Ο νεαρός ζωγράφος,
tattoo και street
artist Κωνσταντίνος Δαμουλάκης
κατασκεύασε σε χώρο που του διέθεσε η
Myrό Gallery μια εγκατάσταση,
που παρέμεινε στην βιτρίνα της για μία
εβδομάδα και στην συνέχεια καταστράφηκε.
Αν και η αξία του εικαστικού έργου
καταστρέφεται ή προσβάλλεται βάναυσα
όταν “κλειδωθεί” στο στενό πλαίσιο
της μίας και μοναδικής ερμηνείας, ο
γράφων θεωρεί σημαντικό να αφήσει τον
καλλιτέχνη να μιλήσει για το κίνητρο
της δημιουργίας, που χρησιμεύει ως
εφόδιο μιας εμπλουτισμένης οπτικής
γωνίας στον θεατή. Έτσι, έχοντας αποφασίσει
να αξιοποιήσουμε τις εξαιρετικές
φωτογραφικές λήψεις του χαράκτη,
φωτογράφου και φίλου της γκαλερί Γιάννη
Μονογύιου -που μπορείτε να δείτε στο
slideshow- αποφασίσαμε να
αναδημοσιεύσουμε το σημείωμα του
καλλιτέχνη αναφορικά με το πως βλέπει
το έργο του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο
Κωνσταντίνος Δαμουλάκης είναι ζωγράφος,
και όχι γλύπτης -χώρος από τον οποίο
έλκουν την καταγωγή συνήθως οι καλλιτέχνες
που ασχολούνται με τις εγκαταστάσεις.
Υπό αυτή την έννοια, το έργο του παρουσιάζει
ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς το
αντιμετωπίζει ως ζωγραφική με χωρηκότητα.
Ο Κωνσταντίνος Δαμουλάκης θεωρεί την
ζωγραφική ως την αρχή της δημιουργικής
ροπής και της αναλυτικής αντίληψης κατά
την οποία προκύπτουν οι οι εκάστοτε
μορφές έκφρασης. Ο καλλιτέχνης δηλώνει
ερμηνευτικά για το έργο του:
“Ένα από τα
σημαντικότερα πράγματα που με απασχόλησαν
στη ζωγραφική και ίσως ουσιαστικός
καημός μου είναι η γραμμή. Η γραμμή στο
δισδιάστατο επίπεδο ορίζει μέτρο, κίνηση
και κατεύθυνση σκέψης, τέμνει-ενώνει
και χωρίζει, διαιρεί και διαμελίζει,
μαρτυρά την ποιότητα της χειρονομίας
μια και οι περισσότερες γραμμές αναλόγως
της ποιότητας και της πυκνότητάς τους
δομούν την φόρμα. Προσπαθώντας να ορίσω
ορθότερα κάποιες από αυτές τις αξίες
προκύπτει ο πειραματισμός κατά τον
οποίο το αποτύπωμα γίνεται υλικό
(χρηστικό αντικείμενο στην προκειμένη),
η χειρονομία μεταφράζεται σε διαδρομή
μέσα στο δωμάτιο και το δισδιάστατο
επίπεδο έχει γίνει πλέον τρισδιάστατος
χώρος, όπου διαμορφώνεται αφήνοντας
τον πρώτο λόγο στην κατασκευή. Η πλέξη
προκύπτει ως διαδικασία άσκησης και
υπομονής”.
Όλες οι φωτογραφίες ανήκουν και δημοσιεύονται με την άδεια του Γιάννη Μονογύιου