Wednesday 30 October 2013

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | Ευσταθία Παπαργυρίου :: Προσωπικά βιώματα με μια σουρεαλιστική ματιά



ΟΜΟΛΟΓΩ ότι η χαρά μου ήταν μεγάλη όταν η φίλη γλύπτρια Ευσταθία Παπαργυρίου αποφάσισε να συμμετέχει στο συμπόσιο της Greek Marble Initiative το περασμένο καλοκαίρι. Το έργο που ολοκλήρωσε στο πλαίσιο του Συμποσίου που οργανώσαμε αποτέλεσε το εφαλτήριο για το στήσιμο του προσωπικού της εργαστηρίου μαρμαρογλυπτικής και αφορμή για περεταίρω ενασχόληση, γεγονός που με χαροποίησε προσωπικά για τον επιπλέον λόγο ότι με τιμά με την φιλία και την συναναστροφή της. Πως παίρνεις συνέντευξη σε έναν φίλο; Μα είναι πολύ απλό: όπως σε κάθε άλλο άνθρωπο. Ζητάς απαντήσεις και σχόλια αγνοώντας ό,τι μπορεί να ξέρεις προσωπικά, και εστιάζεις σε κάθε τι ενδιαφέρον για έναν τρίτο. Ελπίζω να βρείτε τις απαντήσεις της ενδιαφέρουσες: οι ερωτήσεις είναι μονάχα η αφορμή.  Η Ευσταθία Παπαργυρίου γεννήθηκε το 1987 στην Θεσσαλονίκη, μεγάλωσε στην Καλή του νομού Πέλλας. Εζησε για σύντομο χρονικό διάστημα στην Γερμανία μελετώντας την γλώσσα, ενώ το 2007 εισήχθη στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου ολοκληρώνει τις σπουδές της στο τμήμα Γλυπτικής με καθηγητή τον Γιώργο Τσάρα. Έχει δείξει δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρονται η Βαλκανιάδα “Τransform 2012” (έκθεση των Σχολών και Ακαδημιών Τέχνης των πρωτευουσών των Βαλκανικών Κρατών η οποία πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών), και η Βiennale Σχεδίου φοιτητών Καλών Τεχνών Μεσογείου στη Σόφια της Βουλγαρίας το 2012, η έκθεση χαρακτικής “Αόρατες Πόλεις” στο Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας (2012), και η έκθεση “Άσμα Ασμάτων” στην Myrό Gallery (Σεπτέμβριος 2011).



Συνέντευξη στον Πάρη Καπράλο


- Τι είδους αναζητήσεις απασχολούν την τέχνη σας γενικότερα και ειδικότερα (αυτό τον καιρό);

Ενθουσιάζομαι να καταγράφω με το έργο μου προσωπικά βιώματα με μια σουρεαλιστική ματιά, να μεταμορφώνω διάφορες έννοιες σε αφηρημένες φόρμες τις οποίες τις παρουσιάζω άλλοτε μόνες και άλλοτε με την συνοδεία της ανθρώπινης φιγούρας.
 

- Με ποιά υλικά εργάζεστε/ πειραματίζεστε αυτό τον καιρό; Ποια η θέση του πειραματισμού στην καλλιτεχνική σας πορεία; Πόσο έχει εξελιχθεί η τέχνη σας από τότε που ξεκινήσατε και πως έχει διαφοροποιηθεί; 
Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι ο γύψος, ο πηλός και το μάρμαρο, κατά καιρούς πειραματίστηκα με διάφορα υλικά -όπως το ξύλο και το χαρτί- αλλά δεν είχα τα αποτελέσματα που αναζητούσα, όποτε παραμένω στον κλασσικό τρόπο. Δεν έχω παρατηρήσει κάποια μεγάλη διαφορά στο έργο μου από την αρχή της πορείας μου, μπορώ να πω ότι εξελίσσεται.
 

- Είστε "παιδί των καιρών μας"; Πως σας επηρεάζουν οι παγκόσμιες και οι τοπικές κοινωνικές εξελίξεις; Τις απεικονίζετε στην τέχνη σας, ή αυτή αποστασιοποιείται από αυτά;
Παιδί των καιρών μας δεν ξέρω αν είμαι, βιώνω καταστάσεις, όπως είπα, και τις καταγράφω, δεν αποστασιοποιούμαι από τις εξελίξεις καθώς ζω μ' αυτές και τις απεικονίζω με τον προσωπικό μου τρόπο.
 

- Ποιός πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη προς την κοινωνία;
Ο ρόλος του καλλιτέχνη απέναντι στην κοινωνία είναι να είναι παρών.

- Αντιμετωπίζετε την πώληση των έργων σας ως μέτρο επιτυχίας και αποδοχής της δουλειάς σας ή απλώς είναι μία αναγκαία παράμετρος βιοπορισμού; 
Σαν μέτρο επιτυχίας και αποδοχής δεν με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα: βεβαίως, θέλω να πωλούνται τα έργα μου και να βιοπορίζομαι από αυτό. 

- Τι σημαίνει “διεθνής πορεία” για έναν καλλιτέχνη σε επίπεδο απεύθυνσης, πέρα από τις υλικές απολαβές που ίσως αυτή διασφαλίζει; Η απεύθυνση σε πιο διεθνές κοινό ανήκει στις επιδιώξεις σας;
Το έργο μου απευθύνετε στο διεθνές κοινό, μ αυτόν τον τρόπο γίνετε πιο αναγνωρισμένο. 

- Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του Διαδικτύου στην δουλειά σας (σε επίπεδο παραστάσεων, αλλά και επικοινωνίας); 
Το διαδίκτυο είναι ένας βασικός παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται η δουλειά μου. Είναι το προτιμώμενο μέσο για την αναζήτηση πληροφοριών, αν μη τι άλλο. Βέβαια, χρησιμεύει και σε επίπεδο διάδοσης της δουλειάς μου. 
 

- Τι είδος επικοινωνίας επιδιώκετε με το φιλότεχνο κοινό;
Η επικοινωνία που επιδιώκω με το κοινό μου είναι τελείως ελεύθερη δεν έχω καμία δυσκολία στο να δεχτώ σχόλια όσων αφορά την κριτική του έργου. 
 

- Συχνά, στον δημόσιο λόγο, όταν ανακύπτει η συζήτηση για την ευδοκίμηση της τέχνης και την αποδοχή της από το κοινωνικό σύνολο, αναφέρεται ως αίτιο της περιορισμένης αποδοχής η έλλειψη Παιδείας. Συμφωνείτε; Θεωρείτε ως βασικό αίτιο κάποιον άλλον λόγο; Αν συμφωνείτε με αυτή την θέση, τότε πως εννοείτε εσείς την έλλειψη Παιδείας; Τι νομίζετε ότι μπορεί να γίνει;
Η ευδοκίμηση της τέχνης είναι παράγοντας πολλών στοιχείων, παιδείας , οικονομίας, κατά την γνώμη μου έχει να κάνει με το ενδιαφέρον του θεατή και τις αντιλήψεις του. Παιδεία υπάρχει, αλλά είναι φτωχή, η μάζα ακόλουθεί πρότυπα που δεν προωθούν την τέχνη. Ευελπιστώ στην συνείδηση του πολίτη πέρα από τα πρότυπα που έχει διαλέξει να ακολουθήσει.



Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα