Thursday, 13 March 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | Σωκράτης Γιοσμάς: Στόχος να διεγείρω τις αισθήσεις

 
Ο Σωκράτης Γιοσμάς είναι ένας ιδιαίτερος ζωγράφος, ένα πινέλο της παραστατικής ζωγραφικής με μια ενδιαφέρουσα προσωπική εξπρεσσιονιστική γραφή στα έργα του. Οι πίνακες, οι περισσότεροι ανθρωποκεντρικοί, μας μιλούν για τις καταστάσεις του νου και της ψυχής, όπως σπάνια τις δούμε στα πρόσωπα των γύρω μας. Οι χώροι όταν περνάνε στον καμβά του ζωγράφου παραμένουν κενοί, μοιάζουν κι αυτοί ανθρωποκεντρικοί, αφού μυρίζουν έντονα απουσία. Τα έργα που εκθέτουμε στην Myrό Gallery, στο πλαίσιο της ατομικής έκθεσης του Σωκράτη Γιοσμά έχουν σίγουρα ενδιαφέροντα χαρακτήρα, πληθωρική προσωπικότητα, αλλά αμφιβόλου υποστάθμης αγωγή. Είναι εμπεδωμένα στην πορεία καιν πραγματικά όσο και η ανθρώπινη ζωή. Ο ρεαλισμός είναι περισσότερο πραγματικός, παρά φωτογραφικά θεάσιμος. Υπό αυτό το πρίσμα μια συνέντευξη - σύσταση με τον ίδιο τον ζωγράφο θεωρήθηκε σημαντική και απαραίτητη. Ατίθαση και εκτός "νόρμας", όπως και η ζωγραφική του, η σύνταξη και η ορθογραφία των απαντήσεων του ζωγράφου διατηρήθηκαν στο ακέραιο, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη να ζητήσω την κατανόηση του αναγνωστικού κοινού για τα μέρη του λόγου που δεν συμφωνούν με την τρέχουσα αντίληψη του "σωστού". Άλλωστε, ο καλλιτέχνης μιλά με το πινέλο και την πάστα πιο εύγλωττα για όποιον έχει την όρεξη να διαβάσει τα έργα του...



Συνέντευξη στον Πάρη Καπράλο

Πως ήταν το εικαστικό τοπίο όταν ξεκίνησες το ταξίδι στη Τέχνη; Είχες εξ αρχής συγκεκριμένη κλίση προς κάποια συγκεκριμένη εικαστική τεχνική;
Ξεκινησα πριν απο αρκετα χρονια κανοντας κεραμικη και εκεινη την εποχη υπηρχε αρκετη μυστικοπαθεια, και γενικα τα εικαστικα βρισκονταν σε σχεση με την υπολοιπη ζωη σε κλειστη και περιορισμενη θεση ...πραγμα που δημιουργουσε πολλες .. δυσκολιες γιαυτους που ηθελαν να ασχοληθουν με την τεχνη.

Υπήρξε κάποιο καθοριστικό γεγονός στα πρώτα βήματα της πορείας σου;Δεν υπηρξε συγκεκριμενογεγονος που να καθορισετην αρχη της πορειας μου.Περασα απ την κεραμικη στην προσθετικη γλυπτικη και καποια στιγμη ηρθε η αναγκη να ζωγραφισω

Τι είδους αναζητήσεις απασχολούν την τέχνη σου γενικότερα, αλλά και ειδικότερα αυτό τον καιρό;Στις επιδιωξεις μου με ενδιαφερει η ζωγραφικη επιφανεια και το χρωμα σαν υλη παρα η νοηματικη πλευρα ενος θεματος αλλωστε οι πρωτες μου επαφες στην ζωγραφικη ηταν λογω κεραμικης και υπηρχε εντονα στην δουλεια μου η χειρονομια στις επιφανειες των κεραμικων..

Με ποια υλικά εργάζεστε/ πειραματίζεστε αυτό τον καιρό; Ποια η θέση του πειραματισμού στην καλλιτεχνική πορεία σου; Πόσο έχει εξελιχθεί η τέχνη σου από τότε που ξεκίνησες και πως έχει διαφοροποιηθεί;Η ζωγραφικη μου θα ελεγα ειναι περισσοτερο ενστικτωδης παρα προμελε ημενη.Δουλευω με λαδι και παχυ χρωμα.Ειναι περισσοτερο ανθρωποκεντρικη με μια γραφη ρεαλιστικου εξπρεσιονισμου θα μπορουσα να πω...

Τι εκφράζει η σειρά έργων που εκτίθεται αυτό τον καιρό στην Myrό Gallery;
Η εκθεση αποτελειται απο εργα που πρωτο ρολο παιζουν τα προσωπα και γινεται μια προσπαθεια να ανακαλυψω την ψυχικη κατασταση στην οποια βρισκονται ..

