Tuesday 8 January 2013

H Αλλοτρίωση, όπως δεν την έχετε ξαναδεί



Η Myrό Gallery παρουσιάζει με υπερηφάνεια την ατομική έκθεση του γνωστού γλύπτη Γαβριήλ Ανδρονικίδη στο Project Room με τίτλο “Αλλοτρίωση” με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου, και σας καλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013 στις 20.00.

Η έκθεση -η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου- αποτελείται κατά κύριο λόγο από νεότερη σειρά έργων μικρογλυπτικής του καλλιτέχνη, και από επιλεγμένα μεγαλύτερα έργα. Οι εκφραστικότατες συστραμμένες ανθρώπινες φιγούρες, που είναι τόσο χαρακτηριστικές στα έργα του, ενοποιούνται αρμονικά με το υλικό επιλογής καθεμιάς τους, που ποικίλλει από το ξύλο θαμνοειδών δέντρων μέχρι τον μπρούτζο, παράγοντας σε κάθε περίπτωση με απαράμιλλο τρόπο ζωή και κίνηση.

Περεταίρω, η έννοια της αλλοτρίωσης βιώνεται από τον καλλιτέχνη με την Μαρξιστική και την Εγελιανή διάσταση της. Αν η εισαγωγή του όρου στην επιστήμη πραγματοποιήθηκε τον 18ο αιώνα, από τον Ζαν Ζακ Ρουσώ ο οποίος τον χρησιμοποίησε για να εκφράσει την εκ μέρους του ανθρώπου, ως μέλους της κοινωνίας, παραχώρηση προς την κοινότητα τμήματος των δικαιωμάτων του, τα οποία ανήκαν στη δικαιοδοσία του εκ φύσεως θεωρώντας την, ως προϋπόθεση ύπαρξης της κοινωνίας με την έννοια ότι ο άνθρωπος ανταλλάσσει την ατομικότητα του με τη συλλογική ύπαρξη, οι δύο σύγχρονοι πολιτικοί φιλόσοφοι την προσέγγισαν εντελώς διαφορετικά. Στον Μαρξ η έννοια της αλλοτρίωσης είναι κυρίαρχη στην θεωρία του: η αλλοτρίωση του εργάτη σημαίνει ότι η εργασία του είναι έξω από αυτόν. Μεταξύ του δημιουργού και του δημιουργήματος του παρατηρείται μια απόσταση: οι εργάτες παράγουν τα διάφορα προϊόντα με τον μόχθο τους αλλά δεν μπορούν να τα απολαμβάνουν. Στον   Χέγκελ η  έννοια της αλλοτρίωσης είναι κεντρικής σημασίας στον απολογισμό της ανάπτυξης του Πνεύματος, και της διαδικασίας της ανάπτυξης του Εαυτού. Σε αντίθεση με τους φιλοσόφους του Διαφωτισμού πριν από αυτόν, ο Χέγκελ δεν αντιμετωπίζει την ατομική αυτό-συνείδηση ως ένα άμεσο, αμετάβλητο δεδομένο, αφού στην θεωρία του, το “Εγώ” είναι μια ιστορική και κοινωνική δημιουργία, που αναπτύσσεται μέσα από μια διαδικασία αλλοτρίωσης και το ξεπέρασμά της, την αυτό-αποξένωση και την αυτό-αναγνώριση, μια “πτώση” σε διχασμό και τη συμφιλίωση.


Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη
Ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης σπούδασε ζωγραφική, αγιογραφία και γλυπτική κοντά σε καλλιτέχνες της γεννέτειρας του Θεσσαλονίκης (Κώστα Τσιλσαβίδη, Σάββα Πουρσανίδη, Κυριάκο Καμπαδάκη κ.α.). Είναι μέλος του Σύλλογου Kαλλιτεχνών Eικαστικών Tεχνών Bόρειας Ελλάδας (ΣΚΕΤΒΕ) και του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών (ΟΣΔΕΕΤΕ) και έχει κερδίσει αριθμό σημαντικών δημοσίων και θεσμικών διακρίσεων. Εχει εκθέσει έργα του σε 5 ατομικές εκθέσεις (το 1991 στον Δήμο Καλαμαριάς, το 2002 στο Αλατζά Ιμαρέτ, το 2009 στον πολυχώρο Remezzo του Πολιτιστικού Οργανισμού Δ. Καλαμαριάς, το 2009 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στην έκθεση γλυπτικής "Ξυλο…μυθίες, γλυπτές ιστορίες 1998-2008", το 2010 Casa Bianca έκθεση γλυπτικής "Ξύλινη γλώσσα") και σε πληθώρα ομαδικών. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Amfissa An Athenian Outsider Andros Animation & Comics Antiparos Art Fairs Art Therapy ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Australia Awards Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Ciné qua non Cinema Collage Collectives Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art DJs Documentary EDITO ElefsisCultureCapital ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Florina Fundraising Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos LGBTQI+ Lifestyle London Calling Loutraki Multimedia & Installations Art Museums Myconos Naxos News Opera Party Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Retrospective Sculpture & Ceramics Shqipëri Sikinos StreetArt Symposiums Syros Tattoo Teri Paschos textileArt Thessaloniki US Venue Virtual Watercolor whoISwho Workshops & Masterclasses Αγρίνιο Αίγινα Αίγιο Αλεξανδρούπολη ΑΝΑΦΗ ΑνδριανήΤζίμα Άνδρος ΑΝΤΙΚΑ Αντίπαρος Απόψεις ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Βόλος Γειτονιές Δελφοί ΔΗΜΗΤΡΙΑ Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Δίον-Λιτόχωρο Δράμα Έβρος Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Επίδαυρος Έρευνα Ζάκυνθος Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιδρύματα Ιεράπετρα Ιστορία Ιστορίες για γάτες ΙΩΑΝΝΙΝΑ Καβάλα Καλαμαριά Καλαμάτα Καλλιγραφία Καστελλόριζο Καστοριά Κέρκυρα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κίμωλος Κοζάνη ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κρήτη Κως Λάρισα Λέσβος Λευκάδα Λήμνος Λόγος Λύκειον Ελληνίδων Μεσολόγγι Μουσική Ναύπακτος Ναύπλιο Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Ολυμπία Ορεστειάδα Παιδαγωγικά Παιδιά Πάρος Παρουσιάσεις Πάτμος Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πόρος Πρόσωπα Προσωπικότητες Ρόδος Σάμος Σαντορίνη Σκηνογραφία Σκιάθος Σπέτσες Στήλη Άλατος Στυλ & Εποχές Συλλογές Συναυλίες Συνέντευξη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Τέχνες Τέχνη Τεχνολογία Τζια ΤΗΝΟΣ Τρίκαλα Τρίπολη ΥΔΡΑ Υποτροφίες Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χαλκίδα Χανιά Χειροτεχνίες Χίος Χορηγίες Χορός Ψηφιδωτό Ψυχολογία Ψυχολογία στην καθημερινότητα