Saturday, 27 December 2014

Οδυσσέας Τοσουνίδης | Αφαίρεση με ευαισθησία, γεωμετρικές φόρμες με ζωή

Φωτό: Κώστας Καραθανάσης, Πάρης Καπράλος / All rights reserved by Myrό Antiques House 2013-14

Ο Οδυσσέας Τοσουνίδης είναι ένας γλύπτης με καταγωγή από τη Γεωργία που κινείται στο χώρο της αφαίρεσης, ακόμη κι όταν εκδηλώνει το ενδιαφέρον του για την ανθρώπινη μορφή. Ψιλόλιγνες φιγούρες αναδεικνύουν την ανεπτυγμένη ευαισθησία του δημιουργού τους για το συγκεκριμένο, ανακαλώντας μεγάλες παραδόσεις, από αυτή των κυκλαδίτικων ειδωλίων ή ακόμη και την κληρονομιά του Brancusi μέχρι τη γλυπτική, μαρμαροτεχνική παράδοση της Τήνου, όπου έχει κιόλας εκπαιδευτεί.

Στα πιο αφηρημένα έργα του, οι συνθέσεις αποκτούν το χαρακτήρα μιας μεγάλης γλυπτικής χειρονομίας, που δεν αναδεικνύει απλώς τα υλικά, αλλά κυρίως τη σχέση με το περιβάλλον, το οποίο γίνεται κομβικό μέρος του έργου. Οι γεωμετρικές φόρμες υπερβαίνουν τη φυσική υπόσταση και το συμπαγές της ύλης και προσδίδουν μέσα από τη λιτότητά τους πειθαρχημένο αρχιτεκτονικό και συμβολικό νόημα. Τα έργα του αυτά μετατρέπονται σε πύλες, σε ένα είδος καθρέφτη της σχέσης με τη φύση και το περιβάλλον όπου αυτά βρίσκονται.



Η ρυθμική επικοινωνία γραμμών, όγκων και σχημάτων, η τάση της αποδέσμευσης από το φυσικό νόμο της βαρύτητας, με λεπτεπίλεπτες φόρμες που μοιάζει πολλές φορές να τείνουν στο άπειρο, η δυναμική ενέργεια με την οποία το υλικό εμψυχώνεται, αποκαλύπτουν περιοχές αισθητικής απόλαυσης φυσικές και μαζί απρόβλεπτες, που θέτουν σε ενέργεια τις πνευματικές δυνάμεις του θεατή.

Κι αυτό είναι το πιο σημαντικό στο έργο του Τοσουνίδη συνολικά: μεταθέτει την εμπειρία του θεατή στο πνευματικό επίπεδο. Ο γλύπτης, με τις ανεικονικές του φόρμες, δείχνει ότι χειρίζεται άνετα το πεδίο της γλυπτικής και, με στήριγμα τη γνήσια εσωτερική επαφή του με το μάρμαρο και τα ρυθμικά σχήματα των επιφανειών, κατορθώνει να ολοκληρώσει ένα ατομικό ιδίωμα ευαίσθητο και ταυτόχρονα δυναμικό, υλικό και ταυτόχρονα πνευματικό.

 Θούλη Μισιρλόγλου,
Ιστορικός της Τέχνης
Επιμελήτρια του ΜΜΣΤ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle London Calling Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos Thessaloniki Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μεσολόγγι Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία στην καθημερινότητα