Είσαι "παιδί των καιρών"; Πως σε επηρεάζουν οι παγκόσμιες και οι τοπικές κοινωνικές εξελίξεις; Τις απεικονίζεις στην τέχνη σου, ή αυτή αποστασιοποιείται από αυτά;Δεν νομιζω πως η δουλεια εχει να κανει αμμεσα με τις κοινωνικες .Ζωγραφιζω απλα, χωρις να κρυβομαι και ισως αντιθετα ζωγραφιζω περισσοτερο για να με γνωρισω και εν συνεχεια να γνωρισω τους αλλους.Ζωγραφιζω με κοπο προς το προσδοκουμενο αποτελεσμα και η ζωγραφικη μου δεν επιδιωκω να εμπεριεχει μηνυματα και αλλα διαφορα Απλα με αφορα να γοητευει τον θεατη της και να τον διεγειρει συναισθηματικα..

Ποιός πιστεύεις ότι είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη προς την κοινωνία;
Ο καλλιτεχνης σιγουρα οπως καθε πολιτης πρεπει να ειναι πολιτικοποιημενος και ο ρολος του να ειναι ενεργης οσο μπορει .Δεν ξερω ομως αν η δουλεια του εχοντας κοινωνικοπολιτικο μηνυμα γινεται ομηρος αλλων καταστασεων που πλεον μπαινουν στη σφαιρα της στρατευμενης τεχνης.

Αντιμετωπίζεις την πώληση των έργων σας ως μέτρο επιτυχίας και αποδοχής της δουλειάς σας ή απλώς είναι μία αναγκαία παράμετρος βιοπορισμού;
Ειναι και τα δυο φυσικα, και η πωληση συνιστα επιτυχια και λειτουργει και ως μετρο βιοπορισμου...

Τι σημαίνει “διεθνής πορεία” για έναν καλλιτέχνη σε επίπεδο απεύθυνσης, πέρα από τις υλικές απολαβές που ίσως αυτή διασφαλίζει;Η διεθνης πορεια που προφανως ειναι ζητουμενο οχι μονο των καλλιτεχνων αλλα των παντων επιβεβαιωνει πολλα που σου λειπουν οταν εισαι μονο τοπικος ειναι η αναγνωρισημοτητα το διεθνες κυρος και τα ανοιγματα και οφελη σε αλλους οριζοντες...

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του Διαδικτύου στην δουλειά σου (σε επίπεδο παραστάσεων, αλλά και επικοινωνίας);Το διαδικτυο παιζει ισως τον πρωτο πλεον ρολο για την τεχνη και οχι μονο, και αν σκεφθεις απλα οτι οφειλεται η γνωριμια μας σ αυτο επιβεβαιωνει οτι ειναι αναγκαιο σαν μεσο επικοινωνιας.

Τι είδος επικοινωνίας επιδιώκεις με το φιλότεχνο κοινό;Επειδη πιστευω στα μαστορικα χαρισματα των καλλιτεχνων, δεν πιστευω στην εμπνευση ,απλα στην προκληση να ζωγραφισω και δεν ξερω αυτο αν ειναι εμπνευση η κατι αλλο γιαυτο ισως νομιζω πως αν επιδιωκεις επικοινωνια με το κοινο μονο αν ειναι ειλικρινη αυτα που φτιαχνεις τοτε στο μετρο που σου αναλογει θα την εχεις...

Συχνά, στον δημόσιο λόγο, όταν ανακύπτει η συζήτηση για την ευδοκίμηση της τέχνης και την αποδοχή της από το κοινωνικό σύνολο, αναφέρεται ως αίτιο της περιορισμένης αποδοχής η έλλειψη Παιδείας. Συμφωνείς; Θεωρείς ως βασικό αίτιο κάποιον άλλον λόγο; Αν συμφωνείς με αυτή την θέση, τότε πως εννοείτε εσείς την έλλειψη Παιδείας; Τι νομίζεις ότι μπορεί να γίνει;Ειναι διαφοροι λογοι που η τεχνη βρισκεται στο περιθωρειο η τουλαχιστον δεν πρωταγωνιστει στη ζωη του Ελληνα γιατι οι λογοι ειναι προφανεις . Το βιοτικο επιπεδο , η ελλειψη παιδειας και καλαισθησειας , η ελλειπης πληροφορηση απο τα μεσα , τα οποια ενδιαφερονται για τελειως πολλες φορεςχυδαια θεματα παρα για την τεχνη .Δεν εχω πλανο δημιουργιας φιλοτεχνων στο μυαλο μου αλλα νομιζω πως ξεκινουν απο το σχολειο και την οικογενεια ,και δυστυχως απο τα λανθασμενα προτυπα που δημιουργει η τηλεοραση....

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Lifestyle Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αίγινα ΑΝΑΦΗ ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Καστελλόριζο Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη Κρήτη Λάρισα Λήμνος Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Πάρος Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορός Ψηφιδωτό