσμός στο έργο του Γκέλα είναι η αγάπη για το ανθρώπινο σώμα την οποία αποτυπώνει και στο έργο του “Περσεφόνη” το οποίο φιλοτεχνεί στο δεύτερο κομμάτι της ταινίας,  όπως επίσης και η απουσία του χρόνου στα πιο πολλά έργα του, η οποία διαφαίνεται μέσα από το επιτηδευμένο ατελές των μορφών του.

Συνοψίζοντας, το ντοκιμαντέρ το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την θεματολογία του και τον λιτή σκηνοθεσία η οποία συντέλεσε στην ανάδειξη του γλύπτη μέσα από την δημιουργία του έργου του “Περσεφόνη” μπροστά στην κάμερα. 


Μάθετε περισσότερα για το ντοκιμαντέρ "Γκέλας" (2014) ΕΔΩ.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σάμος Σαντορίνη Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός