Friday 20 September 2013

Οι καλλιτέχνες του Pictet παρουσιάζουν μία συγκλονιστική έκθεση στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης!



ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση που ξεκίνησε  τον Αύγουστο, και ως εκ τούτου δεν ακούγεται πολύ τον Σεπτέμβριο, τον μήνμα που ξεκινά η πληθωρική εικαστική κίνηση της  Θεσσαλονίκης με τις γκαλερί και τα Μουσεία, και, αν δεν την έχετε προσέξει θα την χάσετε. Υπογραμμίζουμε λοιπόν ότι η έκθεση καταλήγει τέλος Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης παρουσιάζει έκθεση φωτογραφίας με τα έργα από τις φωτογραφικές αποστολές των Munem Wasif, Ed Kashi, Chris Jordan, Simon Norfolk (σε προβολή), που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του διεθνούς βραβείου Prix Pictet, συνεχίζοντας τη συνεργασία του με την ελβετική τράπεζα Pictet και την Candlestar (Λονδίνο). Παράλληλα, παρουσιάζονται σε βιντεοπροβολή τα έργα των 12 φωτογράφων (Robert Adams, Daniel Beltrá, Mohamed Bourouissa, Philippe Chancel, Edmund Clark, Carl De Keyzer, Luc Delahaye, Rena Effendi, Jacqueline Hassink, An-My Lê, Joel Sternfeld, Guy Tillim) που επιλέχθηκαν στην τελική φάση του τέταρτου βραβείου Pictet με θέμα «Power / Δύναμη».

Το Βραβείο Pictet στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα οι εργασίες των Munem Wasif, Ed Kashi, Chris Jordan και Simon Norfolk, στους οποίους ανατέθηκε να φωτογραφίσουν στο Μπαγκλαντές, τη Μαδαγασκάρη, την Κένυα και το Αφγανιστάν αντίστοιχα στους τέσσερις κύκλους του Βραβείου. Σημειώνεται ότι η εργασία του πολυβραβευμένου δημιουργού Simon Norfolk, που παρουσιάζεται σε προβολή, παρουσιάστηκε επίσης σε προβολή στο φεστιβάλ φωτογραφίας `Les Rencontres d’Arles` στη Γαλλία τον Ιούλιο του 2013 και προγραμματίζεται να εκτεθεί στο Somerset House στο Λονδίνο τον Οκτώβριο του 2013.

Η έκθεση του ΜΦΘ περιλαμβάνει επίσης και βιντεοπροβολή με τα έργα των φωτογράφων (Robert Adams, Daniel Beltrá, Mohamed Bourouissa, Philippe Chancel, Edmund Clark, Carl De Keyzer, Luc Delahaye, Rena Effendi, Jacqueline Hassink, An-My Lê, Joel Sternfeld, Guy Tillim) που επιλέχθηκαν στην τελική φάση του τέταρτου βραβείου Pictet με θέμα τη «Δύναμη».

Η έκθεση αυτή δεν αποτελεί την πρώτη συνεργασία του ΜΦΘ με το διεθνές Βραβείο Pictet. Το ΜΦΘ, στο πλαίσιο του εκθεσιακού του κύκλου «Τα τέσσερα στοιχεία της Φύσης και ο άνθρωπος», παρουσίασε τις εκθέσεις «Νερό-Ρεύματα» (2008-2009) και «Γη-Ίχνη» (2009-2010), το ένα μέρος των οποίων περιελάμβανε τα έργα των φωτογράφων που επιλέχθηκαν στην τελική φάση του Βραβείου Pictet και το άλλο – παραγωγή του Μουσείου – έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Παράλληλα, το 2011 παρουσίασε την έκθεση «Ανάπτυξη», η οποία δεν εντάχθηκε στο συγκεκριμένο κύκλο του Μουσείου και περιελάμβανε μόνο τα έργα του Βραβείου Pictet.

Munem Wasif – Αλμυρά Δάκρυα: Ζωές ξεχασμένες στη Σαθκίρα του Μπανγκλαντές | Φωτογραφική αποστολή: Νερό
Οι εικόνες του Munem Wasif είναι από την περιοχή της Σαθκίρα του νοτιοδυτικού Μπανγκλαντές. Eκεί κάθε χρόνο, χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν από ασθένειες που σχετίζονται με το νερό, οι οποίες θα μπορούσαν εύκολα να αποφευχθούν. Ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής και της ανεξέλεγκτης καλλιέργειας γαρίδας, η περιοχή μαστίζεται συχνά από φυσικές καταστροφές, υφίσταται ακανόνιστες, ζημιογόνες βροχοπτώσεις, και μία σταθερή αύξηση στην αλμυρότητα των υδάτινων πόρων της. Οι καθιερωμένες δομές εργασίες και οι κοινωνικοί ιστοί που βασίζονταν άλλοτε σε αυτές, έχουν καταστρατηγηθεί. Η αγροτική εργασία έχει υποβαθμιστεί σε εποχιακή ενασχόληση και πολλοί είναι εκείνοι που επιχειρούν να διανύσουν τεράστιες αποστάσεις προς εύρεση πόσιμου νερού, ψαριών και οικοδομικών υλικών – «ανέσεις» που μπορούσαν να βρουν πολύ ευκολότερα στο παρελθόν. Αναγκασμένοι σε ένα τέτοιο τρόπο ζωής εκτίθενται σε μία τρομακτική σειρά, ασυνήθιστων ίσως, κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων από σκυλόψαρα, βασιλικές κόμπρες αλλά ακόμη και από την υπό εξαφάνιση τίγρη της Βεγγάλης. Το φωτογραφικό αποτέλεσμα αποτελεί ένα σπαρακτικό, αλλά ταυτόχρονα ευαίσθητο κάλεσμα για δράση.

Ed Kashi - Μαδαγασκάρη: Μια χώρα εκτός ισορροπίας | Φωτογραφική αποστολή: Γη
Η Μαγαδασκάρη ανήκει, σύμφωνα με επιστήμονες, στις τρεις σημαντικότερες, όσον αφορά τη βιοποικιλότητά της, περιοχές του πλανήτη. Ταυτόχρονα, βρίσκεται και στη λίστα με τις πιο φτωχές και περιβαλλοντικά προβληματικές χώρες στον κόσμο. Μέσα από τις εικόνες του Ed Kashi μπορεί κανείς να δει την απειλούμενη ομορφιά του νησιού αυτού. «Η αποστολή αυτή για το Βραβείο Pictet βρίσκεται σε ευθεία σχέση με την κραυγή που ακούγεται παγκοσμίως ζητώντας να σταματήσουμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, όπως ορίζονται από τους αξιοπρεπείς και γεμάτους ζωντάνια κατοίκους της νοτιοανατολικής Μαγαδασκάρης», λέει o Kashi.

