Monday, 25 November 2013

Όπλα μονομαχίας | Συλλεκτικό είδος με ιστορία που στάζει αίμα




ΤΑ πιστόλια μονομαχίας έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη στα μέσα  του 18ου αιώνα, οπότε και ξεκίνησε να διαδίδεται η μονομαχία ως τρόπος επίλυσης “εγκλημάτων τιμής”, ενώ, έναν αιώνα περίπου αργότερα, η διάδοση της συνήθειας ήταν τόσο μεγάλη, που κατέφευγαν στην μονομαχία τόσο συχνά και τόσοι πολλοί, ώστε  σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης η μονομαχία έφτασε να προβλέπεται στους νόμους ως παράνομη πράξη, για να αποφεύγονται οι άδικοι σκοτωμοί και ακρωτηριασμοί! 

Σήμερα, τα πιστόλια μονομαχίας, και μάλιστα σε ολοκληρωμένο σετ με όλα τα εργαλεία λειτουργίας και συντήρησης τους, είναι ένα εξαιρετικά συλλεκτικό αντικείμενο, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο...


Τα πιστόλια μονομαχίας είναι ξεχωριστά από τα ανάλογα όπλα της εποχής διότι καλούνταν να απαντήσουν σε μια σειρά από θέματα. Πρώτα απ’ όλα, τα υπόλοιπα όπλα που χρησιμοποιούσαν τσακμάκι για την εκπρυρσοκρότηση τους, ήταν πολύ αργά ώστε να χρησιμεύσουν στον σκοπό αυτό. Μπορούσαν να περάσουν πάνω από 10’’ από την στιγμή που θα πατούσε κάποιος την σκανδάλη, μέχρι τον πυροβολισμό. Τα πιστόλια μονομαχίας χρησιμοποίησαν μηχανισμούς και υλικά που τα κανονικά πολεμικά ή άλλα όπλα δεν μπορούσαν ή ήταν άβολο να χρησιμοποιήσουν. Για παράδειγμα κάποια από αυτά έχουν μακρύτερες κάννες και από διαφορετικού τύπου, εξαιρετικά καλοδουλεμένο -μα συνάμα και εξαιρετικά βαρύ- ατσάλι, έχουν διαφορετικό τρόπο μετάδοσης της εκπυρσοκρότησης -ο οποίος όμως παρουσιάζει το μειονέκτημα ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί μία διαδικασία καθαρισμού του όπλου με πολλά βήματα μετά από κάθε πυροβολισμό. 

Σε πολλά όπλα μονομαχίας συναντάμε -πέρα από τα στολίσματα και τα διακοσμητικά τους- υλικά σε άφθονη χρήση όπως η πλατίνα. Πολλές από αυτές τις επιλογές είχαν να κάνουν με την αξιόπιστη λειτουργία του όπλου, και όχι μονάχα με τον καλλωπισμό του. Οι σφαίρες των πιστολιών μονομαχίας συνήθως ήταν πιο βαριές και μεγάλες ώστε ακόμα και ένας όχι και τόσο καλός σκοπευτής να βρίσκει τον στόχο του, σε μικρή, όμως, απόσταση.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collage Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnist: Στήλη Άλατος Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Museums Myconos News Opera Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri StreetArt Symposiums Syros Tattoo Thessaloniki Venue whoISwho Workshops & Masterclasses ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία Καβάλα Καλαμάτα Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σπέτσες Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χειροτεχνίες Χορός Ψηφιδωτό