Chris Jordan – Ushirikiano: Χτίζοντας ένα Βιώσιμο Μέλλον στη Βόρεια Κένυα | Φωτογραφική αποστολή: Ανάπτυξη
Ο Chris Jordan ονομάζει τη σειρά φωτογραφιών του στην Κένυα, Ushirikiano. Η λέξη σημαίνει «συνεργασία» στα σουαχίλι. Το έργο του επικεντρώνεται στην επισφαλή ύπαρξη και διαβίωση των κοινοτήτων της βόρειας Κένυας, η οποία μαστίζεται από καταστροφική ξηρασία. Ο ίδιος εξηγεί: «Η ανάθεση του Prix Pictet ήταν ένα σαφάρι χιλίων μιλίων σε μορφή φωτο-ντοκιμαντέρ και σε μέρη της Κένυας όπου σπάνια βλέπουν οι τουρίστες. Εκεί συνάντησα μη-κυβερνητικούς οργανισμούς να δουλεύουν με τις τοπικές φυλές, για να δημιουργήσουν έναν βιώσιμο τρόπο ζωής, βασισμένο στη μέριμνα και την διάσωση του περιβάλλοντος, την προστασία της άγριας ζωής και την ειρήνη. Παρά τις τεράστιες αντιξοότητες – μεταξύ των οποίων η φτώχεια, η ξηρασία, το παράνομο κυνήγι άγριων ζώων – καθώς και την εισβολή αμφίβολης ποιότητας θρησκευτικής, εμπορικής και εκπαιδευτκής κουλτούρας, αυτή η ήσυχη, μικρής εμβέλειας επανάσταση, της οποίας ηγούνται οι γέροντες των φυλών, φέρνει σταδιακά ειρήνη και σταθερότητα σε μία μεγάλη περιοχή της Κένυας. Αποτελεί ίσως ειρωνεία το ότι οι πιθανότητες επιτυχίας τους μακροπρόθεσμα, εξαρτάται κυρίως από εμάς, τον υποτιθέμενο ανεπτυγμένο κόσμο και το κατά πόσο μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που ζούμε, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό το κομμάτι της Κένυας ρημάζεται ολοένα και περισσότερο από τις συνέπειες της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής.»

Simon Norfolk – Η εποχή της καταστροφής | Φωτογραφική αποστολή: Δύναμη
Οι φωτογραφίες του Simon Norfolk είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς ταξιδιών στο Αφγανιστάν, στην περιοχή Bamyan, τα οποία υποστηρίχθηκαν από την ανθρωπιστική οργάνωση `Medair` που έχει την έδρα της στην Ελβετία και αποτελεί εταίρο του Prix Pictet για τον τέταρτο κύκλο του βραβείου. Η `Medair` δραστηριοποιείται στο Αφγανιστάν από το 1996, βοηθώντας τις τοπικές κοινότητες να μάθουν τεχνικές επιβίωσης απέναντι σε φυσικές καταστροφές. Επίσης, διδάσκει και εφαρμόζει στρατηγικές Μείωσης Ρίσκου Καταστροφής, όπως είναι η δημιουργία υποδομών πρόληψης πλημμύρας, έτσι ώστε οι κοινότητες να έχουν τη δύναμη να προστατευθούν από μελλοντικές απειλές.

Σχετικά με το Βραβείο Pictet
Το Βραβείο Pictet (Prix Pictet, αναλυτικές πληροφορίες στο www.prixpictet.com) αποτελεί ένα παγκόσμιο βραβείο για τη φωτογραφία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Σκοπός του βραβείου είναι να επιστήσει την προσοχή του κοινού παγκοσμίως στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της νέας χιλιετίας, χρησιμοποιώντας τη δύναμη της φωτογραφίας. O πρώτος κύκλος του βραβείου είχε ως θέμα του το «Νερό (Water)», ο δεύτερος τη «Γη(Earth)», ο τρίτος την «Ανάπτυξη (Growth)» και ο τέταρτος τη «Δύναμη (Power)». Το βραβείο αποτελείται από δύο μέρη: ένα χρηματικό έπαθλο (100.000 ελβετικά φράγκα) που απονέμεται σε εκείνον φωτογράφο ο οποίος, σύμφωνα με τη γνώμη μιας ανεξάρτητης επιτροπής, παρήγαγε μια σειρά έργων που ανταποκρίνεται πιο πειστικά στο εκάστοτε θέμα του βραβείου, και τη φωτογραφική αποστολή (commission), η οποία αποτελεί μια μορφή πρόσκλησης από τους μετόχους της Τράπεζας Pictet & Cie σε έναν από τους φωτογράφους της τελικής φάσης του κάθε βραβείου να ταξιδέψει και να φωτογραφίσει μια συγκεκριμένη περιοχή, όπου η Τράπεζα υποστηρίζει ένα σχέδιο βιωσιμότητας.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα